LionX Dagger Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 witam pewnie znowu będziecie pomnie jechać że daje takie banalne rzeczy no cóż mniejsza oto a więc zacznę tak czym się różni mój background od 10000 innych szczerze na pewno nie tylko ja wpadłem na takie rozwiązanie ale w gm jeszcze z taki się nie spotkałem (może za słabo szukam xP ) w każdym razie działa miej więcej tak jak w zwykłych grach 3D znaczy obiekty nie są zasłaniane przez ów background nie wiem jak to inaczej opisać no ale nie ważne macie zobaczcie sami XP d3d_draw_sprite_background(...) >>Download<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Nom, powiem Ci ze nie jestes oryginalny, bo to sie nazywa skybox i jest powszechnie stosowana metoda rysowania mapy nieba. EDIT: No chyba ze masz na mysli cos innego to mnie sprostuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Nom, powiem Ci ze nie jestes oryginalny, bo to sie nazywa skybox i jest powszechnie stosowana metoda rysowania mapy nieba. EDIT: No chyba ze masz na mysli cos innego to mnie sprostuj No to sprostuj bo mi chodziło o gm i sposób działania poza tym : działa miej więcej tak jak w zwykłych grach 3D czytaj ze zrozumoieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 No to sprostuj bo mi chodziło o gm i sposób działania Juz dawno to zrobilem, chocby w 2012 - tam widac ze działa miej więcej tak jak w zwykłych grach 3D a raczej identycznie ;P Poza tym wykorzystuje mniej obliczen i kodu niz u Ciebie ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Juz dawno to zrobilem, chocby w 2012 - tam widac ze szczerze na pewno nie tylko ja wpadłem na takie rozwiązanie ale w gm jeszcze z taki się nie spotkałem (może za słabo szukam xP ) :3 edit: działa miej więcej tak jak w zwykłych grach 3D Poza tym wykorzystuje mniej obliczen i kodu niz u Ciebie ;P A czy to było do twojego skyboxa to cytaty z pierwszego postu powtarzam czytaj ze zrozumieniem :3 oj coś nie wyspany dziś jesteś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Nom, i mogles dac jakis lepszy obrazek na skybox bo ten troche kiepsko wyglada. Polecam CG textures :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Nom, i mogles dac jakis lepszy obrazek na skybox bo ten troche kiepsko wyglada. Polecam CG textures :) To tylko tekstura każdy sobie zmieni na jaką chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 No wiesz, dajac przyklad nalezy starac sie by dobrze sie prezentowal ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 No wiesz, dajac przyklad nalezy starac sie by dobrze sie prezentowal ;) Dla mnie ważniejsze od estetyki jest by wszystko działało edit: Poza tym taki ładny błękit nie wiem czemu ci się nie podoba :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Nie tylko estetyka jest wymiarem dobrej prezentacji, ale mniejsza o to. Powiem tylko, ze mozna bylo to zrobic optymalniej, lepiej, zdecydowanie lepiej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekGMClan Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Dzięki za przykład, mi się może przydać. I nie słuchaj PsyhiX'a bo on w tym siedzi 5 lat, to to wszystko ma w małym palcu. Takim ludziom jak ja, którzy swoją przygodę z 3d zaczęli niedawno ten przykład jest przydatny. 5/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Jakie tam 5 lat - gora 2 latka ;p Ja mam dla Ciebie Lwie propozycje :) Zrob cos porzadnego (nie mowie ze to nie jest, ale chodzi mi o cos bardziej porzadnego), jakis super mega przyklad dla poczatkujacych (czy tez bardziej ku pro) uzytkownikow 3d i wtedy daj, a na pewno nie bedzie sie co przyczepic do tylu rzeczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 dorób ze po niebie chodzi słońce z efektem flary lensa ( chyba ) to Psichix sie odczepi :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Proste i bylo (na YYG bodajze tez widzialem), ale moze byc ciekawie :) Dorob tez do tego ruchome chmury na niebie (jaka chcesz metoda, byle by nie drugim skyboxem z kanalem alpha) to wtedy nie bede sie mial do czego przyczepic :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Ze względu na banalność tego przykładu (to właściwie sprowadza się tylko do rysowania 4 ścian i 2 podstaw) więcej niż 3 dać nie mogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Powiem tylko, ze mozna bylo to zrobic optymalniej, lepiej, zdecydowanie lepiej ;) Może i można ale mi pasi jak jest Dzięki za przykład, mi się może przydać. I nie słuchaj PsyhiX'a bo on w tym siedzi 5 lat, to to wszystko ma w małym palcu. Takim ludziom jak ja, którzy swoją przygodę z 3d zaczęli niedawno ten przykład jest przydatny. 5/5 :3 Jakie tam 5 lat - gora 2 latka ;p Ja mam dla Ciebie Lwie propozycje :) Zrob cos porzadnego (nie mowie ze to nie jest, ale chodzi mi o cos bardziej porzadnego), jakis super mega przyklad dla poczatkujacych (czy tez bardziej ku pro) uzytkownikow 3d i wtedy daj, a na pewno nie bedzie sie co przyczepic do tylu rzeczy :) Proste i bylo (na YYG bodajze tez widzialem), ale moze byc ciekawie :) Dorob tez do tego ruchome chmury na niebie (jaka chcesz metoda, byle by nie drugim skyboxem z kanalem alpha) to wtedy nie bede sie mial do czego przyczepic :) A żeś się przyczepił co to se rób droga wolna :P~ dorób ze po niebie chodzi słońce z efektem flary lensa ( chyba ) to Psichix sie odczepi :P. dzięki ale on się chyba tak łatwo nie odczepi XD Ze względu na banalność tego przykładu (to właściwie sprowadza się tylko do rysowania 4 ścian i 2 podstaw) więcej niż 3 dać nie mogę. To zrób tak i ciekawe czy ci będzie tak działać, skybox jest wielkości 64 na 64 ciekawe że nie zasłania innych obiektów :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 To zrób tak i ciekawe czy ci będzie tak działać, skybox jest wielkości 64 na 64 ciekawe że nie zasłania innych obiektów :3 Jak najwiekszy depth to podstawa w skyboxie - przeciez w 3d obowiazuje kolejnosc rysowania :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 A zrobiłem sobie jeszcze na samych spritach zgaduje że jest mniej optymalny ale jednak lepiej wyświetla tekstury jak zawsze jakości ceną optymalności XP d3d_draw_sprite_background(...) >>Download<< Po czym tak w ogóle sprawdzić czy coś jest bardziej lub mniej optymalne hmm ja nie wiem xP edit: A i specjalnie dla PsichiX dałem lepszy background :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Co prawda tekstura skyboxa ma badziewna jakosc (no przynajmniej rozmiar 255 powinno byc) ale i tak juz lepiej. Jak zrobisz bump mapping to powiem ze mozesz ze swoimi zdolnosciami ruszac w swiat :) Moglbym sie po czepiac jeszcze paru rzeczy, ale nie w tym sens. Nie mysl ze jestem na Ciebie anty czy cos ze krytykuje, ale jak widze ze ktos cos moze dobrego zrobic, to nie bede go chwalil za cos slabego wzgledem jego mozliwosci. Tak wiec dzialaj i przekonaj mnie ze sie myle mowiac ze to co robisz jest dosc slabe :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Co prawda tekstura skyboxa ma badziewna jakosc (no przynajmniej rozmiar 255 powinno byc) ale i tak juz lepiej. Jak zrobisz bump mapping to powiem ze mozesz ze swoimi zdolnosciami ruszac w swiat :) Moglbym sie po czepiac jeszcze paru rzeczy, ale nie w tym sens. Nie mysl ze jestem na Ciebie anty czy cos ze krytykuje, ale jak widze ze ktos cos moze dobrego zrobic, to nie bede go chwalil za cos slabego wzgledem jego mozliwosci. Tak wiec dzialaj i przekonaj mnie ze sie myle mowiac ze to co robisz jest dosc slabe :) Jeżeli ktoś mi każe coś udowadniać przeważnie postępuje na przekór bo nie lobię nikomu nic udowadniać i nie zamierzam :3 A tak na oftopie: A ja chętnie bym zobaczył jakoś twoją gierkę 3D bo jeszcze żadnej nie wadziłem <3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=14649 hir ju goł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=14649 hir ju goł To jest tylko zapowiedzi a w zapowiedzi nie ma za dużo a to co tam jest gry nie przypomina bardziej jakiś symulator A ja bym sobie zagrał w jakąś ukończona grę 3D jego autorstwa :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Teraz jest nieźle bo nie widać boxa który wcześniej był wyraźny. Podejmiesz próbę zrobienia chmur? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Najlepiej wolumetrycznych ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Teraz jest nieźle bo nie widać boxa który wcześniej był wyraźny. Podejmiesz próbę zrobienia chmur? Zależy jakie te chmury chcesz bo izometrycznych na pewno nie zrobię wiesz nie jestem za dobry w te rzeczy poza tym nawet jakbym spróbował i by mi coś wyszło w co wątpię to pewnie były by zbyt mało optymalne ale dzięki za propozycje Najlepiej wolumetrycznych ;D A ty się dalej nabijasz co shis masz chyba coś z ego bez obrazy ale takie robisz wrażenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 może jakieś partikle :P ale chyba ciężko z 3 wymiarową tablicą w GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 A ty się dalej nabijasz co shis masz chyba coś z ego bez obrazy ale takie robisz wrażenie Nieee, coś Ty. Huderlord zaproponowal chmury a ja powiedzialem jakie najlepiej by wygladaly, ot co :) Nie zlosc sie Lwie, chce tylko nakierowac Cie na poglebienie wiedzy w zakresie ciekawych efektow 3d. W koncu przeciez masz potencjal, wykombinowales parallax mapping to i chmury wolumetryczne nie powinny byc dla Ciebie problemem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Aż z ciekawości poszperam na google co to wolumetryczne chmury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Nieee, coś Ty. Huderlord zaproponowal chmury a ja powiedzialem jakie najlepiej by wygladaly, ot co :) Nie zlosc sie Lwie, chce tylko nakierowac Cie na poglebienie wiedzy w zakresie ciekawych efektow 3d. W koncu przeciez masz potencjal, wykombinowales parallax mapping to i chmury wolumetryczne nie powinny byc dla Ciebie problemem :) Oj bez przesady nie jestem osobą na tyle poważna by się złościć na byle błahostkę ja cię tylko ostrzegłem że robisz mylne wrażenie o sobie tak nawiasem mówiąc co to w ogóle jest parallax mapping :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Hmm... Efekt ok, co ja się będę czepiał - nie znam się :P . Tylko Lion, stać cię na więcej. Spróbuj coś na prawdę trudnego i skomplikowanego. Doceniam to, że stawiasz sobie coraz wyżej poprzeczkę i wszystko, co zaczynasz, kończysz, ale może czas wziąć się za coś zaawansowanego, męczyć się, aż w końcu pokazać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi