Skocz do zawartości
adrian09_01

Mega Mountain: The Return

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Mega Mountain 2100

 

Gatunek: platformówka typu metroidvania

 

Opis:

Mega Mountain 2100 to metroidvania z odlotowym soundtrackiem od Karu Kurasagi (Charles E. Diaz), MiniMacro i Jobleza ze społeczności Famitrackera.

Gra pełna jest odniesień do gier Sylvie (jej strona), inspirowana jest także grami takimi jak Cave Story, Earthbound Beginnings i Undertale.

Graj jako dziewczyna którą sam nazwiesz (w demie jest Lily - domyślne imię dla bohaterki w pełnej wersji) w przygodzie by uratować Górę i rasę Kotloli przed szalonym Doktorem.

Spuszczaj łomot przeciwnikom i bossom po drodze. Zdobywaj bronie. Gadaj z głupimi NPCtami którzy nie mówią nic sensownego. Wszystko to w Mega Mountain 2100.

 

Download:

Link bezpośredni: Link bezpośredni

Itch.io (z możliwością zapłać-ile-chcesz): Link do itch.io

Rozmiar pliku: 2,89 MB

Autorzy:

 

Programowanie:
adrian09_01/Adrian Makes Games, użyty został także plugin Easy Lighting od Binks z angielskiej społeczności GM
 
Fabuła:
adrian09_01/Adrian Makes Games
 
Grafika:
adrian09_01/Adrian Makes Games, część grafik zapożyczona z gier Sylvie.
 
Muzyka:
 
Karu Kurasagi (Charles E. Diaz), MiniMacro i Joblez z angielskiej społeczności Famitrackera
Cały soundtrack tutaj:
 

Screeny:

u8DI%20n.png

L.png

LjbJxP.png

 

Uwagi:

gra w całości w języku angielskim, mogę przygotować polskie tłumaczenie jeżeli jest zapotrzebowanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z Cave Story się zgodzę ale już z Earthbound Beginnings czy Undertale nie widzę nic wspólnego nawet ten hud wydaje mi że już widziałem lata temu w innej grze jak Cave Story chyba też zrobionej w GM tylko teraz sobie tytułu nie mogę przypomnieć

 

co tu dużo mówić tak samo nudne dla mnie jak Cave Story sterowanie trochę dziwne musiałem zgadywać jak korzystać z drzwi rzadko jest to przycisk w duł

i nie da się zwiększyć okienka więc chyba gra była pisana dla mrówek.

 

i gra już przy trzeciej mapie tej z roślinami zaczęła mi się ciąć co jest troszkę absurdalne biorąc pod uwagę że to nie skyrim

 

a co do pozytywnych rzeczy

 

-w miarę ładnie wygląda

-ciekawie działa wallslide

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
już z Earthbound Beginnings czy Undertale nie widzę nic wspólnego

Daj się trochę rozkręcić tej fabule. Poczekaj do trzeciego dema!

 

nawet ten hud wydaje mi że już widziałem lata temu w innej grze jak Cave Story chyba też zrobionej w GM

HUD jest oryginalny, nie zrzynałem.

 

i nie da się zwiększyć okienka więc chyba gra była pisana dla mrówek.

Na razie działa GM'owe F4. W następnym demie dodam opcję zmiany rozmiaru okna (i polskie tłumaczenie!)

 

i gra już przy trzeciej mapie tej z roślinami zaczęła mi się ciąć

Trzy słowa: wymagające efekty świetlne (surface) . Rozmyślam nad dodaniem możliwości wyłączenia ich. Gra chodzi w 60fps na moim dobrym PC (i5, gtx 650, 8gb RAM) , na moim Xpkowym gracie spokojnie wyciąga 30-45fps zależnie od mapy - grę tworzę tak aby chodziła dobrze w 60fps na czymkolwiek zrobionym po 2010

Edit: nie posiadam laptopa więc nie wiem jak się gra na laptopach sprawuje. Mówiąc czymkolwiek zrobionym po 2010 mam na myśli stacjonarki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zapewne Twoje surface moglyby uzyc troche optymalizacji, zawsze jest miejsce na optymalizacje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zapewne Twoje surface moglyby uzyc troche optymalizacji, zawsze jest miejsce na optymalizacje.

WŁAŚNIE TO ZROBIŁEM

okazało się że mi gra tworzyła światła razy (ilość obiektów do potęgi 2)

przy 2 kryształach były 2 zbędne światła

przy 16 kryształach było już 240 zbędnych świateł

a ponieważ światła mi już działają poprawnie, pozwoliłem pociskom bossa się świecić:

jM5qIhp.jpg

 

Edit: poza tym dodałem szereg nowych opcji - wyłączenie świateł, skalowanie okienka, POLSKIE TŁUMACZENIE.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Projekt powstaje od nowa, z nową ładniejszą grafiką, oryginalną ścieżką dźwiękową skomponowaną przeze mnie i co najważniejsze jest już na GM:Studio a nie na 8.1.

 

edit: poza tym gra powinna przyzwoicie chodzić na starszym sprzęcie

 

Parę screenów z nowej wersji:

X60xT06.png

 

DYWjKdCXcAAffT2.jpg:large

 

Edytowane przez adrian09_01
  • Super (+1) 1
  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Świetnie! Miło widzieć że coraz więcej osób coś pokazuje w 2018. Jeśli wszyscy dopniemy swojego w tym roku to chyba będzie najlepszy rok dla gmclanu od dekady

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że w GM:Studio 2 a nie 1.4, bo jego support się kończy za 3 miesiące.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale nie support użytkowników:P Zresztą ile osób tu na przykład przeszło na 2? Ktokolwiek kupił nową licencję by mieć z grubsza to samo ale z supportem?Za połowę tej ceny pewnie bym się zastanowił co najwyżej.Podejrzewam że mnóstwo jest użytkowników 1.4 którzy nie pójdą w 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No jak za 4-5 miesięcy na Androida czy w HTML5 już gra nie pójdzie, bo się zmieni API, to support użytkowników nie pomoże. Znam przynajmniej trzy osoby tutaj, które kupiły dwójkę :) Na samego Windowsa - owszem, powinno działać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

I to niestety tylko argument aby nie kupić :/ Wydasz kuuupę kasy na licencję a YoYo Ci za 3 lata wyskoczy z akcją "Nowy GM nowe licencje- stare ssą dawać $ frajerzy".Warto zauważyć że to nadal produkt skierowany do twórców indie- tutaj robiona po godzinach duża produkcja z małym budżetem(i takich właśnie jest co najmniej 95%) potrafi trwać i z 5-7lat .Co to za perspektywy jak Cie oleją w trakcie produkcji..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Ignatus GMS 1.0 wydano w maju 2012, wiec 6 lat temu, a nie 3. To norma, że co kilka lat wychodzi nowa wersja oprogramowania i płacisz za licencję od nowa, wszędzie tak jest, a tam, gdzie się ludzie za dużo wkurzali na takie rozwiazanie zrobiono abonament. Była zniżka na przejście przez niemal rok. Zauważ, że GMS2 jest na rynku już 1,5 roku. Poza tym, myślisz, że za 340zł ile czasu można aktualizować kod do programu? Aż tak dużo GMS też nie kupuje, a miesięcznie firma potrzebuje sprzedać jakieś 500-800 takich licencji, żeby opłacić pracowników, biuro i serwery. Z pustego sie samo nie zrobi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Już to pisałem, ale może ktoś jeszcze nie wie. W przypadku androida zaczynanie czegokolwiek teraz na 1.4 jest samobójstwem. Bo mamy właściwie pewność, że w 2019 będzie się tyłku. Każda aplikacja dodawana wtedy do sklepu i co gorsza aktualizowana będzie musiała być 64 bitowa. Wprowadzenie eksportu apk w 64 bitach jest wpisane w RoadMap GM 2 na drugi kwartał, ale nigdzie nie ma info co z 1.4. I jak podejrzewam nic. Czyli chcesz coś robić - musisz mieć GM2 z eksportami. Jeżeli się mylę i wsparcie w Gm1.4 dla apk w 64bitach się pojawi bardzo chętnie odszczekam to co teraz smęcę. 

 

I zgadzam się w tym przypadku z Igantusem. Cała sytuacja skutecznie odstraszyła mnie od GM - nie widzę powodów, aby kupować GM2 (z eksportem to 1700 zł). Wiem, że jest fajny oraz wygodny i w przypadku pc może bym rozważył, bo tu jednak koszt dużo mniejszy, ale serio jak się robi samemu pod androida to nie widzę innego wyjścia niż Unity (choć z perspektywy wolałem chyba GM). Ewentualnie, gdyby doszła wersja z abonamentem zawierająca eksport to może też. Oczywiście domyślam się, że osoby już zarabiające na androidzie kupią, ale ciężko mi sobie wyobrazić kogoś w Polsce kto zaczyna zabawę z gamedev (i chce robić na androida) jak kupuje Gm2.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem ciekaw jak to z opłacalnością dla Yoyo wygląda tak naprawdę, ilu jest ludzi komercyjnie tworzących gry którzy siedzą w GM i są gotowi wydać 6000zł za rok żeby mieć eksport na wszystkie platformy, bo nie wierzę że jakiś hobbysta (a ponownie to zaznaczam-rekreacyjni twórcy to ponad 90% użytkowników co najmniej) wyrzuci takie siano -do tego porównując z konkurencją...Same GM2 na winde w sumie cały czas rozważam ale exportów sobie nie wyobrażam-tym bardziej że już kiedyś ciułałem złotówki żeby androida i iosa kupić do 1.4.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

mi wystarczy 1.4, nie planuję eksportu na cokolwiek poza Windowsem w chwili obecnej. jak będzie trzeba to na konsolę przeportować to się od nowa w jakimś C++ napisze albo jeszcze lepiej zleci porta jakiemuś studiu.

 

edit: zresztą gry takie jak ta nawet nie nadają się na androida, nawet jeżeli wspinanie góra/dół zastąpimy automatycznym, to i tak będzie ta gra mocno niegrywalna na telefonach, za dużo precyzji trzeba

 

edit2: mini demko wrzucone na discorda gmclanu. mam nadzieję że da się pobrać, jak nie to nie ma co żałować. https://cdn.discordapp.com/attachments/344100101536612352/425766476251791370/niby_kontentu_ni_ma_ale_prosze.exe

Edytowane przez adrian09_01

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no i teraz to bardzo fajnie wygląda, trzymam kciuki, żeby dobrze szło

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten na windowsa to nie są straszne pieniądze, kupiłem jak był tańszy, ostatnio też jakieś zniżki były.

 

Edit:

Ajajaj jestem zawiedziony że nie ma obsługi pada, znów :( W takich grach stylizowanych na gierkę z konsoli brak pada to grzech.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

joy2key istnieje, nie mam na czym testować obsługi pada. Mogę jakąś eksperymentalną dodać ale nie wiem czy będzie działać.

 

edit: nawet jak sobie kupię za dwie dychy pada USB to jest kwestia padów od Xbox 360 które są zupełnie odrębnym tworem dla GMa i zajmują sloty 0-3. Myślę o zrobieniu wsparcia dla jednego pada nie-Xboxowego i tyle jak coś

Edytowane przez adrian09_01

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

(kontynuujac z discorda...) ...I tak uwazam ze ktos z mozgiem zdolnym do zbudowania budynku wzialby krysztal i uzyl jako zrodla swiatla, zamiast ognia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Już nie mówiąc o tym jak te latarnie źle pasują do reszty

 

Lampa naftowa wielkości drzwi hehs

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no, prosta zmiana, a wygląda to bardziej spójnie 

 

ale ten link do filmiku to mi nie działa :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Gierka zmienia tytuł na Mega Mountain: The Return ze względów... prawnych? prawno-osobistych?

więc, nazwa nie jest zastrzeżona, ale kompozytor muzyki do starej wersji podkaszanił sobie tytuł i nakazał mi zmianę tytułu mojej gry.

Poza tym piszę całą ścieżkę dźwiękową od nowa gdyż kompozytor muzyki do starej wersji odmówił mi praw do użycia 4-nutowego motywu który przewija się przez całą grę.

Gra tymczasowo używa ścieżki dźwiękowej, która jest mixem z różnych gier NESowych i NESopodobnych coverów.

Gierka będzie się nazywać Mega Mountain: The Return. Będzie to ta sama gra, tylko pod inną nazwą.

 

Of course, są i nowe skriny, + nowy filmik

DabW6BtWAAA0iIu.jpg:large

 

DZ9qTBjW4AE6RUK.jpg:large

 

Do tego nowy filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=i1dAKtHLyMQ

 

edit: Adminów GMClanu proszę o zmianę tematu na Mega Mountain: The Return

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi to słyszeć, że muzyk to taki cham. Tytuł zmieniony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×