Skocz do zawartości

Serwer


Rekomendowane odpowiedzi

MMO przez p2p? nie ma szans, nawet takowego przykładu nie znajdziesz, a co dopiero mówić o napisaniu tego samemu ;/ w dodatku wątpię, czy ktoś Ci tutaj na forum z tym pomógł. Dlatego jak już tak bardzo pragniesz robić MMO to tylko normalnie, przez główny serwer ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zrobic serwer (master) i podserwery (slave) i w ten sposob przydzielac graczy do podserwerow - ale uwazaj, bo jak sie zle to opracuje to bedzie gorsza lacznosc niz tylko glowny serwer. Dla tego Tobie polecam (ja i inni) zwykly serwer glowny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze cos podobnego - ja opracowuje nieco bardziej inny i zlozony system serwerow i podserwerow - to na bank przyspiesza lacznosc miedzy graczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o coś takiego jak w CS że jest główny serwer i z tego serwera można podłączyć się pod mniejsze bez znania adresu ip. Ten główny serwer nie musi być włączony przeze mnie ma być podtrzymywany przez każdego kto aktualnie gra w tą grę. Myślałem nad tym żeby mniejsze serwery były zapisywane na dysku tego co chce grać i grających a ci co są podłączeni pod ten serwer wysyłali by mu dane tego serwera ale lista i tak by musiała być .

 

P2P to chyba mniej więcej to co ja napisałem wyżej ale nie wiem jak go zrobić???

 

ROZUMIECIE???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łączysz się z głównym serverem on ci wysyła pakiety z ip podserwerów. Jak klikasz na podserver zamyka połączenie z głównym i nawiązuje z podserverem. Nic trudnego.

No wiem ale jak główny serwer nie jest włączony to nie da się połączyć z podserwerami więc chce aby główny serwer był podtrzymywany przez graczy a nie prze zemnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem ale jak główny serwer nie jest włączony to nie da się połączyć z podserwerami więc chce aby główny serwer był podtrzymywany przez graczy a nie prze zemnie??

Główny serwer musi być zawsze bo skąd client będzie wiedział kto aktualnie hostuje lobby? Jeśli już by ci się jakoś udało (np p2p) to i tak było by wiele problemów. Np. co jak ktoś odświeża lobby, a ten co je hostuje się wyłącza lub gdy hostowanie głównego serwera przypadnie na gościa z netem 1kb/s? I to by było niesprawiedliwe, bo ktoś by miał lagowaną grę a inni by mieli całe łącze dla siebie. Głupi pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny Serwer z bazą danych serwerów pochodnych (servers.ini) > Użytkownik wybiera lub Serwer Główny losuje z listy servers.ini > Połączenie do wybranego lub wylosowanego serwera.

Według mnie tak to wygląda logicznie, i nie jest wcale trudne do napisania, ja niestety na GM'ie się nie znam za bardzo, ale mógłbym Ci coś takiego nabazgrać w delphi, choć pisanie gier w object pascal to głupota, no ale gm został napisany w delphi i masa fajnych gier.

Hm, a co do tego lagowania i gościa z netem 1KB/s, wystarczy sprawdzać prędkość łącza serwerów, dodawać do pliku ini i gitara gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...