Nasheer Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Witam. Dawno się tu nie udzielałem (ale zaglądam w miarę regularnie :)). Problem jest następującej treści: Mam exeka ze spritami w środku (np około 200). Potrzebuję wydobyć parametry tych spritów (nazwa, origin, transparency, smooth itd) i zapisać je do pliku. Tzn chciałbym ten proces jakoś zautomatyzować. Wiem, że istnieją funkcje 'sprite_get...' ale sprity nie są w żaden sposób stablicowane żebym mógł użyć tych funkcji np w pętli 'for'... Ktoś ma jakiś pomysł jak/czy da się tego dokonać? Może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie ale mózgownica mi już dzisiaj paruje.... Pozdrawiam..nash.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Napewno exeka ? Chcesz zdekompilować grę ? Czy masz plik GM ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Może najpierw dodawaj te sprite'y do tablicy, ew. mapy a później pobieraj ich parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 W GMie podczas gry nazwa sprite'a to tak naprawdę zmienna, która przechowuje index sprite'a. Więc w funkcjach sprite_get_width i innych możesz zamiast tych nazw stosować numery licząc od 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Czerwca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 poza nazwami np. sprite_balon, sprity tak naprawdę są numerowane od 0. To znaczy że jak napiszesz show_message(string(sprite_balon)); to wyskoczy komunikat np. 16. Zatem na tej podstawie w pętlo for można by sprawdzać czy sprite istnieje od 0 do ostatniego (jak dodajesz sprite to automatycznie zostaje on nazwany przez program i ta liczba to kolejny numer sprita, nawet jak go skasujesz to kolejnemu spritowi nadana zostanie następna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nasheer Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Napewno exeka ? Chcesz zdekompilować grę ? Czy masz plik GM ? oczywiście plik GM...późno już było wczoraj... :) Co do reszty - rozwiązanie było tak oczywiste...czemu sam na to nie wpadłem ? :P Dzięki wielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się