OriPL Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Witam ponownie tym razem potrzebuje kodu takego ze jesli obj_player1 znajduje sie w roomie to funkcja ma dzialac... tzn podam wam kod i powiem gdzie co musi byc:D tutaj musi byc ten warunek... jesli obj_player1 znajduje sie w roomie to funkcja jest dostepna... if obj_player1.y + obj_player1.sprite_height < y { solid = true; } if obj_player1.y > y-sprite_height { solid = false; } i tutaj to samo ... jesli obj_player2 znajduje sie w roomie to funkcja jest dostepna... if obj_player2.y + obj_player2.sprite_height < y { solid = true; } if obj_player2.y > y-sprite_height { solid = false; } napiszcie plz jak to trzeba zrobic.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 GML if (!instance_exists(obj_player)) if obj_player1.y + obj_player1.sprite_height < y { solid = true; } if obj_player1.y > y-sprite_height { solid = false; } if (!instance_exists(obj_player2)) if obj_player2.y + obj_player2.sprite_height < y { solid = true; } if obj_player2.y > y-sprite_height { solid = false; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Grela, ja nic nie mówię, ale w twoim kodzie tylko są dwa ify, które się wykonają bez względu na to czy istnieją te obiekty czy nie. Jeśli już nawet to tak: GML if instance_exists(obj_player1) { if obj_player1.y+obj_player1.sprite_height < y { solid = true; } if obj_player1.y > y-sprite_height { solid = false; } } if instance_exists(obj_player2) { if obj_player2.y+obj_player2.sprite_height < y { solid = true; } if obj_player2.y > y-sprite_height { solid = false; } } Aczkolwiek zaznaczam, że to porpawna wersja kodu Greli, bo nad tematem nie chce mi się myśleć :P Właśnie sobie strzeliłem nieco %% :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 @Grela: wiesz do czego służą ! ? Kurde, czemu dzieci które nic nie umieją muszą się tu wypowiadać i 'pomagać' innym? Tylko mieszają ;'( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 ! = not tak na przyszłość ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 fake! nie było pytania czy obiekt istnieje... było: jeśli obj_player1 znajduje sie w roomie instance_exists sprawdza czy obiekt ogólnie istnieje. Przypominam, że można tworzyć i poruszać obiekty poza roomem np na ujemnych wartościach - wtedy obiekt nie znajduję się w roomie. powinno być: GML instance = obj_player1 if ( instance.x > 0 && instance.x < room_width && instance.y > 0 && instance.y < room_height ) { } ;) poza tym radził bym pomiędzy warunkami powciskać else a co jak będzie taka sytuacja jak w roomie znajdą się te 2 obiekty ? gm zgłupieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się