smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Hello, Mam problem z zmiennymi. Wygląda to tak: Kiedy Collision with Obj_Hero GML if gadanie=true { show_message(Bla,bla,bla) } else show_message(bla,bla,bla) I tez mam: GML if gadanie=false { show_message(Bla,bla,bla) gadanie=true //chce zeby zmienna gadanie sie zmienila } else show_message(bla,bla,bla) I teraz mam problem, Gm mi mówi ze zapomniałem jakiś Symboli. Jakie symbole i gdzie wstawić żeby działało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 show_message("blablabla") lub show_message('blablabla') Bo to nie są stringi, GM myśli że to są argumenty do funkcji,i wywala błąd że nie ma tylu argumentów w messagach i nie ma zmiennych bla. Np.masz zmienną Score. Chcesz pokazać tekst "Score" Wpisujesz show_message(score), bo chciełeś pokazać napis "score", a tu pisze wartość score.Musisz dawać w apostrofach lub w cudzysłowiu tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 show_message("blablabla") lub show_message('blablabla') Dziala, Ale Mi takie coś pokazuje: Error in code at line 1: if gadanie=true; at position 4: Unknown variable gadanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 bo w create nie zdefiniowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 zainicializowałeś zmienną w create? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 bo w create nie zdefiniowałeś. To znaczy? (Nigdy wcześniej się nie bawiłem z zmiennymi i jestem trochę noob'em) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 W Create daj gadanie = true; albo gadanie = false; Każdą zmienną, którą używazs musisz zdefiniować ( przypisać jej jakąś wartość ) inaczej posypią się błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 gadanie= trule lub false... E: Nobody szybszy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 W Create daj gadanie = true; albo gadanie = false; Każdą zmienną, którą używazs musisz zdefiniować ( przypisać jej jakąś wartość ) inaczej posypią się błędy Thanks, Działa, Zamykam :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Mam jeszcze jeden Problem, Czy to musi być w create? Bo jak idę z jednego room do drugiego, to zmienna caly czas sie zmienia na false; A ja chce ze jak w jednym roomie naprzyklad jest true, to w innym roomie tez będzie true i vice versa' EDIT: Ups, Double Post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 event "game start" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Mozesz zdefiniować zmienną globalną: global.gadanie w jakimś innym obiekcie który ustawisz tylko w pierwszym roomie i ta zmienna globalna będzie przechodzila do nastepnego roomu. A zmiennych nie musisz definiować w kreate, możesz gdzie chcesz ale musisz ją zdefiniować zanim jej uzyjesz. A wogle to masz, pocztaj. Sprawdź tez reszte dokumentacji. E: A wogle rob jak ci misiek każe, szybszy był. Gnysek mi uświadomił że mój pomysł był lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 event "game start" Próbowałem, I mi pokazało. Unknown Variable Gadanie :L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Miśkowi chodziło o to żebyś tą zmienną dał w game start: GML gadanie = true A wogle to liczy się też wielkość liter w nazwach zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Tak, ale jak obiekt nie jest w pierwszym roomie, to game_start nie zadziała. Musi być zmienna globalna :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 No niby dziala, Ale Pokaze wam jakie sa kody I jaki Problem. W Obj_Hero: Game Starts: GML global.gadanie = true Collsion with Obj_Man: GML if (global.gadanie) show_message('I said go talk to him') else show_message('Hey Brother go talk to the guy in your house') global.gadanie = true; I teraz w innym Roomie mam Obj_Frank Collsion with Obj_Frank: GML if (global.gadanie) show_message=('Wassup Man') else show_message=('I dont know you') ------------------------------------------------------------ I teraz, Obj_Man (Ktory działał kilka minut temu) w ogóle nie reaguje. A w Obj_Frank wyskakuje Error: GML ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Collision Event with object Frank for object Obj_Jack: Error in code at line 1: if (global.gadanie) at position 12: Unknown variable gadanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Daj persistent obiektowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Gadasz głupoty. Obiekt musi być w pierwszym roomie (tylko wtedy następuje Game Starts), albo global.gadanie zdefiniuj w innym obiekcie, lub Creation Code roomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 jestem trochę noob'em Narpierw poczytaj co oznacza to: "noob". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 masz: GML if (global.gadanie) czyli po Polsku: jeżeli globalna gadanie ale co gadanie? Moim zdaniem powinno być: GML if global.gadanie=true nie napisałeś wartości zmiennej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 https://gmclan.org/up2751_11_Zmienne.html Żadnych głupot nie gadam, w room code dałem: GML global.gadanie = false; A i tak jest error. Bosu: oto kawalek dokumentacji: GML if (global.test) //równoznaczne z "if global.test=true" { global.test=false; x=5; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Napisałem - nie zdefiniowałeś zmiennej przed użyciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Napisałem - nie zdefiniowałeś zmiennej przed użyciem. Jest w Roomie; Creation Code. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 W takim razie jaki error wyskakuje? Może nie w tym roomie dałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 W roomie Menu (Pierwszy room) Dalem w creation Code: GML global.gadanie = false; Noto jak w roomie Menu kilkam new Game, To w roomie "Street" Pojawia sie Obj_Hero, No I w tym Obj_Hero: Collsion with Obj_Man: GML if global.gadanie=true; { show_message=('Bla Bla') } if global.gadanie=false; { show_message=('Bla Bla Bla') global.gadanie=true; //chce zeby global.gadanie zmienil sie z false na true. } I colission with Obj_Frank (W innym roomie): GML if global.gadanie=true; { show_message=('Bla') } if global.gadanie=false; { show_message=('Bla bla bla bla') } -------------------------------------- Errory są rożne, ale jak narazie to tylko ten mi wyskakuje np: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Collision Event with object Frank for object Obj_Jack: Error in code at line 6: if global.gadanie=false; at position 25: Statement expected. I to samo w Obj_Man ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Collision Event with object Man for object Obj_Jack: Error in code at line 6: if global.gadanie=false; at position 25: Statement expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Lol, to jest warunek, nie akcja, skasuj te średniki. Btw. Wszyscy w tym samyym czasie napisaliśmy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 nie stawiaj średnika po if :) GML if global.gadanie=true // bez;</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Jak dajesz warunek, nie dawaj za nim srednika ; bo ma sie cos dalej dziac, a ; w programowaniu to zwykle koniec intstrukcji, tak? :) #Edit, ajaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarzeek Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Jak Usunąwszy te ";" to wogule się nic nie dzieje, Ani error, Ani Message sie nie Pojawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Lipca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 show_message(); a nie show_message = :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi