DOJO Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Jak w temacie, czy jest jakiś poradnik do GM? Jutro dostanę od przyjaciela ten program, ale nawet niewiem o co w nim chodzi. Jeśeli jest jakiś poradnik to wrzuczcie linka, ok? :) Przy okazji, jestem tu nowy! Siemka! (Taki noobik!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Nawet na stronie głównej się zajrzeć nie chciało? ;( http://www.gmclan.org/index.php?wiki http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=7 i inne artykuły. Poza tym najlepiej nauczysz się z oryginalnego helpa GM. Polecam :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Marca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Na stronie głównej masz takie duże guziki FAQ i DOKUMENTACJA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Szukanie nie boli... Zanim ja zacząłem robi gry, to najpierw przeczytałem pare poradników, ściągnąłem przykłady, poszperałem na forum. Na początek radzę ściągną to: << :D >> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Kiedyś to były książki Marka Overmarsa do kupienia przez neta. Osobiście radzę ci zacząć od Catch the Clown eksperymentować. Przejrzyj przykłady, poczytaj troche helpa. Dostaniesz wersję 7 czy 6.1 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOJO Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Ok, mam już GM. Patrze i <game over>... czemu? Jatu kompletnie nic nie rozumiem. Przeczytałem pare poradników ale to nie pomaga. Wchodziłem na linki. Makary155 - Game Maker Lite 7.0 Tak przy okazji. Chiałbym zrobić prostą gre w którym jedziesz czołgiem. Zbierasz bonusy (apteczka i amunicja) i niszczysz przeciwników. Co to są spirity? (I'm nooob! :confused: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 A ściągałeś już przykład, który ci podałem? Jest idealny dla takich noobów jak ty.... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Co to są spirity? (I'm nooob! confused.gif ) Grafiki. Jatu kompletnie nic nie rozumiem. Przeczytałem pare poradników ale to nie pomaga. Wchodziłem na linki. Programowanie gier, to nie byle co. Trzeba to zrozumieć, pojąć wile rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOJO Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Tak ściągnałem. Dziwna ta gra z tym klaunem. A może jest poradnik jak zrobić przykładową gre?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Tak ściągnałem. Dziwna ta gra z tym klaunem. A może jest poradnik jak zrobić przykładową gre?? Pewnie ze jest , bede dzis nawet taki dobry , ze podam Ci link :thumbsup: WWW.GMCLAN.ORG . Prosze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzin12 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Poradnik do GM : Co będzie nam potrzebne ? Program Gamemaker - TU Przykład - Catch the Clown - TU Inne przykłady - TU Prosto i zwięźle :D EDIT: Podstawy GML x położenie poziome obiektu GML y położenie pionowe obiektu GML instance_create(x,y,nazwa obiektu) tworzenie obiektu na x,y. może być to dowolna liczba. GML speed prędkość GML direction kąt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOJO Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Ale ja potrzubje przykładu coś w takim stylu: np: Aby stworzyć swoją pierwzą gre potrzebujesz mieć (coś) i (coś) (...) Stwórz nowy obiekt kilkając prawym (...) Pokoazało się okienko. W lewej tablece masz poszczególne opcje (...) Tylko takie rozumiem. Wiem z własnego doświadczenia. Repeat: np: Aby stworzyć swoją pierwzą gre potrzebujesz mieć (coś) i (coś) (...) Stwórz nowy obiekt kilkając prawym (...) Pokoazało się okienko. W lewej tablece masz poszczególne opcje (...) Potrzebuje taki, a nie inny! Może jakiś użytkownik zrobił artykuł... Ktoś wie? Link poda? Proosze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Bez jaj, jak potrzebujesz AŻ TAKIEJ POMOCY to lepiej się nie zajmuj robieniem gier... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Nie no, Nobody, nie ma co zniechęcać ludzi ;P DOJO: Licz się z tym że mało kto ci tu pomoże, gdyż bardziej doświadczonym pewnie nie będzie się chciało tak dokładnie tłumaczyć, a od początkujących się lepiej nie ucz, bo... wiesz... ;) Czytaj poradniki, tutoriale, analizuj przykłady. I nie wystarczy uczyć się tylko podstaw Game Makera. Naucz się lepiej ogólnych podstaw i zasad programowania :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOJO Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 spróbuje... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Dojo: https://gmclan.org/index.php?czytajart=3 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Dojo: https://gmclan.org/index.php?czytajart=3 ? Może to nie okaże się dla niego za trudne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOJO Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Już coś zrozumiałem.. Dzięki za pomoc. (szczególnie dla Bonsaj za wytłumaczenie.) Jak zrobić koniec levelu jak player wejdzie do końca mapy? Może być niewidzialny blok? (Tak, tak...Szukam.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 GML If x = liczba && y = liczba { room_goto(room); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Źle harv. Taką metodą będzie mało prawdopodobne, że gracz trafi akurat w taki punkt. Należy użyć operatorów arytmetycznych: GML If x >= liczba { room_goto(room); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOJO Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Collision Event with object endlevel1 for object player: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: If x >= 1 at position 5: Assignment operator expected. Chyba coś żle zrobiłem, albo wam żle wytłumaczyłem. Więc tak. Mamy tu gracza, czyli player. Jest też murek (wall) którego jeśli dotkniemy giniemy. Gracz przesuwa się za pomocą myszki. Tak jak celownik. Zroibłem object "endlevel1" i nie dałem mu sprita. Zrobiłem go też invisible (niewidzialnego) i nie jest soild. W ustawieniach gracza zrobiłem że jeśli zrobie kolizje z obiektem "endlevel1" wyświetli się komunikat. Po co komunikat? Żebym wiedział czy wszystko gra. Jednak wszedłem na niewidzialne pole i nic. Nawet ten komunikat się nie pojawił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Jeśli nie dasz mu sprite, będzie nieużywalny, czyli taki, którego nie użyjesz, akcje nie będą wykonywane (kolizja). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOJO Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Teraz działą (Good work!). I jaki dać skrypcik w tym żeby przeniosło do następnej rundy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 GML room_goto( nazwa roomu ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOJO Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 dzienx. No to mi jescze zostało restart po śmierci. czyli pokazuje sie jakiś obrazek z guzikiem restart i zaczynasz na levelu na którym skończyłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Zrób nowy room i sprite z RESTART. W roomie umieść ten przycisk a w przycisku: w LEFT MOUSE PRESS GML room_goto(room) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Mu raczej chodzi o... GML show_message("RESTART"); room_restart(); Poza tym: Na cholere room_goto w przypadku restartu...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się