Skocz do zawartości

Konkurencja dla GM'a??


TeoTN

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe, to może stwórzmy temat: Kim chciałbyś być w przyszłości. Wtedy od razu zobaczymy kto w którą stronę chce dążyć.

 

Ja zostaje przy C++ i kropka. (No wiadomo, mam zamiar w przyszłości być informatykiem, chodź do tego jeszcze daleko, ale myślę że mi się uda. Co prawda wszystko się okaże jak wyjdzie moja gra)

 

Pental, jakie wyzwanie? Napewno chętnie przyjmę. Nie zależnie czy GML czy C++.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Żeby zostać programistą C++, nie musisz w nim pisać gier. Ja jakoś umiem się połapać i napisać coś w różnych językach programowania, a mimo to do tworzenia gier mam Game Makera (no, jeden projekt gry robię w Delphi, ale to inna bajka, bo to co ja potrzebuję by było akurat trochę trudniej zaprogramować w GM i trochę większy nakład pracy by był). Zresztą, tworzenie gier w GM swoją drogą, a nauka C++ czy innego języka swoją. Nie trzeba tego mieszać, można się uczyć C++, opanować go, a dalej robić gry w GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz nawet z 5-letnimi studiami komputerowymi mozna dostac sie do BLIZZARDU, teraz szukaja programistow ;d (nie pamietam, chyba tak)

Poza tym, w C++ mozna przeciez napisac własne funkcje i zapisac jed do pliku header, a potem ich tylko uzywac. Gdy np robimy gre mozemy stworzyc przy okazji funkcje chodzenia bohatera, i od razu jej uzyc, bez ponownego przepisywania kodu. Tak samo GML. Brakuje funkcji? NAPISZ ją. Napisanie funkcji to chwila (zalezy jakiej) a potem w kodzie zajmuje ona jedna linijke, a nie przykładowo 50. Jest to ogromne ułatwienie. Jeśli ktoś mysli że C++ nie jest tak samo łatwy jak GML, to sie myli, ja np przerobiłem ok. 250 stron poradnika i narazie nie miałem problemów, to samo z GMLem, po przeczytaniu dokumentacji, nauczylem sie całej bez wiekszych problemów. Dokumentacja w C++? Po co, skoro w internecie jest kupa poradników. Teraz C++ robi furore, za kilka lat moze to byc inny jezyk, wymyslony przez jakiegos mlodego studenta. Napisanie jakiejs nawet prostej gry to inna bajka, bo nawet zrobienie tego co w GM zajmuje 20 minut moze zajac w C++ kilka godzin. Problemem moze byc, ze całego C++ nie da sie nauczyc, i nawet NAJLEPSI programisci czasem musza zagladac do tutoriali, poradników.

 

Na zakonczenie ostatnie zdanie(a): C++ jest dłuższy niż Biblia i jego nauczenie w całości sie jest praktycznie niemożliwe. Jednak nie załamujcie sie (-nie)młodzi programiści C++! Są też dobre strony, ogromne możliwosci, wrecz nieograniczone, a przy tym wydajnosc jest maksymalna. Gdyby Diablo II pisany był w GML (hahaha ;d) to zamiast wymaganego 64MB RAMu miałby 512MB+ RAMu.

 

Pozdrawiam

 

Jak się robi dobre gry, to ma się satysfakcję, że się takową stworzyło nawet w Game Maker, czy słabszych programach typu Klik'n'Play.

Ale niektórzy czerpią radość z programowania, np. ja. Bo samo dawanie klocków i pisanie kilku linijek to dla mnie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pisanie kilku linijek to dla mnie mało.

kilku linijek... ;/ Chyba faktycznie nie siedziałeś długo w GM'ie.

 

Napisanie jakiejs nawet prostej gry to inna bajka, bo nawet zrobienie tego co w GM zajmuje 20 minut moze zajac w C++ kilka godzin.

No właśnie. Więc po to mamy GMa!

 

I nie chrzanić mi tu że GM jest dla dzieci/nieprofesjonalny. Liczy się to co powstanie, a nie w czym jest napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna, jak sie zaraz ten syf nie skonczy to bedzie zle -.- przestancie te glupie porownania c++ do gm bo kazdy wie ze zdania sa podzielone i nigdy nie bedzie zgody, wiec po co tracic nerwy na glupie sprzeczki? Wracajcie to tematu - inaczej po warnie i zamykam temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lollus: Na jakiej podstawie sądzisz, żem twardziel? O_o!

 

@Up: W sumie, nie da się porównać GMa do C++, bo GM sam z niego korzysta. Jak brakuje funkcji z C++, to dołączamy dlle. Ach ta Symfonia...

 

@Topic: Żadna konkurencja. Nic nie przebije GMa! XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ja podsumuję szybko część niektórych postów. Nawet nie chce mi się cytować.

 

1) C++ nie jest na fali. Szybciej znajdzie się pracę znając javę i php.

2) W Polsce na dzisiaj częściej liczą się znajomości... no chyba że jesteś ekspertem i masz arcybogate portfolio.

3) Porównanie C++ i GM oczywiście ma sens, ale w określonych płaszczyznach. Bo wiadomo, że GM to środowisko developerskie pod windowsa i dla windowsa, korzysta z akceleracji sprzętowej 3D itd. Podsumowując C++ i GM można porównywać pod kątem np. całokształtu środowiska do produkcji gier dla windowsa. Można porównywać składnie C++ i GML, możliwości tych języków, itd. itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranmus, Marmot -> popieram Was (Marmot Ciebie w Twoim wypracowaniu :D)

Jeśli zaś chodzi o C++... Może ktoś mi napisze jakiś fajny kurs?? :D (Mam podstawy, ale to naprawdę malutkie. Korzystam z Dev-C++)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać, że pisząc wiekszą gre w C++ musisz napisać masę programów które będą Cie wspomagały np.: edytor mapy czy coś. Dlatego tworzenie większej produkcji samemu w C++ jest rzadko stosowane. GM to przede wszystkim program a C++ to język programowania. Już niedługo GM będzie programem napisanym w C++. Tworzenie gry w C++ równało by się z tym, że sami byśmy musieli napisać taki program ułatwiający prace, byłby on wydajniejszy z większymi możliwościami ponieważ napisalibyśmy go sami pod nasza grę. Tworząc grę w GM z połowy funkcji nie korzystamy bo robimy dany rodzaj gry. GM musi być uniwersalny posiadać funkcje dla każdego, i uważam że wpływa to jakoś na optymalizacje gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze gadasz... Przecież GM jest programem bazowanym na c++ z językiem GML, a c++ jest po prostu językiem...W końcu jakby co można z GML skoczyć na c++ i tym GM góruje. GM to ułatwienie po prostu....fajne ułatwienie. Duże ułatwienie, bo masz klocki, i masz podział na sprity itd, możesz pisać w C++, PAscal i GML jednocześnie :D. NIe żebym uważał, że GM jest lepszy od c++. Wszystko ma swoje plusy, poza tym Stworzenie nigdy nie przerośnie stwórcy(patrz bóg-człowiek, człowiek-komputer)

 

C++ ma dużo plusów i miniusów i tak samo z GM, więc nie ma co porównywać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podsumuję szybko część niektórych postów. Nawet nie chce mi się cytować.

 

1) C++ nie jest na fali. Szybciej znajdzie się pracę znając javę i php.

2) W Polsce na dzisiaj częściej liczą się znajomości... no chyba że jesteś ekspertem i masz arcybogate portfolio.

3) Porównanie C++ i GM oczywiście ma sens, ale w określonych płaszczyznach. Bo wiadomo, że GM to środowisko developerskie pod windowsa i dla windowsa, korzysta z akceleracji sprzętowej 3D itd. Podsumowując C++ i GM można porównywać pod kątem np. całokształtu środowiska do produkcji gier dla windowsa. Można porównywać składnie C++ i GML, możliwości tych języków, itd. itp.

to ja dodam jeszce od siebie czwarty punkt.

 

4) NIECH ŻYJE C#.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...