Tidimel Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Hehe, to może stwórzmy temat: Kim chciałbyś być w przyszłości. Wtedy od razu zobaczymy kto w którą stronę chce dążyć. Ja zostaje przy C++ i kropka. (No wiadomo, mam zamiar w przyszłości być informatykiem, chodź do tego jeszcze daleko, ale myślę że mi się uda. Co prawda wszystko się okaże jak wyjdzie moja gra) Pental, jakie wyzwanie? Napewno chętnie przyjmę. Nie zależnie czy GML czy C++. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Żeby zostać programistą C++, nie musisz w nim pisać gier. Ja jakoś umiem się połapać i napisać coś w różnych językach programowania, a mimo to do tworzenia gier mam Game Makera (no, jeden projekt gry robię w Delphi, ale to inna bajka, bo to co ja potrzebuję by było akurat trochę trudniej zaprogramować w GM i trochę większy nakład pracy by był). Zresztą, tworzenie gier w GM swoją drogą, a nauka C++ czy innego języka swoją. Nie trzeba tego mieszać, można się uczyć C++, opanować go, a dalej robić gry w GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tidimel Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Hmm, ale ja lubię sobie stawiać wyzwania O! No i stworzyć grę w C++. Ja nie za dobrze czuję się z tym że tworzę grę np. w GMie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Jak się robi dobre gry, to ma się satysfakcję, że się takową stworzyło nawet w Game Maker, czy słabszych programach typu Klik'n'Play. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 A teraz nawet z 5-letnimi studiami komputerowymi mozna dostac sie do BLIZZARDU, teraz szukaja programistow ;d (nie pamietam, chyba tak) Poza tym, w C++ mozna przeciez napisac własne funkcje i zapisac jed do pliku header, a potem ich tylko uzywac. Gdy np robimy gre mozemy stworzyc przy okazji funkcje chodzenia bohatera, i od razu jej uzyc, bez ponownego przepisywania kodu. Tak samo GML. Brakuje funkcji? NAPISZ ją. Napisanie funkcji to chwila (zalezy jakiej) a potem w kodzie zajmuje ona jedna linijke, a nie przykładowo 50. Jest to ogromne ułatwienie. Jeśli ktoś mysli że C++ nie jest tak samo łatwy jak GML, to sie myli, ja np przerobiłem ok. 250 stron poradnika i narazie nie miałem problemów, to samo z GMLem, po przeczytaniu dokumentacji, nauczylem sie całej bez wiekszych problemów. Dokumentacja w C++? Po co, skoro w internecie jest kupa poradników. Teraz C++ robi furore, za kilka lat moze to byc inny jezyk, wymyslony przez jakiegos mlodego studenta. Napisanie jakiejs nawet prostej gry to inna bajka, bo nawet zrobienie tego co w GM zajmuje 20 minut moze zajac w C++ kilka godzin. Problemem moze byc, ze całego C++ nie da sie nauczyc, i nawet NAJLEPSI programisci czasem musza zagladac do tutoriali, poradników. Na zakonczenie ostatnie zdanie(a): C++ jest dłuższy niż Biblia i jego nauczenie w całości sie jest praktycznie niemożliwe. Jednak nie załamujcie sie (-nie)młodzi programiści C++! Są też dobre strony, ogromne możliwosci, wrecz nieograniczone, a przy tym wydajnosc jest maksymalna. Gdyby Diablo II pisany był w GML (hahaha ;d) to zamiast wymaganego 64MB RAMu miałby 512MB+ RAMu. Pozdrawiam Jak się robi dobre gry, to ma się satysfakcję, że się takową stworzyło nawet w Game Maker, czy słabszych programach typu Klik'n'Play. Ale niektórzy czerpią radość z programowania, np. ja. Bo samo dawanie klocków i pisanie kilku linijek to dla mnie mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 To brzmi jakbyś nie wiedział, że istnieje coś takiego jak GML Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 http://scratch.mit.edu/projects/DogWhite/231847 Czego się tu obawiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 i pisanie kilku linijek to dla mnie mało. kilku linijek... ;/ Chyba faktycznie nie siedziałeś długo w GM'ie. Napisanie jakiejs nawet prostej gry to inna bajka, bo nawet zrobienie tego co w GM zajmuje 20 minut moze zajac w C++ kilka godzin. No właśnie. Więc po to mamy GMa! I nie chrzanić mi tu że GM jest dla dzieci/nieprofesjonalny. Liczy się to co powstanie, a nie w czym jest napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Nie porównujcie C++ do GMa, bo to nie ma wręcz sensu. Harv, Jeśli zaczniesz uczyć się jakiegoś graficznego API ( Direct3D/OpenGL ) to dopiero pogadamy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Ale żeby do tego dojść trzeba mieć jakąś podstawową wiedzę, czyli wiedzieć chociaż co to wskaźnik, obiekt, klasa, preprocesor itp. i z czym to się je. A nawet GML porównać do C++ to głupota... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Jest jeszcze coś takiego jak dziedziczenie, przyjaźń, struktury, unie, rzutowania ( z języka C, static_cast, dynamic_cast, reinterpret_cast ), operatory logiczne jak i bitowe itd... @Down: A żebyś wiedział :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 No tak, ale wymieniasz to po to by mi udowodnić, że znasz te pojęcia :P ? Tego jest od groma, można jeszcze dodać poliforizm, przeładowanie operatorów i funkcji itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Kurna, jak sie zaraz ten syf nie skonczy to bedzie zle -.- przestancie te glupie porownania c++ do gm bo kazdy wie ze zdania sa podzielone i nigdy nie bedzie zgody, wiec po co tracic nerwy na glupie sprzeczki? Wracajcie to tematu - inaczej po warnie i zamykam temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 @Lollus: Na jakiej podstawie sądzisz, żem twardziel? O_o! @Up: W sumie, nie da się porównać GMa do C++, bo GM sam z niego korzysta. Jak brakuje funkcji z C++, to dołączamy dlle. Ach ta Symfonia... @Topic: Żadna konkurencja. Nic nie przebije GMa! XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 E tam, słabiutki ten program. Zamiast if muszę dać pętlę i ogólnie głupi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lollus Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 @Lollus: Na jakiej podstawie sądzisz, żem twardziel? O_o! Bo masz 8 kwadracików i uczysz się c++ :thumbsup: Chcesz, to mogę napisać o tobie coś innego np mięczak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 bym bardziej przekształcił topic 'konkurencja dla GMJava ??' A tak zło i ultramaryna ;_; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Ja podsumuję szybko część niektórych postów. Nawet nie chce mi się cytować. 1) C++ nie jest na fali. Szybciej znajdzie się pracę znając javę i php. 2) W Polsce na dzisiaj częściej liczą się znajomości... no chyba że jesteś ekspertem i masz arcybogate portfolio. 3) Porównanie C++ i GM oczywiście ma sens, ale w określonych płaszczyznach. Bo wiadomo, że GM to środowisko developerskie pod windowsa i dla windowsa, korzysta z akceleracji sprzętowej 3D itd. Podsumowując C++ i GM można porównywać pod kątem np. całokształtu środowiska do produkcji gier dla windowsa. Można porównywać składnie C++ i GML, możliwości tych języków, itd. itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Ranmus, Marmot -> popieram Was (Marmot Ciebie w Twoim wypracowaniu :D) Jeśli zaś chodzi o C++... Może ktoś mi napisze jakiś fajny kurs?? :D (Mam podstawy, ale to naprawdę malutkie. Korzystam z Dev-C++) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Może ktoś mi napisze jakiś fajny kurs?? Fajny kurs? Najfajniejszy już jest: Symfonia C++, i ją Ci polecam ;) Choć w sumie to nie tyle kurs co cały poradnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Trzeba pamiętać, że pisząc wiekszą gre w C++ musisz napisać masę programów które będą Cie wspomagały np.: edytor mapy czy coś. Dlatego tworzenie większej produkcji samemu w C++ jest rzadko stosowane. GM to przede wszystkim program a C++ to język programowania. Już niedługo GM będzie programem napisanym w C++. Tworzenie gry w C++ równało by się z tym, że sami byśmy musieli napisać taki program ułatwiający prace, byłby on wydajniejszy z większymi możliwościami ponieważ napisalibyśmy go sami pod nasza grę. Tworząc grę w GM z połowy funkcji nie korzystamy bo robimy dany rodzaj gry. GM musi być uniwersalny posiadać funkcje dla każdego, i uważam że wpływa to jakoś na optymalizacje gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Dobrze gadasz... Przecież GM jest programem bazowanym na c++ z językiem GML, a c++ jest po prostu językiem...W końcu jakby co można z GML skoczyć na c++ i tym GM góruje. GM to ułatwienie po prostu....fajne ułatwienie. Duże ułatwienie, bo masz klocki, i masz podział na sprity itd, możesz pisać w C++, PAscal i GML jednocześnie :D. NIe żebym uważał, że GM jest lepszy od c++. Wszystko ma swoje plusy, poza tym Stworzenie nigdy nie przerośnie stwórcy(patrz bóg-człowiek, człowiek-komputer) C++ ma dużo plusów i miniusów i tak samo z GM, więc nie ma co porównywać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Ja podsumuję szybko część niektórych postów. Nawet nie chce mi się cytować. 1) C++ nie jest na fali. Szybciej znajdzie się pracę znając javę i php. 2) W Polsce na dzisiaj częściej liczą się znajomości... no chyba że jesteś ekspertem i masz arcybogate portfolio. 3) Porównanie C++ i GM oczywiście ma sens, ale w określonych płaszczyznach. Bo wiadomo, że GM to środowisko developerskie pod windowsa i dla windowsa, korzysta z akceleracji sprzętowej 3D itd. Podsumowując C++ i GM można porównywać pod kątem np. całokształtu środowiska do produkcji gier dla windowsa. Można porównywać składnie C++ i GML, możliwości tych języków, itd. itp. to ja dodam jeszce od siebie czwarty punkt. 4) NIECH ŻYJE C#. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się