Skocz do zawartości
TO_mek

[Studio] Runner.exe i problem z debuggerem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam nagły problem przy odpalaniu projektu w Studio w trybie debuggera:

 

"Wystąpił problem z aplikacją Runner.exe i zostanie ona zamknięta."

Czyli standardowe okno windowsa XP przy zawieszonym programie z pytaniem czy wysyłać raport o błędach do ms.

 

Na 100% dziś (właściwie to już wczoraj) działał na tej wersji co posiadam, od weekendu nie było nowej aktualizacji (mam v.1.1.711). Na kopii projektu z przed 2 dni debugger działa prawidłowo, na innych projektach także.

 

Moje pytanie to czy sam projekt zawiera jakieś ustawienia dla debuggera?

I też mi sie gdzieś przy jakieś aktualizacji wydawało, że coś pisano o tym aby nie zapomnieć o aktualizacji runnera - ktoś kojarzy o co dokładnie chodzi?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Masz to tylko jak odpalasz w Debugu?

 

Z tym updatem runnera, chodzi o runnery na urządzeniach przenośnych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Masz to tylko jak odpalasz w Debugu?

 

Z tym updatem runnera, chodzi o runnery na urządzeniach przenośnych.

 

Tak tylko przez debuggera, normalnie odpala ok. W trybie html5 odpala zarówno normalnie jak i przez debugger.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bo w HTML5 debugger polega na dodaniu textarea z logami ;) Co do problemów z debuggerem w Windowsowej wersji.... na gołym projekcie też tak jest? Może być jakaś śmieszna zmienna która wywala debuger (co oczywiście jest błędem krytycznym i należy zgłosić na http://yoyogames.com/) - nie mniej mam przeczucie, że na innym projekcie może działać OK.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bo w HTML5 debugger polega na dodaniu textarea z logami ;) Co do problemów z debuggerem w Windowsowej wersji.... na gołym projekcie też tak jest? Może być jakaś śmieszna zmienna która wywala debuger (co oczywiście jest błędem krytycznym i należy zgłosić na http://yoyogames.com/) - nie mniej mam przeczucie, że na innym projekcie może działać OK.

 

Na wersji z przed 2 dni działa. Co zmieniłem? Dodałem drugi, room ktory przestawiłem w resourcach na pierwsze miejsce. Room ten to na razie w zasadzie jednen background z logo + operacje na viewie (na poczatku 10% ekranu i zoom aż do 100%) oraz operacje na background_alpha. Ten wcześniejszy room to room głowny na którym dzieje się cała gra. W sumie ten dodany room jest niemal żywcem wyjęty z jakiegoś starszego projektu.

 

Właśnie sprawdziłem i jest ciekawostka: gdy przestawie kolejność roomow debbuger odpala jakby nic się nie działo i działa nawet jak wywołam ten z logiem jako drugi.

Na kopii usunąłem praktycznie całość, został tylko drugi room + tło i cokolwiek bym nie zaznazał na roomie (tlon on/off, widok on/off) to i tak błąd debuggera jest ZAWSZE.

 

Przy okazji czemu jak coś usuwam z projektu to nie jest usuwane fizycznie z dysku z katalogu projektu? Zostały wszelkie skrypty, grafiki, dzwieki itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Do usuwania jest specjalna opcja w preferencjach, ale to i tak słabo działa, dlatego stworzyłem program GMX Cleaner [ http://gnysek.pl/pl/app.php#gmx ].

Może room ma dziwną nazwę, dziwne zmienne w creation code, czy coś takiego - no coś musi być. Jeśli masz odseparowane wszystko i naprawde mało zasobów to podeślij mi projekt (File > Export > GMZ) i zobaczę o co chodzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Do usuwania jest specjalna opcja w preferencjach, ale to i tak słabo działa, dlatego stworzyłem program GMX Cleaner [ http://gnysek.pl/pl/app.php#gmx ].

Może room ma dziwną nazwę, dziwne zmienne w creation code, czy coś takiego - no coś musi być. Jeśli masz odseparowane wszystko i naprawde mało zasobów to podeślij mi projekt (File > Export > GMZ) i zobaczę o co chodzi.

 

Powiem tak. Obecnie już nic w kopii projektu nie ma oprocz tego jednego nieszczęsnego rooma o standardowej nazwie room1 (nie byla zmieniana od samego poczatku) oraz jednego tła. Wywaliłem wszystko, nawet obiekt sterujący, który robił zooma i zmieniał background_alpha oraz odtwarzal krótki dźwiek.

I dalej debugger nie odpala.

Okrojony ze wszystkiego projekt do pobrania jest tu

 

PS.Twój program fajnie usunął sprajty i obiekty ale także pozostawia tła i dźwięki ale to na pewno mniejszy problem bo zazwyczaj tego jest mniej niż reszty.

PS2.Upload nie przyjmuje plików z rozszerzeniem gmz, może czas dodać taką możliwość :)

 

 

EDIT:

Sprawdziłem właśnie na innym komputerze z wersja FREE v.1.1.676 i tam mój projekt działa bez problemu. Być może to ta konkretna wersja GMa (1.1.711) ma błąd związany z debuggerem (za chwilę ściągne aktualizację do tej wersji free) albo druga opcja to może jakieś zapamiętane zmienne w debuggerze go zawieszają bo na tej wersji FREE na drugim kompie debbuger nie pamięta tych wszystkich zmiennych, które śledziłem do tej pory w projekcie. Gdzie debugger w takim razie przechowuje info o tych zmiennych, może wystarczy je wyczyścić?

 

EDIT2:

Debugger przechowuje info o śledzonych zmiennych w katalogu C:\Documents and Settings\user\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\nazwaprojektu\Debug.ini

Po wywaleniu (robiac wcześniej oczywiście kopię) tego ini debugger zaczął działać więc coś go wieszało. Na drugim komputerze na wersji 1.1.676 po wgraniu tego Debug.ini projekt się zawiesza (w trybie debug). Poniżej zawartość pliku:

GML
[DebugForm]

Watch16=ds_list_find_value(global.dzialka_dsl,0)

Watch15=lengthdir_y(point_distance(ship_obj.x,ship_obj.y,mouse_x,mouse_y),point_direction(ship_obj.x,ship_obj.y,mouse_x,mouse_y))

Watch14=lengthdir_x(point_distance(ship_obj.x,ship_obj.y,mouse_x,mouse_y),point_direction(ship_obj.x,ship_obj.y,mouse_x,mouse_y))

Watch13=point_direction(ship_obj.x,ship_obj.y,mouse_x,mouse_y)

Watch10=background_alpha[0]

Watch7=pocisk_obj.y

Watch6=pocisk_obj.x

Watch5=dzialko_obj.y

Watch4=dzialko_obj.x

Watch3=ship_obj.y

Watch2=ship_obj.x

Watch1=room_width/2

Watch0=room_height/2

FPSVisible=true

NumWatches=18

Watch8=collision_point(room_width/2 + drawer_obj.deltax, room_height/2 + drawer_obj.deltay, alien_obj,0,0)

Watch9=part_particles_count(zm_glowne_obj.Sname)

Watch11=i_drawer_obj.klatka

Watch12=point_distance(ship_obj.x,ship_obj.y,mouse_x,mouse_y)

Watch17=ds_list_find_value(global.dzialka_dsl,0).direction

[GlobalsWindow]

Visible=false

[InstancesWindow]

Visible=false

[MessagesWindow]

Visible=false

[LocalsWindow3]

Visible=false

[LocalsWindow4]

Visible=false

[LocalsWindow5]

Visible=false

[LocalsWindow6]

Visible=false

[LocalsWindow7]

Visible=false

[LocalsWindow8]

Visible=false

[]

Visible=false

 

EDIT3:

Problem jest z linią:

Watch16=ds_list_find_value(global.dzialka_dsl,0)

 

Zgłosiłem na bugtrackerze

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×