Paqoo Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Tworzę gierkę Rpg. Gdy padam odejmuje mi połowę expa. Chcę żeby pokazywało właściwy poziom! Jeśli padnę musi podzielić na pół exp_wymagany i exp, który mam. Do tego ma nadać lvl zależny od ilości expa. Ale coś nie działa! Próbowałem z else if, switchem i jakoś mi nie wychodzi.. :blink: Oczywiście umieszczam to w step hero.. Macie pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Gdybyś napisał to po polsku, byłoby łatwiej zrozumieć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Ja chyba zrozumiałem, czy chodzi ci o taki system expa jak w tibi? jak umrzesz to zabiera ci np. 30% expa i tobie chodzi, że jak padniesz, i bedziesz miec np. 20% to ci zabierze do 30% expa, ale nie bedziesz miec mniejszego levela, cos w tym stylu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Tak coś takiego, tylko że ma zabierać połowę expa: exp/2 Dodatkowo jak spadnie lvl to ma zniżyć na ten lvl co ma być na tym expie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 A jak zrobiłeś exp? Po lvl-upie zeruje się, czy tylko wymagany exp się zwiększa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Zwiększa się wymagany exp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 A połowę expa z levelu czy z całości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Połowę expa z całości. Wcześniej kombinowałem coś takiego: switch (exp) { case (exp < 99): level=1 and max_hlt=30 and max_mp=5; break; case (exp > 99 and exp< 199): level=2 and max_hlt=45 and max_mp=10; break; case (exp > 199 and exp< 399): level=3 and max_hlt=60 and max_mp=15; break; case (exp > 399 and exp< 799): level=4 and max_hlt=75 and max_mp=20; break; case (exp > 799 and exp< 1599): level=5 and max_hlt=90 and max_mp=25; break; case (exp > 1599 and exp< 3199): level=6 and max_hlt=105 and max_mp=30; break; case (exp > 3199 and exp< 6399): level=7 and max_hlt=120 and max_mp=35; break; case (exp > 6399 and exp< 12799): level=8 and max_hlt=135 and max_mp=40; break; case (exp > 12799 and exp< 25599): level=9 and max_hlt=150 and max_mp=45; break; case (exp > 25599 and exp< 51199): level=10 and max_hlt=165 and max_mp=50; break; case (exp > 51199): level=10 and max_hlt=165 and max_mp=50 and show_message('Osiągnąłeś maksymalny poziom!'); break; } Ale nie wyszło.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 A nie lepiej mieć 2 zmienne 'Exp' i 'MaxExp'? GML if( Exp > MaxExp ) { MaxExp += Level * ( MaxExp / 2 ); Level += 1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Ale głównie chodzi mi o to, co zrobić jak bohater zginie. Ma odliczyć exp i zniżyć lvl.. Exp/2 i lvl ma być taki jaki wynika z expa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 skrypt: ustaw_level(ex) GML var ex; ex = argument0; if (ex>1500) { return 4; } else if (ex>1000) { return 3; } else if (ex>500) { return 2; } else { return 1; } wywołujemy tak GML level_postaci = ustaw_level(exp_postaci); wywołujesz, gdy dodasz exp, lub gdy odejmiesz :) czyli jak umrzesz to np. GML exp_postaci = exp_postaci/2; level_postaci = ustaw_level(exp_postaci); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Jest przy śmierci exp = exp/2; level = ustaw_level(exp); i pisze, że nie ma takiego skryptu. Nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Dodaj skrypt który Ci podał gnysek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 a jak nazwałeś skrypt? bo moze bez przeczytania skopiowałeś co podał gnysek - ustaw_level(ex); to sie nie dziwie, że nie rozpoznaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Właśnie, musisz dodać skrypt ustaw_level :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Wszystko działa jak trzeba!!! Ale super :P Dzięki. Ty gnysek ogarnięty jesteś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Nie. Chwilkę pomyślałem :) Pamiętaj, programowanie to nic innego jak "jeżeli ... to zrób ... inaczej jeżeli ... to zrób ... inaczej zrób ..." (if ... then ... else if ... then ... else ...) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi