Skocz do zawartości

poruszanie sie bohatera


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, mój obiekt porusza się (automatycznie) po siatce złożonej z kwadratów ruch(lewa, prawa, góra oraz dół). Problem zaczyna się w momencie gdy dochodzi do brzegów siatki. Jak zakodować by nie wracał po tych samych elementach.

O co chodzi, gdy np. dojdzie do górnej krawędzi to nie chcę by szedł wzdłuż tej krawędzi, a cofnął się od niej i cofną by się od niej oddalać. Czy znacie jakieś algorytmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprobowac na kolizjach ze jak zderzysz sie z klockiem to ustaw zmienna dotchniety=1 a potem if dotchniety=1

{

object_create(x,y,jakis object,1)

}

i w tym ludku if place free z tym obiektem ustaw zmienne i powinno byc dobrzee a dlaej chyba sie domyslisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hix:

Co Ty mu o zmiennych gadasz przy takich prostych problemach, bo to nie jest problemem (chociaż sam nie wiem o co mu do końca chodzi) :P

Topic:

W evencie Intersect boundary daj:

GML
Direction-=150+random(60) //możesz sobie poznieniać te wartości

Powinno być dobrze choć pewien nie jestem bo piszę z głowy, i nie wiem czy dokładnie Ci o to chodziło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...