Skocz do zawartości

petle


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że nazwa tematu nie ma nic wspólnego ale to na szybko ,a więc mam sobie kod

if global.drzewo>45 // i po tym chciałbym zrobić "i"

czyli ogólnie chodzi mi o to bym mógł zrobić petle z global.gold>100 Nie wiem, jak wam to dobrze wytłumaczyć ale może zrozumiecie.

 

aha i takie pytanie: czy jest kod na liczenie od np 6 sec do zera i wtedy można zrobić np. budynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ogólnie chodzi mi o to bym mógł zrobić petle z global.gold>100

wiesz mozesz sobie zrobic petle nawet z global.gold<=100, ty wiesz co to sa petle?

aha i takie pytanie: czy jest kod na liczenie od np 6 sec do zera i wtedy można zrobić np. budynek

niema takiego kodu, trzeba napisac go sobie recznie albo zrobic na alarmach...

 

napisz po co ci ta petla to sie zobaczy... i pisz jasniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pewnie nie zadeklarowałeś zmiennej globalnej. Sprawdz czy w create masz global.drzewo jak nie to zrób.

2. Hmm, juz daje:

GML
//create:

can=1;

//global mouse button:

if can=1{

//kod na co tam chcesz

can=0

alarm[0]=room_speed*6

}

//alarm 0:

can=1

Powinno działać, nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie działać bo can na starcie jest na 0.

 

A co do tematu, po co pętla? Może chodzi ci o sprawdzanie drewna i złota? To nie ma nic wspólnego z pętlami.

 

if ( (zmienna1 > n) && (zmienna2 > m) ) i tak dalej. Operator && lub and.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Wiem, że nazwa tematu nie ma nic wspólnego ale to na szybko ,a więc mam sobie kod

if global.drzewo>45 // i po tym chciałbym zrobić "i"

czyli ogólnie chodzi mi o to bym mógł zrobić petle z global.gold>100 Nie wiem, jak wam to dobrze wytłumaczyć ale może zrozumiecie.

 

To nie jest pętla, tylko warunek i/oraz czyli and:

 

if global.drzewo>45 and global.gold>100

 

A pętla to jest "dopóty dzban wodę nosi dopóki ucho się nie urwie" (while ucho=true {dzban_nosi_wode=true;}) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje się być dobrze. Może pomieszałeś znaki?

albo masz akcje w multiline :P

 

GML
if ( global.drzewo >= 45 && global.gold >= 100) // >= większe/równe

{

global.gold -= 100

global.drzewo -= 4

//jakaś inna akcja

// ... =P

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę bardzo

 

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Mouse Event for Glob Left Pressed

for object kontroler:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 7:

alarm[0] room_speed*6

 

at position 11: Assignment operator expected.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...