Muchaszewski Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Jak można zrobić grę MMO gdzie na głównym serwerze były by mniejsze serwery graczy a główny serwer nie musiał by być włączony prze zemnie tylko był by podtrzymywany przez każdego gracza który aktualnie gra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Metodą P2P. Ale generalnie mija się to z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Mogli byście mi powiedzieć co to jest P2P albo napisać jakiś kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/P2P Kod? Chłopie, ja bym nawet nie próbował. Nie do gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 P2P to jest chyba Peer to Peer. Nie znam sie na tym. Edit: O Gnysek mnie wyprzedził! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 MMO przez p2p? nie ma szans, nawet takowego przykładu nie znajdziesz, a co dopiero mówić o napisaniu tego samemu ;/ w dodatku wątpię, czy ktoś Ci tutaj na forum z tym pomógł. Dlatego jak już tak bardzo pragniesz robić MMO to tylko normalnie, przez główny serwer ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 albo zrobic serwer (master) i podserwery (slave) i w ten sposob przydzielac graczy do podserwerow - ale uwazaj, bo jak sie zle to opracuje to bedzie gorsza lacznosc niz tylko glowny serwer. Dla tego Tobie polecam (ja i inni) zwykly serwer glowny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Może Tobie chodziło o coś takiego jak w Tibii, tzn. serwer logowania który z listy postaci po zalogowaniu łączy z podrzędnym serwerem ( określonym przez to na jakim jest postać owa stworzona ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 moze cos podobnego - ja opracowuje nieco bardziej inny i zlozony system serwerow i podserwerow - to na bank przyspiesza lacznosc miedzy graczami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Chodzi mi o coś takiego jak w CS że jest główny serwer i z tego serwera można podłączyć się pod mniejsze bez znania adresu ip. Ten główny serwer nie musi być włączony przeze mnie ma być podtrzymywany przez każdego kto aktualnie gra w tą grę. Myślałem nad tym żeby mniejsze serwery były zapisywane na dysku tego co chce grać i grających a ci co są podłączeni pod ten serwer wysyłali by mu dane tego serwera ale lista i tak by musiała być . P2P to chyba mniej więcej to co ja napisałem wyżej ale nie wiem jak go zrobić??? ROZUMIECIE??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Czyli po prostu chcesz zrobić lobby, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Mu chyba chodzi coś jak roomy na gry.pl w multiplayerach, zwykłe lobby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 łączysz się z głównym serverem on ci wysyła pakiety z ip podserwerów. Jak klikasz na podserver zamyka połączenie z głównym i nawiązuje z podserverem. Nic trudnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 łączysz się z głównym serverem on ci wysyła pakiety z ip podserwerów. Jak klikasz na podserver zamyka połączenie z głównym i nawiązuje z podserverem. Nic trudnego. No wiem ale jak główny serwer nie jest włączony to nie da się połączyć z podserwerami więc chce aby główny serwer był podtrzymywany przez graczy a nie prze zemnie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 No wiem ale jak główny serwer nie jest włączony to nie da się połączyć z podserwerami więc chce aby główny serwer był podtrzymywany przez graczy a nie prze zemnie?? Główny serwer musi być zawsze bo skąd client będzie wiedział kto aktualnie hostuje lobby? Jeśli już by ci się jakoś udało (np p2p) to i tak było by wiele problemów. Np. co jak ktoś odświeża lobby, a ten co je hostuje się wyłącza lub gdy hostowanie głównego serwera przypadnie na gościa z netem 1kb/s? I to by było niesprawiedliwe, bo ktoś by miał lagowaną grę a inni by mieli całe łącze dla siebie. Głupi pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g-Enjoy Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Główny Serwer z bazą danych serwerów pochodnych (servers.ini) > Użytkownik wybiera lub Serwer Główny losuje z listy servers.ini > Połączenie do wybranego lub wylosowanego serwera. Według mnie tak to wygląda logicznie, i nie jest wcale trudne do napisania, ja niestety na GM'ie się nie znam za bardzo, ale mógłbym Ci coś takiego nabazgrać w delphi, choć pisanie gier w object pascal to głupota, no ale gm został napisany w delphi i masa fajnych gier. Hm, a co do tego lagowania i gościa z netem 1KB/s, wystarczy sprawdzać prędkość łącza serwerów, dodawać do pliku ini i gitara gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Jak możesz to napisz umiem też się trochę posługiwać w Delphi więc dla mnie nie ma problemu z góry dzięki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się