wezyrnorbert Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Jaki jest kod do takiej akcji: -gdy kliknę myszką na np.: x188, y15 to object1 leci z prędkością np.:3 do miejsca gdzie kliknąłem; -lecz gdy kliknę dwa razy w różnych miejscach to żeby pierwszy obj.1 do miejsca pierwszego kliknięcia a drugi obj.1 do miejsca drugiego kliknięcia; -aby obj.1 mógł być stworzony "kliknięciem" raz na 3 sek. Z góry THX :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Zrob jakis kontroler i daj mu: create: GML moge=true; alarm[0]: GML moge=true; global mouse button: GML if (moge){ wtf=instance_create(x,y,objekt); wtf.idzx=mouse_x; wtf.idzy=mouse_y; moge=false; alarm[0]=room_speed*3; } W objekcie: step: GML move_towards_point(idzx,idzy,3); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 move_towards_point(idzx,idzy,3); A co wpisać zamiast idzx,idzy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 współrzędne X,Y gdzie ma "iść"? O.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Nic, zostawić jak jest. Natomiast w create dać idzx=0; idzy=0; żeby errora nie wywalało. zanim step zacznie się wykonywać, zmienne te będą ustawione na x i y myszki przez inny obiekt (ten z pierwszymi trzema skryptami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Ale on ma iść tam gdzie kliknąłem myszka wiec co mam napisać ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Masz napisane 3 posty wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Gdy wciśniemy LPM GML idzx=mouse_x; idzy=mouse_y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 To juz jest ustawione przy tworzeniu objektu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Error in code at line 1: move_towards_point(idzx,idzy,3); at position 20: Unknown variable idzx Właśnie wywala takiego errora, w create mam: idzx=0; idzy=0; W alarm0: moge=true; Przy left pressed: idzx=mouse_x; idzy=mouse_y; A w stepie objectu: move_towards_point(idzx,idzy,3); i niedziała !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 To są dwa rózne obiekty tak btw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 To napiszecie mi dokładnie co amm wpisać do którego eventu w którym obj. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 W Objekcie Create: GML idzx=x; idzy=y; Step: GML move_towards_point(idzx,idzy,3); W Kontrolerze: Create: GML moge=true; Alarm[0]: GML moge=true; Global Mouse Button Pressed: GML if (moge){ wtf=instance_create(x,y,objekt); wtf.idzx=mouse_x; wtf.idzy=mouse_y; moge=false; alarm[0]=room_speed*3; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Ok thx nobody, wszystko działa ale źle wam napisałem bo obj. zatrzymuje się gdy dotrze do miejsca w którym klik. myszką a jak zrobić (jeśli można) żeby leciał dalej. Oraz aby gdy się obj.1 porusza to aby tworzył obj.2 np co 5 pikseli i żeby leciały one w kierunku przeciwnym do tego co leci obj. 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Proste. GML if (moge){ wtf=instance_create(x,y,objekt); wtf.idzx=mouse_x; wtf.idzy=mouse_y; moge=false; alarm[0]=room_speed*3; } Zamien na: GML if (moge){ wtf=instance_create(x,y,objekt); wtf.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); wtf.speed=3; moge=false; alarm[0]=room_speed*3; } Usun: GML move_towards_point(idzx,idzy,3); Co do tego drugiego to nie wiem o co ci chodzi. Powiedz, co chcesz dzieki temu osiagnac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Co do tego 2 to chce uzyskać to:wyobraź sobie że obj.1 to kometa a obj.2 to ma być jej ogon stworzony z wielu małych kuleczek koloru czerwonego. Nie wiem co z tego wyjdzie ale pewnie będzie to bardzo "pamięciorzerne" :P A co do 1 to thx, działa: Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Działa, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 2. effect_create_below(ef_smoke,x,y,0,kolor); 1. Powinno dzialac. Musiales cos namieszac. Pokaz projekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Dałem w create: effect_create_below(ef_smoke,x,y,0,red); i mi wywala błąd ze nie wie co to red, jak to mam sformułować ? color_red czy co ? Edit: Ale ze mnie idiota przeciez c_red :P ok thx all E ale ja niemam wersji pro narazie wiec mysle se tak czy nieam innego sposobu ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 EDIT: Wydawalo mi sie, ze effect_create dziala tez na wersji Lite... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Ok thx, niebęde zakładał nowego tematu a mam jeszcze jedno pytanie. Zrobiłem mob-a i oczywisci dalem mu hp=100, przy kolizji hp-=10 i if hp<=0 destroy instance ale jak zrobić żeby umierał tylko ten mob co "naprawde" oberwał bo znikają wszystkie :P :D ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Na 100% zrobiles zmienna global.hp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Mam tako Mob: Create: health=300; Step: if health<=0 { instance_destroy() } Przy kolizji: health-=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Health jest zmienna globalna. Musisz zrobic zwykla lokalna zmienna, np. hp. Inaczej beda znikac wszyscy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 :P DZIAŁA !!! Oki thx. A jak zrobić że gry doleci do pkt. gdzie kliknąłem myszką to instance_destroy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Edit: A jak zrobić że gdy doleci do pkt. gdzie kliknąłem myszką to instance_destroy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 A jak zrobić że gry doleci do pkt. gdzie kliknąłem myszką to gry doleci? o co ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Już dałem edita :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 GML //create mX = 0; mY = 0; //left pressed mX = mouse_x; mY = mouse_y; //step if ( distance_to_point( mX,mY ) < 5 ) instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się