zalu Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 (tak po będzie zapewne najbardziej rozbudowany post) not to tak: przypuśćmy że są potrzeby: -jedzenie -rozrywka -pęcherz -zakupy mam obj_klient i w nim mają być te potrzeby a gdy się tworzy losuje procenty tych potrzeb np zakupy-50% i te potrzeby mają mieć procent 100% a żeby tak było obj_klient musi zrobić kolizje z obj_stoj co sekundę potrzeby spadają o jeden procent i jest pokolei czyli najpierw jest jedzenie później rozrywka ipt. no a teraz BAAAAAARDZO PROSZE żebyście mi pomogli to wcielić w życie :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 O_o. Moglbys napisac to jeszcze raz? Tylko troche "skladniej" bo kompletnie Cie nie rozumiem (pewnie nie tylko ja). Moze bede w stanie pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 mam obj_klient i w nim mają być te potrzeby a gdy się tworzy losuje procenty tych potrzeb np zakupy-50% i te potrzeby mają mieć procent 100% a żeby tak było obj_klient musi zrobić kolizje z obj_stoj A więc po kolei: GML //create zakupy=round(random(100)) alarm[0]=30 //step if zakupy<100 && !place_meeting(x,y,obj_stol) { mp_potential_step(obj_stol.x,obj_stol.y,4,false) } //alarm 0 if zakupy>0 zakupy-=1 alarm[0]=30 //kolizja ze stolem if zakupy<100 zakupy+=1 mniej więcej coś takiego (chyba o0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 no w czym rpblem, sam sobie samemu opisales jak to zrobic. dajesz w create i tworzysz zmienne GML jedzenie = 100 rozrywka = 100 a jesli chcesz losowo to poprostu GML rozrywka = round(random(100)) ustawiasz kolizje ze stolem i wtedy GML //jakis tam kod ze stoi przy tym stole (ma cos jesc czy jak?) // a na koncu jedzenie += 50 ustawiasz alarm[0] = room_speed * 1 w create a w samym alarmie GML rozrywka -= 1 jedzenie -= 1 //itd alarm[0] = room_speed * 1 jesli chcesz zeby gorna wartoscia bylo 100 to w step GML if jedzenie > 100 { jedzenie = 100} //itd z kazda statystyka i juz, sama proscizna... i ty masz taki rank na forum? nie chcesz mi chyba powiedziec ze nabijasz posty tylko proszac ludzi zeby ci takie rzeczy wypisywali i wogole sie gmla nie uczysz? edit aha, masz 11 lat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 zaraz posprawdzam kody UP@ po prostu od dawna nie robiłem nic w kodzie edit kod Davida nie dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 ok, co nie dziala? zreszta dalem ci ogolny zarys jak to powinno wygladac, nie umiesz sobie tego przystosowac do wlasnych potrzeb/pozbyc sie bledu? dawno nic nie robiles w kodzie? tak jasne, wyskakuje blad i odrazu post na forum ze poprostu nie dziala i znowu prosisz zeby ktos ci cos napisal... Pokombinuj a nie marudz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 spróbowałem kodu lenina i chyba działa bo jest tak jak chciałem mam jeszcze kilka pytań bo poustawiałem kilka obj_stol i obj_klient ale obj_klient zawsze idą do jednego obj_stol i teraz co zrobić żeby obj_klient szedł do najbliższego obj_stol jak zrobić żeby zmienna zakupy podążała za obj_klient w formie healtbara i co wpisać jak bym chciał kilka zmiennych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Sęk w tym, że się nie uczysz w ogóle na błędach i nie starasz. W tym kodzie nei została użyta żadna funkcja wyświetlająca coś, więc jak można coś zauważyć. @David Litości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 instance_nearest - zwraca id najblizszego obiektu danego typu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 i gdzie to mam wtrybić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Lipca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 tam gdzie potrzebujesz :) https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=9989 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 napisałem w step: GML if zakupy<100 && !place_meeting(x,y,obj_stol) { mp_potential_step(obj_stol.x,obj_stol.y,4,false) } instance_neares(obj_stol) ale wywala błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Lipca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 bo funkcja zazwyczaj coś zwraca GML ppp = instance_nearest(obj_stol); if instance_exists(ppp) { if zakupy<100 && !place_meeting(x,y,obj_stol) { mp_potential_step(ppp.x,ppp.y,4,false) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 lol? CO ty zrobiłeś? Do tego pana wyzej wyzej gnysio: mp_potential_step(ppp.x,ppp.y,4,false) przez to brak jednego p mogl sobie nie poradzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 no lepiej to popraw gnysek bo zalu tu wroci i bedzie pisal ze wywala blad i zeby napisali mu calkiem inny skrypt bo on dawno w gml'u nic nie robil. @Postal o co chodzi ci z ta litoscia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 dodałem to p i wyskakuje że zła liczba argumentów do funkcji skryptu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 No to popraw wartości... @David Spójrz na mój wiek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 poprawiłem i to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Lipca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 to sobie zobacz w manualu ile trzeba argumentów, nie znam na pamieć, skopiowalem tylko twój kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 poprawiłem i to samo Juz wiem skad masz tyle postow nabitych... co to samo? jaki blad? Mow dokladniej, co sami mamy sie domyslic?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 poczekajcie zaraz zarzucę plikiem EDIT https://gmclan.org/up2661_11_centrum.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Jak klikniesz na instance_nearest w kodzie to Ci wyswietli jakich dwoch (HINT!) argumentow brakuje. Lepiej sprobuj sam bo watpie, zeby ktos byl na tyle mily... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 kliknąłem i nic się nie stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Boże, przecież nie masz w to klikać, tylko to jest podpowiedź, dla ciebie jakie argumenty masz wpisać w instance_nearest, podpoweim masz już jeden wpisany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Lipca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Nie no teraz to chyba musze to powiedzieć, ale jesteś tępy. Na dole jest podpowiedź i wiesz od razu, że argumentów x i y zabrakło - w tym przypadku będą one akurat również wynosić x i y zatem GML ppp = instance_nearest(x,y,obj_stol); if instance_exists(ppp) { if zakupy<100 && !place_meeting(x,y,obj_stol) { mp_potential_step(ppp.x,ppp.y,4,false) } } A jak sie odpalała gra to na pewno wyskakiwał błąd WRONG NUMBER OF ARUMENTS IN ACTION xxxx IN OBJECT xxx ON LINE xxxx. Jakbyś tak łaskawie to przeczytał, to byś wiedział, gdzie jest błąd - ba nawet nazwa obiektu, rodzaj eventu, linijka i kolumna są podane! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 dobra to działa i co zrobić żeby odnajdywało drogę (omijało przeszkody)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 dobra to działa i co zrobić żeby odnajdywało drogę (omijało przeszkody)?? :huh: Od tego właśnie jest mp_potential_step..... Jak na końcu zamiast false dasz true to będzie Ci omijało wszystkie obiekty, nie tylko solid. btw radzę najpierw posiedzieć nad dokumentacją trochę i dopiero powrócić na forum (tak tylko głośno myślę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 dobra znalazłem ale co to jest: checkall ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Lenin Ci juz napisal: Jak na końcu zamiast false dasz true to będzie Ci omijało wszystkie obiekty, nie tylko solid. W stwierdzeniu "na końcu" chodzi o ostatni argument - checkall. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 wpisałem coś takiego GML mp_potential_step(x,y,4,true) i chyba jest źle bo dalej nie omija Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się