VanGogh Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Znacie jakieś inne, lepsze programy do robienia gier niż game maker?? Game maker mi sie już znudził i szukam jakichś innych programów... Ps. oczywiście będe robił jeszcze gry w game makerze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Podobnych lub lepszych nie ma, chyba że chcesz wyższą szkołę jazdy to weź się za programowanie w języku C++/Delphi lub jeszcze jakieś inne ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Znacie jakieś inne, lepsze programy do robienia gier niż game maker?? Game maker mi sie już znudził i szukam jakichś innych programów... Naucz się jakiegoś języka programowania... C++? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 A w jakich programach programuje sie w C++ ?? podajcie jakąś nazwe albo co... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Visual C++? Dev-Cpp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Takie z którymi się spotkałem jak byłem mały to: The Games Factory 1i2 Multimedia Fusion 1i2 Oraz Rpg Maker Tusukuru XP EDIT OCZYWIśCIE ONE NIE Są LEPSZE OD GM :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 A w jakich programach programuje sie w C++ ?? podajcie jakąś nazwe albo co... Kompilatory. Ściągnij dev-cpp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Marca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Dudek, kompilatory przetwarzają na język maszynowy twój kod, a w C++ na upartego w notatniku można nawet pisać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Game_creation_software Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Jasne, znam dobry program orobienia gier. Nazywa się Dev-C++ :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Najpierw naucz sie robic gry w programach, dopiero potem bierz jezyk. Btw, co to znaczy Jnne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Ogólnie bardziej opłaca sie robić gry bez użycia GM'a :P Na początek bierz C++ ,Delphi albo jakiegoś Basica xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 OK dzięki za odpowiedź zaraz coś ściągne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Na początek naucz się GM-a, później bardzo łatwo będzie ci robić gry (przy moich grach na PSP używam technik rodem z GM-a). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Najpierw poczytaj o językach programowania.. Sama nauka trwa nawet kilka lat.. a napisanie nawet bardzo prostej gry jest dużo trudniejsze niż w takim gm.. nie ma czegoś takie jak editor.. wszystko piszesz sam od stworzenia okna po obsługę błędów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Dochodzi jeszcze projektowanie planszy kodem,pisanie systemu kolizji, obsługa czcionek,dźwięku itp. (chyba że skorzystasz z gotowego silnika). Ogółem pisanie gier od zera to dość trudna sprawa dla początkującego :P P.S: PolishLeague pisałem 3-4 miesiące,ale za to gra była wolna od bugów krytycznych i była w miarę przemyślana :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Dochodzi jeszcze projektowanie planszy kodem,pisanie systemu kolizji, obsługa czcionek,dźwięku itp. (chyba że skorzystasz z gotowego silnika). Ogółem pisanie gier od zera to dość trudna sprawa dla początkującego Plansza i kolizje to małe piwo (ja wspomagam się GM-owym edytorem własnej roboty do plansz), ale z czcionkami i dźwiękiem jest dużo trudniej (przynajmniej z bibliotekami na których piszę gry). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 @UP: To napisz mi algorytm kolizji, tylko precyzyjny co oblicza kolizję każdego pixela w obrazkach ( nie myl z BoundingBox'em ) ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 No dobra, podstawowe kolizje (takie mierzące, czy pozycja x i y jest równa bądź cośtam x i y innego objektu) to małe piwo, dokładne - jest trudniej. ;p Mimo wszystko zaawansowane kolizje nie są potrzebne początkującym programistom (do których należę). Ale plansze zawsze są małym piwem (chyba, że w 3D i skomplikowane). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 @UP: To napisz mi algorytm kolizji, tylko precyzyjny co oblicza kolizję każdego pixela w obrazkach ( nie myl z BoundingBox'em ) ;D Co prawda pisanie czegoś takiego to skrajny debilizm ale co tam.. Odpowiednio wytworzone bb wystarczą w 100% i nie obciążają zbytnio procesora.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Tylko dlaczego taka kolizja nie spowalnia GM'a aż tak mocno ( prawie nic ) ? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 @UP: To napisz mi algorytm kolizji, tylko precyzyjny co oblicza kolizję każdego pixela w obrazkach ( nie myl z BoundingBox'em ) ;DJA umiem apisać algorytm kolizji w C++ ;] Niestety, mówiąc BoundingBox miałeś na myśli ten mój xD *dla niekumatych: czyli umieim napisać tylko "po prostokącie".... chociaż swoją drogą kolizja po kwadracie wcale nie jest taka zła - dla np. platyformówki we 100% wystarcza, czasem nawet fajnie bo w platformówkach często trzeba dawać maski, a tak nie trzeba.... a jeśli robimy np. bilard, to piszemy osobny system kolizji dla kółem - a to akurat proste wykorzystanie wzoru (matma się przydaje :P) na przeciwprostokątną trójkąta prostokątnego :P (nie proście, abym wam to wyjaśnił... nigdy nie umiałem tłumaczyć.... czasdem ide na matmie do tablcy i pami ie moze się zczaić, o co mi chodzi, już karze zmazać to i nagle widzi, że dobry wynik xD). PS: Polecam SDL. Umiem już zrobić ziomka, który się rusza :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Tylko dlaczego taka kolizja nie spowalnia GM'a aż tak mocno ( prawie nic ) ? :/ Ile obiektów jest spr?? 10, 100 , 200?? Może przy mini gierce to się sprawdzi ale przy na prawdę dużym projekcie nie ma sensu.. Co prawda można to odpowiednio zoptymalizować ale szkoda na to czasu.. Nie żeby to było tylko moje zdanie.. Trochę na ten temat czytałem a poza tym jeśli chcesz to spr poszperaj po jakiś ang forach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 *dla niekumatych: czyli umieim napisać tylko "po prostokącie".... chociaż swoją drogą kolizja po kwadracie wcale nie jest taka zła - dla np. platyformówki we 100% wystarcza, czasem nawet fajnie bo w platformówkach często trzeba dawać maski, a tak nie trzeba.... Kurde, taka kolizja to w sumie jeden warunek :P Umiem już zrobić ziomka, który się rusza biggrin.gif Jaaaaaaaa!!!! Ale jaaaa! Ale ja też tak chcę :((( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Ale mam pomysł żeby zrobić taką kolizje ;D Fakt, nie dużo wolniejsza od BoundingBox'a ale nie aż taka wolna ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Inne programy "ssom" xD. BTW: GM jest idealny jeśli chcesz potem przeskoczyć na C++. Dużo pomaga. Wiem z doświadczenia trochę. Pozatym COLOBOT! FTW :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Colobot to shit ;p Nie warto nawet go ściągać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Dobra ściągnąłem Dev - C++. Znacie jakąś polską strone o tym programie z jakimiś poradnikami ? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=category&id=18 miłej lektury ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 http://www.google.pl/search?hl=pl&q=c%...=Szukaj&lr= ekhm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się