XxMichałxX Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Elo! robię grę. wkurza mnie to ze np jak chce 4 boty na mapie to musze zrobic 4 boty o roznych wpisach ( bo np nie moge skopiowac bo trzeba zmienic w create z bot1.hp na bot2.hp itd) i 4 pociski ( bo bot1.x i y na bot2.x i y itd.)... Nie da sie zrobic jakiejs funkcji ze sie okreslona liczba tworzy takich botow bez zbednych komplikacji? Tak jak jest w mmo. Strasznie by bylo gdyby w grze mmorpg trzeba bylo zrobic np 100 obiektów zeby bylo stu graczy. Z gory thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Nie pamiętam dokładnie ale można to zrobić jakoś z id,że każdemu przypisujesz własne ID Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 ano tak jest w mmo tymona ale nie moge sie z tym polapac.. moze ktosby kod z komentami podal.. plz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 zapisz do zmiennej/tablicy id obiektu, potem się do tego odwołuj ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 zacytuje: żenada (co do pierwszego posta) wystarczy ruszyc glowa, pare zmiennych i juz i jeden pocisk wystarczy. wystrczy go twodzyc poza obiektem strzelajacym, tak aby nie bylo kolizjii. lub zapisywac id strzelajacego do jakiejs zmiennej w pocisku, i sprawdzac przy kolizjii czy id trafionego jest rowne id przechowywanemu w pocisku, jesli jest rowne to nic sie nie dzieje, jesli sa rozne to wykonuje sie akcja trafienia... poza tym niemamy pojecia co chcesz osiagnac, bo z pewnoscia nie mmo, nie przy takim podejsciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 no nie mmo tylko zwykłą gierkę.. ale id id id ... wciąż id. nie mam pojęcia jak to id zrobić! wytlumaczcie mi cos.. dopiero od tygodnia robie gry w gmie i tylko troche rzeczy opanowalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Może zajmij się jedną grą i ją dopracuj ;) bo jak patrzę na twoje tematy to co jeden to innej gry jakby dotyczy. Zrób coś co sam potrafisz bo przyjdą w puzniejszych etepach tworzenia trudniejsze rzeczy i będziesz się o wszystko na forum pytać? To trochę bez sensu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 no fakt, teraz juz wyznaczyłem sobie cel: gra typu tower defense. Beda dwa zamki i sie bedzie tworzyc tam jakis wojownikow i idą po lini prostej w prawo a w lewo z drugiej strony wrogowie + mozna sobie strzelac wieżą (celownik myszka).. ale teraz bardzo mi sie to id przyda do robienia tych ludzikow co sobie idą. Prosze, niech ktos mi poda kod ktory tworzy postać z danego obiektu i przypisuje jej następne z kolei id itp. --- btw. bo nie chce tylu tematów zakładać: jak zrobić max i min jakiejś zmiennej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Zmienna=max(arg1,arg2...arg16) ?? Z min jest tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Parenta ustaw... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 no ale ja chcę poprostu wpisac zmienna=max(10) to po co są trzy arg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Nie rozumiesz - funkcja max() wybiera największą z wartości podanych jako argumenty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 jak potrzebujesz 4 różne własciwosci dla tych samych obiektów, to w create ustawiasz im wszystko np. na 0, a potem lecisz z innego obiekty lub room creation code tak GML var a; a = instance_create(0,0,obj_bot); a.hp = 100; a.costam = 200; /* drugi bot */ a = instance_create(0,0,obj_bot); a.hp = 542; a.costam = 12; Chyba, że nie zrozumiałem problemu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 ale to raczej drugi bot to nie "a" tylko "b" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się