Skocz do zawartości

Lengthdir-y .. i x też ;P


Rekomendowane odpowiedzi

jest sobie taki gostek:

gostek.gif

 

kiedyś wydawało mi sie to łatwe.. ale do czasu gdy zacząłem robić grę z tym. bo kiedyś jak robiłem strzelanie to miałem pistolet na środku i nie było problemu - że pistoletu końcówka była na końcu obrazku czyli logiczne ze lengthdir_x i y(32,dir) bo 32 szerokosc goscia. No ale teraz jak widzicie lufa jest z boku. jak dam odpowiednio sobie lengthdiry, czyli mam tak:

Wymiary: 50x50

Orgin x=22

Orgin y=32

I teraz dam:

Lengthdir_x len=17

Lengthdir_y len=31

 

Jak będzie image_angle=0 to bedzie wszystko spoko - kula wyleci prosto z lufy, natomiast jak przekręce czy cos to strzeli plecamy, ramieniem itp albo w ogole powietrzem :( czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybyś narysował 360 punktów według tych lengthdirów to byś zobaczył że wyszło ci jajko ;p

o wysokości 31 i szerokości 17

lenchdiry zawsze muszą być takie same, więc możesz,zmienić ich kierunek np:

 

lengthdir_x(32 , dir-30)

lengthdir_y(32 , dir-30)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie nie...

Są dwa wyjścia - albo walisz po 2 lengthdiry, w tym sensie że pierw w prawo kilka pixeli, potem w górę, i masz robienie w lufie. Jest też drugie wyjście - ciskasz na ukos, o tak...

x+lengthdir_x(30,dir+45);

y+lengthdir_y(30,dir+45);

Tyle... (jak ci będzie robiło po lewej stronie to walnij "-45" zamiast "+45" - bo nie jestem pewien czy stopnie w gm'ie są wykręcone przeciwnie do wskazówek zegara)

 

Oh no! - Cekol był szybsiejsiejszy. ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pitagorasa sobie długość obliczasz.

Nie musisz być tu dobry z matmy, to łatwe.

 

a*a + b*b = c*c

 

ty szukasz c.

a to będzie różnica w poziomie, a b w pionie.

Tak więc

c=sqrt( a * a + b * b );

sqrt - pierwiastek

 

Teraz jeszcze potrzebujesz kąta.

Od normalnego directiona musisz odjąć troszeczkę tak na oko bo pistolet jest trochę w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już bardzo źle z tobą :P

Masz 13 lat więc jesteś zdaje się w 6 klasie?

Tak więc powinieneś już od bardzo dawna wiedzieć co to pierwiastek i pitagorasa mieć w małym palcu.

Więc z tym wiekiem to pewnie ściema?

 

Pierwiastek to odwrotność potęgowania.

 

Pierwiastek kwadratowy z pewnej liczby a to taka liczba b, że b*b=a.

Przykładowo:

sqrt(4)==2 bo 2*2=4

sqrt(9)==3 bo 3*3=9

sqrt(25)==5 bo 5*5=25

 

Pierwiastki to chyba w 3 albo 4 klasie podstawówki powinny być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwiastek z 50 to będzie liczba niewymierna jakaś. Około 7.07, nie da się dokładnie pierwiastka z 50 określić bo 50 nie jest niczego potęgą :P

7.07*7.07 = 49.98 czyli bardzo blisko :)

 

bo 5*5 to 10 .. nie wiem

 

5*5 to 25, a nie 10 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...