Skocz do zawartości

Jeden Obiekt, A Pełno Botów?


Rekomendowane odpowiedzi

Elo! robię grę. wkurza mnie to ze np jak chce 4 boty na mapie to musze zrobic 4 boty o roznych wpisach ( bo np nie moge skopiowac bo trzeba zmienic w create z bot1.hp na bot2.hp itd) i 4 pociski ( bo bot1.x i y na bot2.x i y itd.)... Nie da sie zrobic jakiejs funkcji ze sie okreslona liczba tworzy takich botow bez zbednych komplikacji? Tak jak jest w mmo. Strasznie by bylo gdyby w grze mmorpg trzeba bylo zrobic np 100 obiektów zeby bylo stu graczy.

 

Z gory thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacytuje:

żenada (co do pierwszego posta) wystarczy ruszyc glowa, pare zmiennych i juz

 

i jeden pocisk wystarczy. wystrczy go twodzyc poza obiektem strzelajacym, tak aby nie bylo kolizjii. lub zapisywac id strzelajacego do jakiejs zmiennej w pocisku, i sprawdzac przy kolizjii czy id trafionego jest rowne id przechowywanemu w pocisku, jesli jest rowne to nic sie nie dzieje, jesli sa rozne to wykonuje sie akcja trafienia...

 

poza tym niemamy pojecia co chcesz osiagnac, bo z pewnoscia nie mmo, nie przy takim podejsciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zajmij się jedną grą i ją dopracuj ;) bo jak patrzę na twoje tematy to co jeden to innej gry jakby dotyczy. Zrób coś co sam potrafisz bo przyjdą w puzniejszych etepach tworzenia trudniejsze rzeczy i będziesz się o wszystko na forum pytać? To trochę bez sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fakt, teraz juz wyznaczyłem sobie cel: gra typu tower defense. Beda dwa zamki i sie bedzie tworzyc tam jakis wojownikow i idą po lini prostej w prawo a w lewo z drugiej strony wrogowie + mozna sobie strzelac wieżą (celownik myszka).. ale teraz bardzo mi sie to id przyda do robienia tych ludzikow co sobie idą.

 

Prosze, niech ktos mi poda kod ktory tworzy postać z danego obiektu i przypisuje jej następne z kolei id itp.

 

---

btw. bo nie chce tylu tematów zakładać: jak zrobić max i min jakiejś zmiennej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz - funkcja max() wybiera największą z wartości podanych jako argumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

jak potrzebujesz 4 różne własciwosci dla tych samych obiektów, to w create ustawiasz im wszystko np. na 0, a potem lecisz z innego obiekty lub room creation code tak

 

GML
var a;

a = instance_create(0,0,obj_bot);

a.hp = 100;

a.costam = 200;

/* drugi bot */

a = instance_create(0,0,obj_bot);

a.hp = 542;

a.costam = 12;

 

Chyba, że nie zrozumiałem problemu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...