Skocz do zawartości

zastępowanie obiektu


dolaran

Rekomendowane odpowiedzi

Objektów istniejących jest wiele, objekty stworzone nakladaja sie tylko z niektorymi objektami istniejącymi które muszą zostać zniszczone.

 

Zrobilem tak

W STEP objektu pojawiającego sie

if instance_exists(Objekttworzony) with(ObjektIstniejący) instance_destroy()

 

w tej sytuacji znikają wszystkie istniejące objekty a ja chcem by znikneły tylko te z ktorymi się naklada objekt pojawiający

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jeżeli to ten obiekt istniejący go tworzy, to wtedy:

 

GML
instance_create(x,y,obj);

instnce_destroy();

 

ewentualnie w nowym obiekcie daj kolizję ze starym i tam 'with other instance_destroy();'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robie tak

w Create (objektpojawiający sie)

najblizszy = instance_nearest(0,0,objekt istniejacy)

with(najblizszy) instance_destroy() //tylko nie w stepie, najlepiej w create tworzonego

 

i nic dalej objekt isniejący nie znika.

 

a moze zrobić tak

 

create (objektu pojawiającego sie)

pozycje x i y zapisujemy do zmiennych pojawiającego się objektu i zniszczenie isniejącego objektu w pozycji tych zmiennych

 

tylko niewiem jak to napisać w kodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

wiesz, nie wiadomo na jakiej zasadzie masz.

Skoro nowy obiekt tworzy się na starym - ale dokładnie na tej samej pozycji, to znaczy, że skądś tą pozycję znasz - zatem masz id obiektu i po sprawie.

 

Ale jeżeli po prostu go tworzysz i czasem jest na tym starym, a czasem nie - wystarczy dodać w nowym kolizję ze starym i destroy other.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...