Skocz do zawartości

Inne programy do robienia gier...


VanGogh

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw poczytaj o językach programowania.. Sama nauka trwa nawet kilka lat.. a napisanie nawet bardzo prostej gry jest dużo trudniejsze niż w takim gm.. nie ma czegoś takie jak editor.. wszystko piszesz sam od stworzenia okna po obsługę błędów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzi jeszcze projektowanie planszy kodem,pisanie systemu kolizji, obsługa czcionek,dźwięku itp. (chyba że skorzystasz z gotowego silnika). Ogółem pisanie gier od zera to dość trudna sprawa dla początkującego :P

 

P.S:

PolishLeague pisałem 3-4 miesiące,ale za to gra była wolna od bugów krytycznych i była w miarę przemyślana :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzi jeszcze projektowanie planszy kodem,pisanie systemu kolizji, obsługa czcionek,dźwięku itp. (chyba że skorzystasz z gotowego silnika). Ogółem pisanie gier od zera to dość trudna sprawa dla początkującego

Plansza i kolizje to małe piwo (ja wspomagam się GM-owym edytorem własnej roboty do plansz), ale z czcionkami i dźwiękiem jest dużo trudniej (przynajmniej z bibliotekami na których piszę gry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, podstawowe kolizje (takie mierzące, czy pozycja x i y jest równa bądź cośtam x i y innego objektu) to małe piwo, dokładne - jest trudniej. ;p Mimo wszystko zaawansowane kolizje nie są potrzebne początkującym programistom (do których należę). Ale plansze zawsze są małym piwem (chyba, że w 3D i skomplikowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: To napisz mi algorytm kolizji, tylko precyzyjny co oblicza kolizję każdego pixela w obrazkach ( nie myl z BoundingBox'em ) ;D

 

 

Co prawda pisanie czegoś takiego to skrajny debilizm ale co tam.. Odpowiednio wytworzone bb wystarczą w 100% i nie obciążają zbytnio procesora..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: To napisz mi algorytm kolizji, tylko precyzyjny co oblicza kolizję każdego pixela w obrazkach ( nie myl z BoundingBox'em ) ;D
JA umiem apisać algorytm kolizji w C++ ;]

 

Niestety, mówiąc BoundingBox miałeś na myśli ten mój xD

 

*dla niekumatych: czyli umieim napisać tylko "po prostokącie".... chociaż swoją drogą kolizja po kwadracie wcale nie jest taka zła - dla np. platyformówki we 100% wystarcza, czasem nawet fajnie bo w platformówkach często trzeba dawać maski, a tak nie trzeba.... a jeśli robimy np. bilard, to piszemy osobny system kolizji dla kółem - a to akurat proste wykorzystanie wzoru (matma się przydaje :P) na przeciwprostokątną trójkąta prostokątnego :P (nie proście, abym wam to wyjaśnił... nigdy nie umiałem tłumaczyć.... czasdem ide na matmie do tablcy i pami ie moze się zczaić, o co mi chodzi, już karze zmazać to i nagle widzi, że dobry wynik xD).

 

PS: Polecam SDL. Umiem już zrobić ziomka, który się rusza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego taka kolizja nie spowalnia GM'a aż tak mocno ( prawie nic ) ? :/

 

 

Ile obiektów jest spr?? 10, 100 , 200?? Może przy mini gierce to się sprawdzi ale przy na prawdę dużym projekcie nie ma sensu.. Co prawda można to odpowiednio zoptymalizować ale szkoda na to czasu.. Nie żeby to było tylko moje zdanie.. Trochę na ten temat czytałem a poza tym jeśli chcesz to spr poszperaj po jakiś ang forach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*dla niekumatych: czyli umieim napisać tylko "po prostokącie".... chociaż swoją drogą kolizja po kwadracie wcale nie jest taka zła - dla np. platyformówki we 100% wystarcza, czasem nawet fajnie bo w platformówkach często trzeba dawać maski, a tak nie trzeba....

Kurde, taka kolizja to w sumie jeden warunek :P

 

Umiem już zrobić ziomka, który się rusza biggrin.gif

Jaaaaaaaa!!!! Ale jaaaa! Ale ja też tak chcę :(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...