Skocz do zawartości

Strzelanie


Rekomendowane odpowiedzi

Jaki jest kod do takiej akcji:

-gdy kliknę myszką na np.: x188, y15 to object1 leci z prędkością np.:3 do miejsca gdzie kliknąłem;

-lecz gdy kliknę dwa razy w różnych miejscach to żeby pierwszy obj.1 do miejsca pierwszego kliknięcia a drugi obj.1 do miejsca drugiego kliknięcia;

-aby obj.1 mógł być stworzony "kliknięciem" raz na 3 sek.

 

Z góry THX :jezor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob jakis kontroler i daj mu:

 

create:

GML
moge=true;

 

alarm[0]:

GML
moge=true;

 

global mouse button:

GML
if (moge){

wtf=instance_create(x,y,objekt);

wtf.idzx=mouse_x;

wtf.idzy=mouse_y;

moge=false;

alarm[0]=room_speed*3;

}

 

W objekcie:

step:

GML
move_towards_point(idzx,idzy,3);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nic, zostawić jak jest.

 

Natomiast w create dać

idzx=0;

idzy=0;

żeby errora nie wywalało.

 

zanim step zacznie się wykonywać, zmienne te będą ustawione na x i y myszki przez inny obiekt (ten z pierwszymi trzema skryptami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Error in code at line 1:

move_towards_point(idzx,idzy,3);

 

at position 20: Unknown variable idzx

 

Właśnie wywala takiego errora, w create mam:

idzx=0;

idzy=0;

W alarm0: moge=true;

Przy left pressed: idzx=mouse_x; idzy=mouse_y;

A w stepie objectu: move_towards_point(idzx,idzy,3);

i niedziała !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Objekcie

Create:

GML
idzx=x;

idzy=y;

 

Step:

GML
move_towards_point(idzx,idzy,3);

 

W Kontrolerze:

Create:

GML
moge=true;

 

Alarm[0]:

GML
moge=true;

 

Global Mouse Button Pressed:

GML
if (moge){

wtf=instance_create(x,y,objekt);

wtf.idzx=mouse_x;

wtf.idzy=mouse_y;

moge=false;

alarm[0]=room_speed*3;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok thx nobody, wszystko działa ale źle wam napisałem bo obj. zatrzymuje się gdy dotrze do miejsca w którym klik. myszką a jak zrobić (jeśli można) żeby leciał dalej.

Oraz aby gdy się obj.1 porusza to aby tworzył obj.2 np co 5 pikseli i żeby leciały one w kierunku przeciwnym do tego co leci obj. 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste.

GML
if (moge){

wtf=instance_create(x,y,objekt);

wtf.idzx=mouse_x;

wtf.idzy=mouse_y;

moge=false;

alarm[0]=room_speed*3;

}

Zamien na:

GML
if (moge){

wtf=instance_create(x,y,objekt);

wtf.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

wtf.speed=3;

moge=false;

alarm[0]=room_speed*3;

}

 

Usun:

GML
move_towards_point(idzx,idzy,3);

 

Co do tego drugiego to nie wiem o co ci chodzi. Powiedz, co chcesz dzieki temu osiagnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego 2 to chce uzyskać to:wyobraź sobie że obj.1 to kometa a obj.2 to ma być jej ogon stworzony z wielu małych kuleczek koloru czerwonego. Nie wiem co z tego wyjdzie ale pewnie będzie to bardzo "pamięciorzerne" :P A co do 1 to thx, działa:

 

Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...