Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.08.2020 uwzględniając wszystkie działy

  1. Borek

    feeling przy strzelaniu

    Coś tu nie gra... Jako stary wujek GMClanu mający wiele ciężkich projektów na karku dam Ci radę Jeżeli sam nie czujesz gameplay'u, to tego po prostu nie rób, spróbuj zrobić może inny projekt? Sprawa jest prosta, dobra gra musi wyjść w całości od Ciebie, a z tego co widzę, to próbujesz się posiłkować informacjami jak ma wyglądać Twoja gra. Ja jak robiłem "Alien Territory" ( strzelanka multiplayer - top down ), to nikogo się nie pytałem, tylko robiłem tak, jak chciałem żeby było. To Ty masz czuć tę grę, robisz ją taką w jaką chciałbyś grać, nigdy nie rób gier pod kogoś. Oczywiście opinia innych jest bardzo ważna, ale opieraj się na opinii jak już coś stworzysz, a nie jak zaczynasz tworzyć. Jednak odpowiadając stricte na Twoje pytanie, możliwości jest kilka. W top down nie jest łatwo o efekt strzelania, bo możemy manipulować tylko kamerą przy odrzucie broni podczas strzelania. Pamiętaj jednak, że trzęsienie kamery musi być delikatne, bo graczy zacznie to męczyć, bardzo dużą rolę odgrywają dźwięki, spadające i turlające się łuski ( odbijające od ścian np. ), ogień z lufy ( losowy ), trochę dymu, postać musi mieć lekki odrzut ( tylko żeby się nie cofała bez sensownie, a raczej wizualnie ) itp. Możesz zastosować lekkie oddalenie lub przybliżenie kamery podczas strzelania, albo po prostu przed strzelaniem lekki zoom kiedy gracz próbuje celować prawym przyciskiem myszki. Generalnie musisz to poczuć, kombinuj dodając różne efekty i zobacz czy Ci się podoba, w którą iść stronę, czy efektów nie jest za dużo lub za mało, zainspiruj się innymi grami, niekoniecznie 2D. Ja pamiętam, że nad efektem uderzania kul o ścianę pracowałem ok. 2 tygodni Non stop coś poprawiałem i mi nie pasowało, ale robiłem do skutku aż w pewnym momencie siadłem... i stwierdziłem... tak! to jest to
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...