Skocz do zawartości

Zablokowane [Przykład] True Background w 3D


Rekomendowane odpowiedzi

witam

pewnie znowu będziecie pomnie jechać że daje takie banalne rzeczy no cóż mniejsza oto

a więc zacznę tak czym się różni mój background od 10000 innych szczerze na pewno nie tylko ja wpadłem na takie rozwiązanie ale w gm jeszcze z taki się nie spotkałem (może za słabo szukam xP ) w każdym razie działa miej więcej tak jak w zwykłych grach 3D znaczy obiekty nie są zasłaniane przez ów background nie wiem jak to inaczej opisać no ale nie ważne macie zobaczcie sami XP

 

d3d_draw_sprite_background(...)

>>Download<<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, powiem Ci ze nie jestes oryginalny, bo to sie nazywa skybox i jest powszechnie stosowana metoda rysowania mapy nieba.

EDIT: No chyba ze masz na mysli cos innego to mnie sprostuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, powiem Ci ze nie jestes oryginalny, bo to sie nazywa skybox i jest powszechnie stosowana metoda rysowania mapy nieba.

EDIT: No chyba ze masz na mysli cos innego to mnie sprostuj

No to sprostuj bo mi chodziło o gm i sposób działania poza tym :

działa miej więcej tak jak w zwykłych grach 3D

czytaj ze zrozumoieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprostuj bo mi chodziło o gm i sposób działania

Juz dawno to zrobilem, chocby w 2012 - tam widac ze

działa miej więcej tak jak w zwykłych grach 3D

a raczej identycznie ;P

Poza tym wykorzystuje mniej obliczen i kodu niz u Ciebie ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz dawno to zrobilem, chocby w 2012 - tam widac ze

szczerze na pewno nie tylko ja wpadłem na takie rozwiązanie ale w gm jeszcze z taki się nie spotkałem (może za słabo szukam xP )

:3

edit:

działa miej więcej tak jak w zwykłych grach 3D

Poza tym wykorzystuje mniej obliczen i kodu niz u Ciebie ;P

A czy to było do twojego skyboxa to cytaty z pierwszego postu powtarzam czytaj ze zrozumieniem :3 oj coś nie wyspany dziś jesteś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, i mogles dac jakis lepszy obrazek na skybox bo ten troche kiepsko wyglada. Polecam CG textures :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, dajac przyklad nalezy starac sie by dobrze sie prezentowal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko estetyka jest wymiarem dobrej prezentacji, ale mniejsza o to.

Powiem tylko, ze mozna bylo to zrobic optymalniej, lepiej, zdecydowanie lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tam 5 lat - gora 2 latka ;p

Ja mam dla Ciebie Lwie propozycje :) Zrob cos porzadnego (nie mowie ze to nie jest, ale chodzi mi o cos bardziej porzadnego), jakis super mega przyklad dla poczatkujacych (czy tez bardziej ku pro) uzytkownikow 3d i wtedy daj, a na pewno nie bedzie sie co przyczepic do tylu rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste i bylo (na YYG bodajze tez widzialem), ale moze byc ciekawie :) Dorob tez do tego ruchome chmury na niebie (jaka chcesz metoda, byle by nie drugim skyboxem z kanalem alpha) to wtedy nie bede sie mial do czego przyczepic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko, ze mozna bylo to zrobic optymalniej, lepiej, zdecydowanie lepiej ;)

Może i można ale mi pasi jak jest

Dzięki za przykład, mi się może przydać. I nie słuchaj PsyhiX'a bo on w tym siedzi 5 lat, to to wszystko ma w małym palcu. Takim ludziom jak ja, którzy swoją przygodę z 3d zaczęli niedawno ten przykład jest przydatny.

5/5

:3

Jakie tam 5 lat - gora 2 latka ;p

Ja mam dla Ciebie Lwie propozycje :) Zrob cos porzadnego (nie mowie ze to nie jest, ale chodzi mi o cos bardziej porzadnego), jakis super mega przyklad dla poczatkujacych (czy tez bardziej ku pro) uzytkownikow 3d i wtedy daj, a na pewno nie bedzie sie co przyczepic do tylu rzeczy :)

Proste i bylo (na YYG bodajze tez widzialem), ale moze byc ciekawie :) Dorob tez do tego ruchome chmury na niebie (jaka chcesz metoda, byle by nie drugim skyboxem z kanalem alpha) to wtedy nie bede sie mial do czego przyczepic :)

A żeś się przyczepił co to se rób droga wolna :P~

dorób ze po niebie chodzi słońce z efektem flary lensa ( chyba ) to Psichix sie odczepi :P.

dzięki ale on się chyba tak łatwo nie odczepi XD

Ze względu na banalność tego przykładu (to właściwie sprowadza się tylko do rysowania 4 ścian i 2 podstaw) więcej niż 3 dać nie mogę.

To zrób tak i ciekawe czy ci będzie tak działać, skybox jest wielkości 64 na 64 ciekawe że nie zasłania innych obiektów :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrób tak i ciekawe czy ci będzie tak działać, skybox jest wielkości 64 na 64 ciekawe że nie zasłania innych obiektów :3

Jak najwiekszy depth to podstawa w skyboxie - przeciez w 3d obowiazuje kolejnosc rysowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrobiłem sobie jeszcze na samych spritach zgaduje że jest mniej optymalny ale jednak lepiej wyświetla tekstury jak zawsze jakości ceną optymalności XP

 

d3d_draw_sprite_background(...)

>>Download<<

 

Po czym tak w ogóle sprawdzić czy coś jest bardziej lub mniej optymalne hmm ja nie wiem xP

 

edit:

A i specjalnie dla PsichiX dałem lepszy background :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda tekstura skyboxa ma badziewna jakosc (no przynajmniej rozmiar 255 powinno byc) ale i tak juz lepiej. Jak zrobisz bump mapping to powiem ze mozesz ze swoimi zdolnosciami ruszac w swiat :)

Moglbym sie po czepiac jeszcze paru rzeczy, ale nie w tym sens. Nie mysl ze jestem na Ciebie anty czy cos ze krytykuje, ale jak widze ze ktos cos moze dobrego zrobic, to nie bede go chwalil za cos slabego wzgledem jego mozliwosci. Tak wiec dzialaj i przekonaj mnie ze sie myle mowiac ze to co robisz jest dosc slabe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda tekstura skyboxa ma badziewna jakosc (no przynajmniej rozmiar 255 powinno byc) ale i tak juz lepiej. Jak zrobisz bump mapping to powiem ze mozesz ze swoimi zdolnosciami ruszac w swiat :)

Moglbym sie po czepiac jeszcze paru rzeczy, ale nie w tym sens. Nie mysl ze jestem na Ciebie anty czy cos ze krytykuje, ale jak widze ze ktos cos moze dobrego zrobic, to nie bede go chwalil za cos slabego wzgledem jego mozliwosci. Tak wiec dzialaj i przekonaj mnie ze sie myle mowiac ze to co robisz jest dosc slabe :)

Jeżeli ktoś mi każe coś udowadniać przeważnie postępuje na przekór bo nie lobię nikomu nic udowadniać i nie zamierzam :3

A tak na oftopie:

A ja chętnie bym zobaczył jakoś twoją gierkę 3D bo jeszcze żadnej nie wadziłem <3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wolumetrycznych ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest nieźle bo nie widać boxa który wcześniej był wyraźny. Podejmiesz próbę zrobienia chmur?

Zależy jakie te chmury chcesz bo izometrycznych na pewno nie zrobię wiesz nie jestem za dobry w te rzeczy poza tym nawet jakbym spróbował i by mi coś wyszło w co wątpię to pewnie były by zbyt mało optymalne ale dzięki za propozycje

Najlepiej wolumetrycznych ;D

A ty się dalej nabijasz co shis masz chyba coś z ego bez obrazy ale takie robisz wrażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty się dalej nabijasz co shis masz chyba coś z ego bez obrazy ale takie robisz wrażenie

Nieee, coś Ty. Huderlord zaproponowal chmury a ja powiedzialem jakie najlepiej by wygladaly, ot co :) Nie zlosc sie Lwie, chce tylko nakierowac Cie na poglebienie wiedzy w zakresie ciekawych efektow 3d. W koncu przeciez masz potencjal, wykombinowales parallax mapping to i chmury wolumetryczne nie powinny byc dla Ciebie problemem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee, coś Ty. Huderlord zaproponowal chmury a ja powiedzialem jakie najlepiej by wygladaly, ot co :) Nie zlosc sie Lwie, chce tylko nakierowac Cie na poglebienie wiedzy w zakresie ciekawych efektow 3d. W koncu przeciez masz potencjal, wykombinowales parallax mapping to i chmury wolumetryczne nie powinny byc dla Ciebie problemem :)

Oj bez przesady nie jestem osobą na tyle poważna by się złościć na byle błahostkę ja cię tylko ostrzegłem że robisz mylne wrażenie o sobie

 

tak nawiasem mówiąc co to w ogóle jest parallax mapping :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Efekt ok, co ja się będę czepiał - nie znam się :P . Tylko Lion, stać cię na więcej. Spróbuj coś na prawdę trudnego i skomplikowanego. Doceniam to, że stawiasz sobie coraz wyżej poprzeczkę i wszystko, co zaczynasz, kończysz, ale może czas wziąć się za coś zaawansowanego, męczyć się, aż w końcu pokazać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...