nadro Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Tak. Demo bez modeli to kwestia góra dwóch tygodni a raczej tygodnia. :) EDIT Chcę wszystkich powiadomić iż uznałem iż może zamiast silnika graficznego Irrlicht użyję Ogre3D lub Crystal Space. Nic nie jest jeszcze pewne, dopiero pobieram tamte enginy i je wytestuję. To który engine będzie lepszy ten zostanie użyty w mojej grze. Kamerę TPP jeszcze rozważę. A co do tych silników to wiąze się z tym opóźnienie moich prac o jakieś 4-5 dni. Chcę aby gra miała najlepszy do tego engin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Chcę wszystkich powiadomić iż uznałem iż może zamiast silnika graficznego Irrlicht użyję Ogre3D lub Crystal Space. Nic nie jest jeszcze pewne, dopiero pobieram tamte enginy i je wytestuję. To który engine będzie lepszy ten zostanie użyty w mojej grze. Kamerę TPP jeszcze rozważę. A co do tych silników to wiąze się z tym opóźnienie moich prac o jakieś 4-5 dni. Chcę aby gra miała najlepszy do tego engin. Schemat znowu się powtarza :D:D To jest mega prowokacja. Aż dziwie się że tak mało osób to rozumie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Niekoniecznie ale fakt co chwila piszesz że demo bedzie miało opóźniony termin wydania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Prośba do moda lub ranmy: jeżeli gra nie ukaże sie do dnia 30 czerwiec, to usuńcie/zamknijcie ten temat. A tym czasem nie komentujmy tego co pisze nadro (chodzi mi o takie uwagi w stylu "Schemat znowu się powtarza :D To jest mega prowokacja. Aż dziwie się że tak mało osób to rozumie "). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Mądre słowa bobo. Chcę dobrać najlepszy engin ale ok demo bez modeli i na irrlichcie będzie za tydzień góra dwa :) . Jeśli nie chcecie mieć być może lepszego efektu to ok. Nie powiedziałem przecież że Irrlicht nie jest najlepszy z pośród tej trójki :) A więc zostanie Irrlichi i kamera FPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Wystarczy wniknąć w strukture Irrlichta i go podrasować :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 12 Maja 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Bigshark: prowokacja ż I, DCMs. ~cji; lm D. ~cji (~cyj) Ťpodstępne działanie mające na celu nakłonienie kogoś do określonego postępowania, zwykle zgubnego w skutkach dla tej osoby i osób z nią związanych; podstępna działalność tajnych agentów w jakiejś organizacji, działających na jej szkodęť Tak więc, gdzie ta prowokocja? Jeżeli demo / gra nie wyjdzie to przecież nic się nie stanie, bo już dużo było takich tematów, a jak nadro chce, to niech sobie pisze, a nuż wyjdzie. Za bardzo się tym emocjonojesz. Przecież to tylko zwykły temat na forum... Ale jeżeli tak już chcesz emocje, to zrobimy tak: jeżeli demo, o którym wspomina nadro, wyjdzie w przeciągu 2 tygodni, to dostaniesz 2 ostrzeżenia za kolejne zaśmiecanie tematu, bo już wcześniej pisałem co o tym sądzę... a jak nie wyjdzie, to nadro dostanie 2 ostrzeżenia za bezpodstawne podbijanie tematu. Może być? :) A co do silnika, to chyba jednak Ogre 3D, dzisiaj widziałem nowe demka. Są już bloomy, hdr'e itd. Coś mi się wydaje, że ten silnik prześcigął jakiś czas temu Irrlichta i to ostro sądząc po demach i screenshotach. Jak kiedyś interesowałem się irrlichtem za czasów GM bez D3D, to to było lepsze od Ogre3D, ale teraz wygląda lekko nędznie. A Crystal Space zostaw komu innemu, spoko silnik ale nie tak popularny i ma od czasu do czasu znaczne przestoje, zobacz na datę różnych wydań. Oszczędziłem ci już wyboru. :D Ogre 3D! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Ba, Ogre3D wymiata. Ale jak już zaczął na Irrlicht to niech skończy. Chociaż sam na początku doradzałem mu Ogre'a :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 12 Maja 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 A tak na przyszłość to http://www.nebuladevice.org/ <- cały engine, nie tylko graficzny (darmocha!!!). Screeny są w niektórych newsach, wystarczy zjeżdżać na dół. Tutaj więcej informacji na temat silnika Nebula 2: http://www.radonlabs.de/nebula.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 13 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 Dzięki ze doradzenie. Też widziałem screeny z Ogre3D i dlatego mnie zainteresował. pietrus miałeś rację mowiąc kiedyś że Ogre3D jest cool, a co do Crystal'a to widziałem te skoki wydań. Zerknę na tę Nebule. Chcę tylko powiedzieć że łatwo jest przenieść kod z Irrlichta na Ogre3D bo widziałem tutoriale tu i tu i wyglądają bardzo podobnie więc.... a co do ostrzeżeń to zgadzam się na takie rozwiązanie sytuacji :) EDIT Jednak zostanę chyba przy Irrlichcie. Dodam tylko obsługę poziomów LOD (to ogromny brak Irrlichta) i będzie ok. Mam już ukończony system zaznaczania się poztsaci przy najechaniu na nią wzrokem bochatera, a więc rozpocznę teraz pracę nad systemem obrażeń a później walki. Może wydam też jakieś demko tego co już mam ukończone :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 Czekam z niecierpliwością na pierwsze demo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 14 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 INFO: Z racji iż dużo osób mówiło, że jednak kamera TPP będzie lepsza więc powrócę właśnie do niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 14 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 OK. Kamera TPP jest już skończona. Jest identyczna jak ta w BloodGiverze, a tym samym jest identyczna jak ta z Gothic'a 1 i 2 :) . Teraz składam wszystko do kupy, aby wydać demko bez modeli 3d i textur :) . Nie będzie jeszcze systemu walki i wszystkiego co z nim związane, a także zabraknie menu, zewnętrznych plików ładujących modele (będą ładowane kodem gry), dialogów i wersji dema na Linuksa. Jutro lub pojutrze zamieszczę te skromne demko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Świetnie, czekam z niecierpliwością! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Chcę wszystkich przeprosić za to że dziś nie zdążyłem wydać demka ale uznałem że wydam je gdy już skończę ładowanie modeli z zewnętrznych plików bo ładowanie kodem tylko zaśmieca source więc będziecie musieli poczekać jeszce do jutra :) . Jutro na wieczór powinienem zamieścić demko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Heh, mam nadzieję, bo narobiłeś mi apetytyu na tę grę :) O ile oczywiście pójdzie na moim gracie ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Demko ruszy na stowe bo będzie mialo bardzo malutkie wymagania czyli te jakie ma sam silnik Irrlicht. Gra będzie tak zbudowana że będą możliwe jej modyfikacje tzn . dodawanie nowych npc i ich dialogów , broni itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 No to super :) A tak przy okazji, mam pytanie: czy gra będzie w licencji open source, tzn. będzie można dodać nowe bronie, lub zmodyfikować i rozpowszechnić z zachowaniem wzmianki o pierwotnym autorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Znaczy niewiem o co teraz dokładnie Ci chodzi. Dodatki będzie można robić za free i rozpowszechniać je według własnego uznania [Gra będzie umożliwiała tak jak już pisałem dodawanie własnych npc, broni, dialogów, map itd.] . A co do kodu źródłowego to niestety nie planuję go publikować [zabrania na to licencja bibliotek w nim użytych a dokładniej Audiere, która będzie odpowiadać ze dźwięk i jest na licencji LGPL]. Właśnie ukończyłem pierwszą fazę mojego formatu *.cnf. To nim będą ładowane wszystkie rzeczy do gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Aha, o to mniej więcej mi chodziło. Powodzenia i pozdro! :) P.S. O! 400 post :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Witam wszystkich którzy czekają na moją gierkę. Dotrzymuję słowa i dziś zamieszczam pierwsze mini demo Crusaiders (modele wykonane są przez Heriona i bardzo prosiłbym aby ich nigdzie nie używać i nie publikować, gdyż ich autor se tego nie życzy). Demko to ogromna beta. Nie ma w nim nawet co marzyć o gui, czy efektach specjalnych. Niedokończony jest system plików cnf , jeszcze ma rozszerzenie txt. Obecnie plik models.txt nie jest wykorzystywany w pełni przez grę ale jest wymagany do jej odpalenia. W demku brakuje texturek ale jest nie do końca jeszcze sprawny system podswietlania npc gdy na niego najedziemy. Gotowa jest już kamera TPP i ładowanie modeli z zewnętrznego pliku Config.txt. Jeśli więc chcecie by na mapie było więcej modeli wyedytujcie ten plik. Podaję tu jego budowę: 1 - ilość wszystkich modeli 1 - numer modelu i tym samym numer ścieżki z modelem (czytanie ścieżek aktualnie nie do końca sprawne) 30 0 13 - poz. x y z npc (mapka jest mała więc ostrożnie z tymi wartościami żeby nie wysadzić npc za mape) 0 0 0 - obrót npc x,y,z 1 1 1 - skala modelu 80 - szybkość animacji (brak wsparcia dla tej opcji ze strony modelu) 2 - tak samo jak wyżej 250.05 20.88 876.92 0 0 0 1 1 1 140 Plik będzie tak wyglądał. najpierw musicie dodać ogólną ilość modeli jeśli chcecie mieć ich więcej na mapie a poźniejdodawać poszczególne modele. Spacje i odstępy pionowe muszą być pisane tak jak ja to robiłem gdyż inaczej gra nie ruszy. To chyba na tyle. Demo wydałem bardziej po to aby pokazać że prace postępują a nie ukazać możliwości mojej gry. Wiem że nie jest dokładne i jak na pierwszą wersję mogłoby być lepsze ale spieszyłem się dziś z optymalizacją ładowania modeli. Gra wymaga directx8. Aha i jeszcze coś. Jeśli komuś się zawiesi PC podczas gry co jest mało prawdopodobne to niech mnie poinformuje. Miałem ten obiaw gdy silnik startował na OpenGL ale teraz zmieniłem na directx8 i u mnie było ok ale chcę wiedzieć jak będzie u was. Pozdrawiam wszystkich i czekam na komentarze :) Demo można pobrać z tąd: Strona ftp z pozycją dema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Ściągłem i jeste troche rozczarowany... Już tak długo tą gre robisz i dopiero tyle zrobiłeś? Troche mało... Myślałem że sobie troszke zagram... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Przykro mi ale nie mogę tego sciągnąc, jakiś błąd... Pojawia się strona z Lycos a potem z JPII ? EDIT: Chyba że to jest to demo z dialogiem ??? Bo jeżeli tak to ty sobie chyba kpiny robisz z nas wszystkich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Tam jets taki link czerowny to jest link do tej "gry". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Faktycznie malutko, oj malutko... Ale przynajmniej widać, że się nie obija :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Co do błędu w ściągniu to spróbujcie pobrać plik za pomocą Mozilli. Mówiłem, że będzie malutko zaprezentowane ale zrobiona jest kamera TPP i czytanie z pliku modeli co było po za systemem walki najbardziej pracochłonną rzeczą. teraz będę często zamieszczał takie mini demka i będę je oznaczał kolejnymi numerkami. Teraz dokończę format cnf i zrobię ze 3 modele już pod oficjalną wersję żeby w końcu można se było naromalnie zagrać. a moszę też powiedzieć że nie zamieściłem wszystkich rzeczy jakie już są bo staram się dodawać tylko ukończone wersje opcji. Mam do was taką prośbę żebyście pobiegali z minutkie po tej planszy i sprawdzili czy nikomu się nie zawiesi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 No no... demo skromne bo skromne , ale widać że coś tam robisz. Jednak pamiętaj że gdy w takim tempie to będziesz robić to może ci się znudzić, i stracisz wenę. Jednak narazie jest wszystko na dobrej drodze do tego że po raz pierwszy nie będe miał racji. BArdzo bym chciał nie mieć racji. ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nadro Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Dopilnuję by tak się stało. A te długe tempo było spowodowane tym, że prawie cały ten czas szkoliłem swój c++, a tę grę robię krótko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Pamiętaj o opcji ustawienia "luźności" myszki, bo np. ja przeważnie używam "twardszej". Poza tym pod A i D wrzuć strafe'owanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Oraz daj możliwość chodzenia do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się