Skocz do zawartości

problem z zachowaniem wroga


cytrus

Rekomendowane odpowiedzi

Wstawilem ten kod do step- i wrogowie zaczęli isc za bohaterem ale nadal kręcą się wokół własnej osi.... :(

Oto kod wroga:

 

W STEP:

 

// If the instance isn't frightened and a bullet or a dead person is near enough,

// the instance gets frighetened (starts moving at double speed) and reverses direction.

// It also sets the alarm for when the instance is no longer frightened.

if frightened=0

{

if instance_number(obj_bullet)>0

{

if point_distance(x,y,obj_bullet.x,obj_bullet.y) < 200

{

speed=3

alarm[0]=90

frightened=1

}

}

if instance_number(obj_dead)>0

{

if point_distance(x,y,obj_dead.x,obj_dead.y) < 200

{

speed=3

frightened=1

}

}

}

 

 

 

 

image_single = direction/90 // Shows the correct subimage

 

if speed>3 speed=3 // Makes sure the npc doesn't exceed his/her max speed.

 

 

 

W CREATE:

 

// Sets the direction to either 90, 180, 270 or 360

 

dice=floor(random(4))

 

if dice=0

{motion_set(90,1);}

 

if dice=1

{motion_set(180,1);}

 

if dice=2

{motion_set(270,1);}

 

if dice=3

{motion_set(360,1);}

 

dirchange=false // Direction hasn't been changed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz dać w step taki kod:

direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)
image_single = direction * image_number/360;
direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

Dzięki temu wróg będzie podążał za bohaterem i jednocześnie bedzie ciągle zwrócony w jego stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, oni sie nawzajem nie zabijają bo dla sprawdzenia zostawilem w roomie tylko 1 wroga. Ale probowalem ten drugi kod i tez nic- wrogowie nie giną ale też nie strzelaja,

jakby program wgole nie czytał kodu :crying: (ja zawsze mam takie problemy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jak się tworzy kula to może z nimi kolidować i na tym polega ich zabijanie się na wzajem. Rozdziel kulki którymi strzelasz ty od tych którymi strzelają przeciwnicy a problem się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee.....to znowu ja :D

cos jednak nie gra- po prostu wszystkie strzaly idące od wroga zawsze trafiają w bohatera (jak pociski naprowadzające) nie idzie przed nimi uciec....mozna to jakos zmienic zeby pociski leciały po linii prostej.....?

(Sory ludzie ze sie tyle naprzykrzam......)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee.....to znowu ja :D

cos jednak nie gra- po prostu wszystkie strzaly idące od wroga zawsze trafiają w bohatera (jak pociski naprowadzające) nie idzie przed nimi uciec....mozna to jakos zmienic zeby pociski leciały po linii prostej.....?

(Sory ludzie ze sie tyle naprzykrzam......)

Wystarczy że kod, który podał Ci radSun dasz w Create, a nie w Step.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...