dolaran Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Cześć Mam pytanie jak pisze kod w którym objekt1 pojawia się na planszy ale w tym samym miejscu co inny juz istniejący objekt to co zrobić by pod wpływem pojawiania sietego pbjektu1 ten istniejący zostal usunięty z planszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 if instance_exists(obiekt) with(obiekt) instance_destroy() ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 może lepiej zamienić ten obiekt? instance_change( object1 , true ) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolaran Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Objektów istniejących jest wiele, objekty stworzone nakladaja sie tylko z niektorymi objektami istniejącymi które muszą zostać zniszczone. Zrobilem tak W STEP objektu pojawiającego sie if instance_exists(Objekttworzony) with(ObjektIstniejący) instance_destroy() w tej sytuacji znikają wszystkie istniejące objekty a ja chcem by znikneły tylko te z ktorymi się naklada objekt pojawiający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 to sprawdzaj który jest najbliższy: GML najblizszy=instance_nearest(obiektinstniejacy) with(najbliższy) instance_destroy() //tylko nie w stepie, najlepiej w create tworzonego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Czerwca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Jeżeli to ten obiekt istniejący go tworzy, to wtedy: GML instance_create(x,y,obj); instnce_destroy(); ewentualnie w nowym obiekcie daj kolizję ze starym i tam 'with other instance_destroy();' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolaran Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 robie tak w Create (objektpojawiający sie) najblizszy = instance_nearest(0,0,objekt istniejacy) with(najblizszy) instance_destroy() //tylko nie w stepie, najlepiej w create tworzonego i nic dalej objekt isniejący nie znika. a moze zrobić tak create (objektu pojawiającego sie) pozycje x i y zapisujemy do zmiennych pojawiającego się objektu i zniszczenie isniejącego objektu w pozycji tych zmiennych tylko niewiem jak to napisać w kodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Czerwca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 wiesz, nie wiadomo na jakiej zasadzie masz. Skoro nowy obiekt tworzy się na starym - ale dokładnie na tej samej pozycji, to znaczy, że skądś tą pozycję znasz - zatem masz id obiektu i po sprawie. Ale jeżeli po prostu go tworzysz i czasem jest na tym starym, a czasem nie - wystarczy dodać w nowym kolizję ze starym i destroy other. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się