Skocz do zawartości
doctor

Enigma-dev - Poszukiwani deweloperzy?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak sobie pomyślałem, że mamy tu wielu programistów C++ (Niech ktoś), a od jakiegoś czasu działa Utopian.io (portal wynagradzający kryptowalutą Steem twórców projektów open source) to pomyślałem, że może ktoś chce usprawniać Enigma-dev?

I czemu enigma-dev? Bo to taki inny Game Maker. Funkcji mniej, ale wydajniejsze wszystko i np. dostosowane lepiej do serwerów (jest specjalny tryb bez renderowania grafiki co umożliwia łatwe odpalenie na VPSach [wiem, że można emulować OpenGL na procesorze, ale to tylko zbędny bajer]). No i enigma nie instaluje spyware w grach! :P

Przy okazji można zawsze usprawnić ten projekt i kto wie - Yoyogames upadnie? :P

To tylko moja propozycja, bo utopian może pozwolić Wam zarobić na tym, w zamian trzeba pisać raporty. (to za nie jest hajs)

Tutaj mój raport z gry Occult:
https://steemit.com/utopian-io/@fervi/occult

Ktoś powie - 70 dolarów, całkiem nieźle. Jednakże dostajemy 75% z tego, ale w silniku Steem - Steem Dollar ma być warty 1 dolar, a jest koło 10. Także realnie z tego posta może być teoretycznie 1000zł.

Oczywiście nie chodzi by codziennie pisać raport i z tego żyć, bo może zostać odrzucony czy coś. Ale raz na 2 tygodnie czy miesiąc. Jak ktoś chce np. w niedzielę sobie nad enigmą popracować ... Czemu nie?

Czego można się spodziewać po Enigma?

 

Cóż, podejrzewam, że kod C++ jest różnej jakości
Może ktoś spróbować zrobić kompilację na inne systemy (Android i tak dalej - nie wiem na ile trudne)
Poprawiać i uzupełniać funkcje
Poprawić obsługę formatu egm (na razie lepiej używać formatu GM Studio :D)

Myślę, że zakładka issue na github pomoże coś wybrać

Czego spodziewać się po Utopian?

Cóż, goście są dość uczuleni na punkcie swoich kategorii. Prawdopodobnie będziesz pisał w Development - pisz tam tylko to co zrobiłeś. Żadnych planów dalszych i tak dalej. Musisz też (niestety) zamieścić listę commitów. W razie pytań mogę popytać utopianów :D

Kłeszczyn!

Zadawaj ...

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, doctor napisał:

Przy okazji można zawsze usprawnić ten projekt i kto wie - Yoyogames upadnie? :P

Fervi

 

YoYoGames nie upadnie, bo nie jest już firmą - należy do Playtecha :) Mogą zamknąć ten dział firmy najwyżej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

;)

To playtech upadnie :D

Po prostu taka moja propozycja, bo to zawsze dodatkowy grosz. Chociaż zdaję sobie sprawę, że wiele osób jak już to by promowało swoje projekty (bo czemu nie :D), ale staram się proponować ludziom co nieco.

Utopian nadaje się szczególnie jak ktoś chce dorobić, a mało się narobić (np. raz w tygodniu wyślę parę commitów). Moim zdaniem świetna sprawa, ale coś czuję, że do tego bardziej Bountsource się nadaje (za np. 500 dolarów w Bitcoinach zrób daną funkcję)

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pewnie już lepiej na godota czy constructa się przerzucić niż wspierać enigmę ;)

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wszelkie GM: Studio czy Enigma nie mają dobrych czasów przed sobą, ale powstało tyle dobrych gier, że ktoś może chcieć je przenieść jako FLOSS na Linuksa

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Możesz mojego occulta na github znaleźć (ale teraz prace są nad "nową generacją" - nowe grafiki, muzyki itd. bo na tamte ludzie narzekali)
Z tych nie moich to był port (o ile nie został wywalony) czegoś w rodzaju Mario 64 (lub jakiejś odmiany 3D)

Oczywiście projekt ma być kompatybilny z GM:S, więc potencjalnie każda gra z otwartym kodem może śmigać

Fervi

PS. Widzę, że teraz mogę się logować XD matko bosko gmclanowo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

>powstało na to tyle dobrych gier

>jakich?

>poza moją to był port mario 64

 

:play_ball:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale przynajmniej nie demówki dodawane do CD Action :>

Propozycja jest prosta - jak ktoś chce to może zająć się Enigmą i zarobić. Tyle. Ma swoje zady i walety jak to mawiają

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

NA TO WYGLĄDA

 

czekam na dzień, w którym cdaction sie ogarnie i zacznie dodawac na płytki porty mario 64, a nie jakieś... no właśnie

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Większość z tych gier mogłaby walczyć z tymi Linuksowymi i przegrać - także tego.

Game Maker jest fajny, ale nie róbmy z niego jakiegoś arcydzieła - takie proste do gier 2D i tyle :P Tak jak Enigma. Dlatego go używam, bo próg wejścia jest niski, a gry mimo, że dobre - są zwykle prostsze

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czyli jakbym zrobił remake Civilization 2 w GM to w dalszym ciągu byłaby to prosta gra bo GM prosty? A jak zrobie ponga na CryEngine to juz od razu utopia programistyczna? Wytłumacz bo nie ogarniam takiego z dupy pierd*lenia :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jakby to był ramake pod linuxa to byłoby ok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jakbym zrobił remake Civilization 2 w GM to w dalszym ciągu byłaby to prosta gra bo GM prosty?

Większość gier to często "mini gierki". Zdarzają się bardzo dobre gry, na przykład Magi (przeszedłem parę razy - polecam).

Oczywiście chodzi o to, że większość gier to tworzone przez parę osób gry. Jak w Linuksie (w sensie gry open source mam na myśli xd) - W skrócie indyki niż AAA

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Technicznie tak - bo silnik to silnik.

Tylko nie wiem czy Game Maker (czy Enigma to może nawet gorzej) nadaje się dla twórców większych projektów. W parę osób fajnie jest tworzyć gry i tyle. Ja Occula z kolegą robiłem - myślę, że nieźle wyszło (szczególnie nowa wersja), ale nie porównywałbym tego jako Yu-Gi-Oh czy to coś od Blizzarda killer (nawet pomijając rozgrywkę zupełnie inną)

GMClanowicze często nawet nie używaja Game Makera. Jak zaczynałem Occulta to wiele osób pisało mi, bym olał go i wziął Unity3D. Niestety mój mózg nie ogarnia nic poza GM i tylko w nim siedzę, wiec ... :D Natomiast jakby ogarniał to równie dobrze można na Lua siedzieć czy Pythonie - w teorii większość rzeczy powinna chodzić z ich dodatkami do tworzenia gier.

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×