GMK Assembler
Aktulna wersja: 0.1.0 (23 kwietnia 2011)
O programie:
GMK Assembler służy do rozkładania projektów gier Game Makera na osobne pliki danych i umożliwia odbudowanie projektu na ich podstawie. Aktualna wersja obsługuje wersje plików GM od 8.0 do 8.1.71. Program dopiero jest rozwijany i na razie umożliwia jedynie eksport/import plików XML w trybie "Accurate". Projekt jest open source, wydany na licencji GPL.
Do czego to może się przydać ?
Pliki utworzone po "deasemblacji" gry można przeglądać i edytować w edytorach tekstu czy programach do obsługi formatu, w którym zapisano dane. Może więc się nadać np. do przeszukania projektu gry czy jakiejś masowej edycji zasobów. Albo można wykorzystać te pliki do napisania jakiegoś własnego narzędzia do GM :P GMK Assembler jeszcze miał znaleźć zastosowanie przy systemach kontroli wersji i porównywaniu plików gier, niestety aktualna wersja niezbyt się do tego nadaje, jako że nie zaimplementowałem jeszcze trybu "Independent", w którym eksportuje się zasoby porzucając dane o identyfikatorach, odbudowując wszystko na podstawie systemu plików. Zdecydowałem się zaimplementować tryb Accurate jako pierwszy, by program obsługiwał wszystkie pliki GMK, w sensie że nazwy zasobów mogą się powtarzać i zawierać nieprawidłowe znaki. "Independent" znajdziecie w następnej wersji :)
W przyszłych wersjach:
Możliwość eksportowania zasobów w trybie "Independent"
Dodatkowe opcje formatów danych, np. wyłączenie komentarzy w XML, użycie CDATA zamiast encji przy niektórych wartościach
Eksport do formatu JSON i kawałków danych w formacie GMK
Możliwość wybrania z drzewa zasobów, które masz zamiar wyciagnąć z gry
Wersja konsolowa programu
...
Download:
GMK Assembler v0.1.0
(wymaga .NET Framework 4.0; instalator powinien wykryć czy go posiadasz i umożliwić pobranie jeśli go nie znajdzie, ale jak coś to możesz też pobrać go tutaj)
Kod źródłowy: https://github.com/snakedeveloper/GMK-Assembler
Screenshot: