PsichiX Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Kurs tworzenia gier z silnikiem XenoN Core Witam wszystkich twórców gier! :) Od dziś rusza seria kursów dotyczących tworzenia gier od podstaw, tyle, że z małym bonusem w postaci silnika XenoN Core.Czemu piszę ten kurs? Ponieważ wiele osób chce zacząć zabawę z 3D i nie wie jak sie za to zabrać.Czemu z silnikiem XenoN Core? Pewnie ktoś powie: no jasne, chce opchnąć swój silnik, ale na co on komu? A no na to, że zajmie się on obliczeniami fizycznymi, które sprawią, że świat gry będzie bardziej realistyczny, a poza tym gra będzie szybsza. A i Nasze i tak przeciążone pracą mózgi będą miały mniej roboty.Czy to kurs tylko o grach 3d? W założeniu miał być tylko o grach 3d, ale postanowiłem, iż będę wyjaśniał też zagadnienia tego "płaskiego" świata.Czy będzie on pokazywał jak zrobić daną gre w całości? Przeważnie nie, ale jeśli dany typ gry nie będzie zbytnio złożony, to postaram się go objaśnić w całości. Reszta to będą poszczególne (najważniejsze) elementy budujące dany typ gry.PozdrawiamΨΧΞ Na tej liście będę zamieszczał linki do poszczególnych tutków:Część 1: Samochód - sterowanie, fizyka oraz rysowanie. Przeczytajcie, bo warto ;) Zapraszam również na: www.xenon-core.yoyo.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Nie no PsichiX postarałeś się! super! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Pięknie :) Z ciekawości się muszę pobawić ^^ Ale jednego się czepię. Dlaczego nie online...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 @up ja tak samo chociaż ze robie w U3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ale jednego się czepię. Dlaczego nie online...? Kurs online, czy typ gry online? Bo nie zrozumiałem kontekstu PS. Podawajcie wasze pomysły na kolejne tutki, abym wiedział co konkretnie chcecie się dowiedzieć ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Co to będzie ten 4 wymiar? Co masz go ukończonego w 5% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Technologia nazwana przeze mnie "TimeBridge" - fizyka podporządkowana czasowi, czyli dowolne 'podroze' w czasie panującym w grze. Coś jak gra timeshift. Ktoś powie: robisz savy i masz 'podroze' z czasie. Fakt, moze i wstecz, ale czy w przod? chodzi o algorytm ktory bedzie obliczal wlasciwosci elementow fizycznych w XenoNie o dowolna odleglosc czasu zarowno wstecz jak i wprzod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 No to kupa roboty powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Podróż do przyszłości? Teoretycznie łatwo, bo gdybyśmy polecieli o 5min do przodu w grze, to postać znikałaby na te 5min w międzyczasie puszczając jakiś filmik z tunelem czasoprzestrzennym albo gif z jakimś psychodelicznym wirem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Teoretycznie - fakt, prosto. Mniej wiecej o to chodzi, tyle ze teraz oblicz zachowanie poszczegolnych elementow co zrobia przez te 5 minut nieobecnosci - to nie jest takie proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 No to puszczasz gif z wirem tak, aby przysłonił cały view, główną postać przenosisz gdzieś, gdzie przeciwnicy nic jej nie zrobią, a obiekty robią to, co robiły do tej pory. Po upływie czasu, postać wraca na swoje miejsce, a wir znika. Problem będzie wtedy, kiedy ktoś będzie się chciał przenieść w ciągu 5 sekund - 5 minut. Chociaż gdyby przyspieszyć poruszanie się przeciwników uzależniając ich od zmiennej, np. global.time_speed, która normalnie ma wartość 1, to m/w udałoby się uzyskać porządany efekt. Do tego można zwiększyć room_speed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ale to chyba chodzi o to: Wyłączasz grę na ok 5s, i z powrotem ją włączasz i np. Jakiś NPC przesunął się kilka pixeli dalej od ostatnie pozycji gdy wyłączyłeś grę ( czyli tak, jakby gra była cały czas włączona ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 PsichiX, ten kurs bardzo mi przypomina kursy z YoYo Games (oczywiście wyglądem). Ale kurs nawet dobry. Nauczą się tylko ci, którzy średnio znają GM (np. ja). A dołączony przykład bardzo fajny, bo w 3d i dużo skryptów :D 5/5 :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Matthew: nie chodzi o to, bo to wg. mnie najglupszy sposob, ale faktem jest to ze najprostszy. Konrad był bizej. Chodzi o to, ze w ciagu jednej sekundy mozna sie przeniesc o np. godzine, czy dobe w przod. I zobaczysz wtedy swiat gry taki jaki by byl za ta godzine. ale to trudne, bo trzeba uwzglednic interakcje gracza. ale to tez ma swoje usprawiedliwienie, bo jak bys zobaczyl przyszlosc to na pewno nie potoczylaby sie tak samo - tu lezy interes interakcji czlowieka zarowno w realnym swiecie jak i w swiecie gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Chodzi o to, ze w ciagu jednej sekundy mozna sie przeniesc o np. godzine, czy dobe w przod. Problem będzie wtedy, kiedy ktoś będzie się chciał przenieść w ciągu 5 sekund - 5 minut. Chociaż gdyby przyspieszyć poruszanie się przeciwników uzależniając ich od zmiennej, np. global.time_speed, która normalnie ma wartość 1, to m/w udałoby się uzyskać porządany efekt. Do tego można zwiększyć room_speed. Wiem, że mój sposób jest najgłupszy, bo wtedy np. MOBy nie mogłyby się poruszać ze względu na zbyt dużą szybkość, ale na mniejsze odstępy czasu działałoby znakomicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Kurs online, czy typ gry online? Bo nie zrozumiałem kontekstuKurs online przez przeglądarkę. HTML albo PDF. Ale nie w archiwum :P echnologia nazwana przeze mnie "TimeBridge" - fizyka podporządkowana czasowi, czyli dowolne 'podroze' w czasie panującym w grze. Coś jak gra timeshift. Ktoś powie: robisz savy i masz 'podroze' z czasie. Fakt, moze i wstecz, ale czy w przod? chodzi o algorytm ktory bedzie obliczal wlasciwosci elementow fizycznych w XenoNie o dowolna odleglosc czasu zarowno wstecz jak i wprzod.Sam próbowałem coś takiego zrobić. CHodzi o przewidywanie, np. gdzie za x czasu będzie piłka. Ale nie miałem szans :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Kurs świetny. Mnóstwo przejrzystych kodów do 3D. Przykład też bardzo prosto opisany a ta fizyka :* Ja bym chciał zobaczyć przykład ruchu postaci :D tzn. realistyczny bieg, "powiew" ubrań itd. IMHO, Xenon powinien dostać własne forum/podforum aby tam można byłoby pisać swoje problemy itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Jeśli XenoN dogoni szybkością i funkcjonalnością U3D to z pewnością zobaczę jak się działa na nim :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 i ja też ale raczej to się nie uda bo U3D robi wiele autorów no i te szadery. mmmmm miodzio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 W następnym tucie, mogą być spadające bryły na nierówny teren :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 albo np. sterowanie obiektem w/pod wodą ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 IMHO, Xenon powinien dostać własne forum/podforum aby tam można byłoby pisać swoje problemy itd. Heh, tez bym tak chcial ;p ale wiem ze trzeba zrobic jeszcze wiele w nim, bym mogl prosic sily wyzsze o zrobienie tego :) Ja bym chciał zobaczyć przykład ruchu postaci tzn. realistyczny bieg, "powiew" ubrań itd. W następnym tucie, mogą być spadające bryły na nierówny teren albo np. sterowanie obiektem w/pod wodą Hmm, wiec chyba na to wyglada, ze nastepny kurs bedzie dotyczyl animacji szkieletowej czlowieka ;) Dodam ze na wysepce, gdzie bedzie mozna plywac :) i ja też ale raczej to się nie uda bo U3D robi wiele autorów no i te szadery. mmmmm miodzio. A no nie badz tego taki pewien, bo moze i jedna osoba ma wiecej roboty, ale to co widziales na razie to sama fizyka. Rendering jest ciagle w fazie tworzenia a pokaze go dopiero gdy bedzie choc troche lepszy od d3d w gmie i przynajmniej w polowie drogi do funkcjonalnosci U3D :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Wkurzają mnie jedynie te super długie funkcje u ciebie. U3D też ma długie ale nie aż tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Hmm, a innym tez przeszkadzaja dlugie nazwy funkcji w obecnym XenoNie? Jesli duzej ilosci osob bedzie przeszkadzac, to zmienie na krotsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 No, trochę długie przydały by się krótsze :P Co do silnika to jest wypaśny i na nim bede robił moją grę >:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morrighan (AoM) Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Też sądzę, że nazwy funkcji są trochę za długie, mógłbyś skrócić. Co do silnika, to naprawdę znakomicie wykonany. Czekam na następną lekcje :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 PsichiX w XenoNie mógłbyś dodać takie coś że jeżeli odległość playera od jakiegoś modelu jest równa iluśtam to model się tworzy a te z tyłu się niszczą. Rozumiesz? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 PsichiX, co do nazw funkcji zdecydowanie za długie, lepie by wyglądało coś takiego: XInit - Inicjacja Xenona XCameraSet - Ustawienie kamery XCameraSetToX - Ustawienie 'Patrzenia' X kamery XCameraSetFromZ - Ustawienie pozycji Z kamery XPhysicUpdate - Updating Fizyki :P Jakbyś zauważył, poprzedziłem funkcje znakiem X ( od Xenon ) I jeszcze np. Camera, Physic To do czego należy dana funkcja :P To tylko taka moja propozycja kosmetyki, oczywiście możesz wymyślić swoje nazwy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Fizyka spoko, tylko czepnę sie jednej rzeczy. Spróbujcie wyskoczyć samochodem pod dużym kątem tak aby go wprowadzić w rotację boczną. Samochód obróci się o 90 stopni i przestanie obracać. Tylko to. Po za tym inne funkcje wymiatają. Kiedy będę mógł korzystać z funkcji szkieletowych(np. xenon_human_body_skeleton_create) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 @up: Blokada rotacji bocznej to wynik braku uwzglednienia bezwladnosci w fizce tego przykladu. A co do xenon_human_body_skeleton_create() - ta funkcja zawiera sie w starej wersji (0.2) silnika i odpowiada za stworzenie prowizorycznego szkieletu czlowieka, ktory nie podlega fizyce z nowszej wersji - tam caly szkielet trzeba bylo animowac recznie niestety. Jak ktos gral w THE STIX to widzial o co biega - glowny bohater jak i wszystkie npc byly wlasnie stworzone i animowane za pomoca tej funkcji i kilku podobnych. W kolejnej lekcji zas bedzie juz animacja szkieletowa czlowieka uwzgledniajaca fizyke nowej wersji silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się