XxMichałxX Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 jest sobie taki gostek: kiedyś wydawało mi sie to łatwe.. ale do czasu gdy zacząłem robić grę z tym. bo kiedyś jak robiłem strzelanie to miałem pistolet na środku i nie było problemu - że pistoletu końcówka była na końcu obrazku czyli logiczne ze lengthdir_x i y(32,dir) bo 32 szerokosc goscia. No ale teraz jak widzicie lufa jest z boku. jak dam odpowiednio sobie lengthdiry, czyli mam tak: Wymiary: 50x50 Orgin x=22 Orgin y=32 I teraz dam: Lengthdir_x len=17 Lengthdir_y len=31 Jak będzie image_angle=0 to bedzie wszystko spoko - kula wyleci prosto z lufy, natomiast jak przekręce czy cos to strzeli plecamy, ramieniem itp albo w ogole powietrzem :( czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 gdybyś narysował 360 punktów według tych lengthdirów to byś zobaczył że wyszło ci jajko ;p o wysokości 31 i szerokości 17 lenchdiry zawsze muszą być takie same, więc możesz,zmienić ich kierunek np: lengthdir_x(32 , dir-30) lengthdir_y(32 , dir-30) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Nie nie nie... Są dwa wyjścia - albo walisz po 2 lengthdiry, w tym sensie że pierw w prawo kilka pixeli, potem w górę, i masz robienie w lufie. Jest też drugie wyjście - ciskasz na ukos, o tak... x+lengthdir_x(30,dir+45); y+lengthdir_y(30,dir+45); Tyle... (jak ci będzie robiło po lewej stronie to walnij "-45" zamiast "+45" - bo nie jestem pewien czy stopnie w gm'ie są wykręcone przeciwnie do wskazówek zegara) Oh no! - Cekol był szybsiejsiejszy. ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 A Ja się trudziłem troszkę bardziej :P KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 aha no fakt nie wpadłem na to. czyli trzeba dac takie cos: a jak to wyliczyć te parametry żeby dokładnie było? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 a^2+b^2=c^2? xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 wut? ja nie wiem jak to zrobić bo słaby z matmy jeszcze jestem. dopiero później sie bede uczyc. bo teraz np nie wiem ile wysokosci zabiera pod kątem 45 ta linia i ile wtedy dodac do 50 edit: a dobra metodą prób i błędów sobie poradziłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Z pitagorasa sobie długość obliczasz. Nie musisz być tu dobry z matmy, to łatwe. a*a + b*b = c*c ty szukasz c. a to będzie różnica w poziomie, a b w pionie. Tak więc c=sqrt( a * a + b * b ); sqrt - pierwiastek Teraz jeszcze potrzebujesz kąta. Od normalnego directiona musisz odjąć troszeczkę tak na oko bo pistolet jest trochę w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 no widzisz ja nawet nie wiem co to pierwiastek jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 No to już bardzo źle z tobą :P Masz 13 lat więc jesteś zdaje się w 6 klasie? Tak więc powinieneś już od bardzo dawna wiedzieć co to pierwiastek i pitagorasa mieć w małym palcu. Więc z tym wiekiem to pewnie ściema? Pierwiastek to odwrotność potęgowania. Pierwiastek kwadratowy z pewnej liczby a to taka liczba b, że b*b=a. Przykładowo: sqrt(4)==2 bo 2*2=4 sqrt(9)==3 bo 3*3=9 sqrt(25)==5 bo 5*5=25 Pierwiastki to chyba w 3 albo 4 klasie podstawówki powinny być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 sry za offtop ale pitagoras jest w 2 gim bo pamiętam jak sie tego wtedy uczyłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Kurde tu w sumie możesz mieć rację. Cuś sobie przypominam. No ale pierwiastkowanie powinien umieć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 no własnie, a o pierwiastku nic nie mieliśmy. p.s. - czyli pierwiastek 50 to bedzie 10 ? czy 5? bo 5*5 to 10 .. nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 pierwiastek z 50 to będzie liczba niewymierna jakaś. Około 7.07, nie da się dokładnie pierwiastka z 50 określić bo 50 nie jest niczego potęgą :P 7.07*7.07 = 49.98 czyli bardzo blisko :) bo 5*5 to 10 .. nie wiem 5*5 to 25, a nie 10 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 nie, Chodzi o mnożenie tych samych wartości SQRT( liczba * ta_sama_liczba ) = ta_sama_liczba pierwiastek to "odwrotność" potęgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 pierwiastka kwadratowego nie ma z 50. ;/jesli chodzi nam o liczbe calkowitą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 http://matematyka.org/index.php/algebra/li...y/8-pierwiastki :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 GML // Wbudowana funkcja: len = point_distance( x, y, x + 17, y - 31 ); // Pitagoras: len = sqrt( sqr( 17 ) + sqr( 31 ) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 aa pomyłka pierwiastek 100 to będzie 10 a 4 to 2 a 16 to 4 itd ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się