cytrus Opublikowano 1 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 Jestem w trakcie robienia pierwszej w zyciu gry - strzelanki (widok z góry) i po wpisaniu kodu mój wróg zamiast podązac za bohaterem i strzelac, kręci się wokół własnej osi !! Co robić? :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 1 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 Zrób wszystko jak w tym temacie: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=317 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 1 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 Probowalem już wcześniej z tamtym kodem ale wrogowie nadal chodzą tak jak chodzili, a gdy usunę STEP zaczynają się kręcić w kółko. Co w takim razie umieścić w STEP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 1 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 No w step wrzuć ten kod, z tamtego tematu. A czy mógbys zamieścić tu dokładny kod potwora? Bo wydaje mi sie że wiem na czym polega problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 1 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 Wstawilem ten kod do step- i wrogowie zaczęli isc za bohaterem ale nadal kręcą się wokół własnej osi.... :( Oto kod wroga: W STEP: // If the instance isn't frightened and a bullet or a dead person is near enough, // the instance gets frighetened (starts moving at double speed) and reverses direction. // It also sets the alarm for when the instance is no longer frightened. if frightened=0 { if instance_number(obj_bullet)>0 { if point_distance(x,y,obj_bullet.x,obj_bullet.y) < 200 { speed=3 alarm[0]=90 frightened=1 } } if instance_number(obj_dead)>0 { if point_distance(x,y,obj_dead.x,obj_dead.y) < 200 { speed=3 frightened=1 } } } image_single = direction/90 // Shows the correct subimage if speed>3 speed=3 // Makes sure the npc doesn't exceed his/her max speed. W CREATE: // Sets the direction to either 90, 180, 270 or 360 dice=floor(random(4)) if dice=0 {motion_set(90,1);} if dice=1 {motion_set(180,1);} if dice=2 {motion_set(270,1);} if dice=3 {motion_set(360,1);} dirchange=false // Direction hasn't been changed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Musisz dać w step taki kod: direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) image_single = direction * image_number/360; direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Dzięki temu wróg będzie podążał za bohaterem i jednocześnie bedzie ciągle zwrócony w jego stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 2 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Dzięki, teraz jest ok :) , tylko wystąpił następny problem :D : wróg goni mnie do czasu aż nie natrafi na jakąś przeszkodę....wtedy stoi w miejscu. Wiec użyłem klocka na omijanie przeszkód ale nie działa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Najprościej będzie tak: mp_potential_step(bohater.x,bohater.y,speed,0) Zamiast bohater wstaw nazwe obiektu za którym ma iść. Ten kod trzeba dać w step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 2 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 :lol2: :lol2: :lol2: wielki dzieki !!! teraz chodzi super! No to na koniec mam jeszcze ostatnie pytanie- co zrobić zeby ci wrogowie strzelali do mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 W create: strzal=1 w step: if strzal {instance_create(x,y,pocisk)//zamiast pocisk wpisz własną nazwę alarm[0]=30//czas po którym mogą ponownie strzelić strzal=0} w alarm[0]: strzal=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 2 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 chyba cos nie styka.... z momentem włączenia gry wszyscy wrogowie naraz giną :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Może ich pociski trafiają w nich samych? Btw jeśli w step zamiast if strzal dasz: if strzal && !collision_line(x,y,bohater.x,bohater.y,bohater,1,1) to będą strzelali tylkoo gdy nie będzi nikt na lini strzału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 2 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Nie, oni sie nawzajem nie zabijają bo dla sprawdzenia zostawilem w roomie tylko 1 wroga. Ale probowalem ten drugi kod i tez nic- wrogowie nie giną ale też nie strzelaja, jakby program wgole nie czytał kodu :crying: (ja zawsze mam takie problemy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Stycznia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Jak się tworzy kula to może z nimi kolidować i na tym polega ich zabijanie się na wzajem. Rozdziel kulki którymi strzelasz ty od tych którymi strzelają przeciwnicy a problem się skończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 2 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 juz jest lepiej :) tylko ze oni strzelaja w 1 stronę (i to całymi seriami) a chodzi o to zeby celowali w bohatera albo w tę strone gdzie są odwróceni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 W pocisku możesz dać kod(step): direction=point_direction(x,y,bohater.x,bohater.y) speed=8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytrus Opublikowano 3 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 eeee.....to znowu ja :D cos jednak nie gra- po prostu wszystkie strzaly idące od wroga zawsze trafiają w bohatera (jak pociski naprowadzające) nie idzie przed nimi uciec....mozna to jakos zmienic zeby pociski leciały po linii prostej.....? (Sory ludzie ze sie tyle naprzykrzam......) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimo Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 a nie poszloby tego zrobic jakims klockiem w zakladce move? co do kodu to nie mam pojęcia, jestem początkujący Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 eeee.....to znowu ja :D cos jednak nie gra- po prostu wszystkie strzaly idące od wroga zawsze trafiają w bohatera (jak pociski naprowadzające) nie idzie przed nimi uciec....mozna to jakos zmienic zeby pociski leciały po linii prostej.....? (Sory ludzie ze sie tyle naprzykrzam......) Wystarczy że kod, który podał Ci radSun dasz w Create, a nie w Step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się