Skocz do zawartości

Poradnik do GM


DOJO

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, czy jest jakiś poradnik do GM? Jutro dostanę od przyjaciela ten program, ale nawet niewiem o co w nim chodzi. Jeśeli jest jakiś poradnik to wrzuczcie linka, ok? :)

 

Przy okazji, jestem tu nowy! Siemka! (Taki noobik!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, mam już GM. Patrze i <game over>... czemu? Jatu kompletnie nic nie rozumiem. Przeczytałem pare poradników ale to nie pomaga. Wchodziłem na linki.

 

Makary155 - Game Maker Lite 7.0

 

Tak przy okazji. Chiałbym zrobić prostą gre w którym jedziesz czołgiem. Zbierasz bonusy (apteczka i amunicja) i niszczysz przeciwników.

 

Co to są spirity? (I'm nooob! :confused: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradnik do GM :

Co będzie nam potrzebne ?

  • Program Gamemaker - TU
  • Przykład - Catch the Clown - TU
  • Inne przykłady - TU
Prosto i zwięźle :D

 

EDIT: Podstawy

GML
x

położenie poziome obiektu

GML
y

położenie pionowe obiektu

GML
instance_create(x,y,nazwa obiektu)

tworzenie obiektu na x,y. może być to dowolna liczba.

GML
speed

prędkość

GML
direction

kąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja potrzubje przykładu coś w takim stylu:

 

np: Aby stworzyć swoją pierwzą gre potrzebujesz mieć (coś) i (coś) (...) Stwórz nowy obiekt kilkając prawym (...) Pokoazało się okienko. W lewej tablece masz poszczególne opcje (...)

 

Tylko takie rozumiem. Wiem z własnego doświadczenia.

 

 

Repeat:

np: Aby stworzyć swoją pierwzą gre potrzebujesz mieć (coś) i (coś) (...) Stwórz nowy obiekt kilkając prawym (...) Pokoazało się okienko. W lewej tablece masz poszczególne opcje (...)

 

Potrzebuje taki, a nie inny! Może jakiś użytkownik zrobił artykuł... Ktoś wie? Link poda? Proosze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, Nobody, nie ma co zniechęcać ludzi ;P

 

DOJO: Licz się z tym że mało kto ci tu pomoże, gdyż bardziej doświadczonym pewnie nie będzie się chciało tak dokładnie tłumaczyć, a od początkujących się lepiej nie ucz, bo... wiesz... ;) Czytaj poradniki, tutoriale, analizuj przykłady. I nie wystarczy uczyć się tylko podstaw Game Makera. Naucz się lepiej ogólnych podstaw i zasad programowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Już coś zrozumiałem.. Dzięki za pomoc. (szczególnie dla Bonsaj za wytłumaczenie.) Jak zrobić koniec levelu jak player wejdzie do końca mapy? Może być niewidzialny blok? (Tak, tak...Szukam.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Collision Event with object endlevel1

for object player:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

If x >= 1

 

at position 5: Assignment operator expected.

 

 

 

Chyba coś żle zrobiłem, albo wam żle wytłumaczyłem.

 

Więc tak. Mamy tu gracza, czyli player. Jest też murek (wall) którego jeśli dotkniemy giniemy. Gracz przesuwa się za pomocą myszki. Tak jak celownik. Zroibłem object "endlevel1" i nie dałem mu sprita. Zrobiłem go też invisible (niewidzialnego) i nie jest soild. W ustawieniach gracza zrobiłem że jeśli zrobie kolizje z obiektem "endlevel1" wyświetli się komunikat. Po co komunikat? Żebym wiedział czy wszystko gra. Jednak wszedłem na niewidzialne pole i nic. Nawet ten komunikat się nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...