Skocz do zawartości
Pems

Czy ta grafika jest w porządku?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tworzę grę w Unity i będzie to survival. Póki co zajmuję się skryptami i ogólnie mechaniką. Mimo wszystko gra ma mieć prostą grafikę kreskówkowo-komiksową i stąd to pytanie, czy właśnie taka grafika jest dobra? Nie jestem pewien, czy dodawać tekstury oprócz "kreski" wokół przedmiotów. Czy zagralibyście w taką grę, czy raczej odtrącili? Dodam, że nie chcę upodabniać tego do Minecraft'a, bo grafika ma być PROSTA, nie BRZYDKA (czyli tu ma nie być pixeli wylewających się z monitora). Więc jak?

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...4a58501d6b.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba, za wiele tu nie ma. Drzewa paskudne, od tego konturu to aż rzygać się chce :-), efekty cząsteczkowe również słabe! Poza-tym zapanowała dziwna moda na cell-shading. Ale ogólnie to nie ma co oceniać, zrezygnował bym z tego cell shadingu.

 

Scenę, którą przedstawiłeś to same proste kształty, koła i walce... Nawet nie nałożyłeś tekstur!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zbyt wiele tu nie ma, bo to tylko pokaz grafiki. Efekty cząsteczkowe są do zmiany. Dziękuję za opinię, jeszcze poczekam na inne. Co do nałożenia tekstur - pisałem, że albo to zrobię albo nie, zależy od odbioru obecnej wersji, a gra ma być prosta. Z prostymi kształtami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie tutaj nie ma żadnej grafiki, wszystko można narysować za pomocą kodu, poszukaj strony z darmowymi modelami 3d. Poza-tym, jaki to pokaz grafiki, pokazałeś tylko, że użyłeś gotowego cell-shadingu w Unity...

 

Podejrzewam, że to co pokazałeś przeciętny użytkownik Unity zrobi w pół godziny, na kolanie w autobusie :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie tutaj nie ma żadnej grafiki, wszystko można narysować za pomocą kodu, poszukaj strony z darmowymi modelami 3d. Poza-tym, jaki to pokaz grafiki, pokazałeś tylko, że użyłeś gotowego cell-shadingu w Unity...

 

Podejrzewam, że to co pokazałeś przeciętny użytkownik Unity zrobi w pół godziny, na kolanie w autobusie :thumbsup:

 

No chyba czegoś nie rozumiesz. Po pierwsze nie ma cell-shadingu wbudowanego w Unity. Po drugie chodzi mi o minimalistyczną grafikę, ten pokaz to zalążek, chodzi głównie o sam pomysł, Minecraft także miał podobną grafikę (aczkolwiek nie chcę się na nim wzorować), póki co czekam na dalsze opinie, bo twoją już znam. Sama gra ma mieć ciekawy gameplay, a grafikę na bocznym torze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jest wbudowany, to jest dupa a nie pokaz grafiki - przyjmij krytykę zamiast wymówki zmyślać

 

minecraft nie miał podobnej grafiki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jest wbudowany, to jest dupa a nie pokaz grafiki - przyjmij krytykę zamiast wymówki zmyślać

 

minecraft nie miał podobnej grafiki

 

Nie wymyślam wymówek. Natomiast z tego co wiem nie jest wbudowany. Cóż, temat do zamknięcia, zmienię grafikę.

 

PS: Według mnie MC miał więcej pikseli i sześcianów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby Unity nie miał cell shadingu i sam byś go wykonał - to, co tu masz, kłuje w oczy niedopasowaniem elementów (kolory outline'ów różnią się znacznie od kolorów obiektów, włączony shading mimo braku cieni) i odpychałoby niedzielnego gracza, gdyby miał oceniać grę na podstawie screenów. Bez tekstur nic z tego nie będzie (chyba że masz w zanadrzu jakiś trik graficzny).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nawet gdyby Unity nie miał cell shadingu i sam byś go wykonał - to, co tu masz, kłuje w oczy niedopasowaniem elementów (kolory outline'ów różnią się znacznie od kolorów obiektów, włączony shading mimo braku cieni) i odpychałoby niedzielnego gracza, gdyby miał oceniać grę na podstawie screenów. Bez tekstur nic z tego nie będzie (chyba że masz w zanadrzu jakiś trik graficzny).

 

 

Mam w zanadrzu trik graficzny ;p Albo zmienię całą grafikę (ale w Unity Free dobra grafika pozostawia wiele do życzenia bez "ficzerów" z Pro) albo zmienię tą obecną na bardziej przyjemniejszą. Pomyślę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jeśli się nie umie korzystać to nieważne, czy masz pro, czy free - i tak będzie "pozstawiać wiele do życzenia"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jeśli się nie umie korzystać to nieważne, czy masz pro, czy free - i tak będzie "pozstawiać wiele do życzenia"

 

 

Na swoim koncie miałem inne projekty, w których zawarłem wysokiej jakości tekstury i kilka modeli z internetu. Ale bez przebłysków świetlnych, bluru, zamazania dali, czy chociażby innych tego typu rzeczy, żadna gra nie będzie wyglądała na "nowoczesną". Porównaj sobie pierwszego Slendera, a Slendera The Arrival (co prawda tego pierwszego można by zrobić ładniej, ale i tak pokazuje to przepaść jaka jest między Pro a Free)

 

 

PS: Widzę, że nie wiesz jaka jest różnica między Pro i Free, bo właśnie Pro kupuje się głównie do rozwiązań graficznych. Skoro Ban ANtY wykorzystał wszystkie "argumenty", to tyle.

 

Zobaczyłem też wysoki kunszt graficzny wspomnianego użytkownika - http://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30823 czy http://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30797

 

Jak ktoś pracuje tylko 2D, to proszę, by nie wypowiadać się o 3D, bo tutaj sprawy mają się nieco inaczej, fakt faktem obecna wersja mojej gry nie wygląda zbyt dobrze, może się pośpieszyłem, ale zainteresowany byłem odbiorem takiej grafiki. Oczywiście jest do zmiany. Chyba tyle. Proszę o zamknięcie tematu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega nie umie pisać shaderów, a z cell shadingu korzystał. Znaczy to tyle, że możesz go skądś dostać :) ...

Generalnie mówienie, że Unity w wersji Free za mało oferuje żeby zrobić coś porządniejszego to pieprzenie.

Nie masz czegoś? - zrób to sam, albo przynajmniej kogoś o to poproś, może ktoś udzieli Ci pomocy.

Gdyby wszyscy jechali na assetach, to co by to było ? ^^

Po co uczyć się czegokolwiek, jak możesz wykorzystać cudzą prace, no nie ? :(

Żeby gra dobrze wypadła/sprzedała się nie musisz mieć grafiki z najnowszych gier.

Nie wierze, że w Unity Free nie da rady zrobić np. Gothica, albo czegoś podobnego.

Znaczy to tyle, że musisz się więcej nauczyć i koniec.

Takie jest moje zdanie na ten temat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

szpaq99 - Bo oprócz grafiki ma u mnie wszędzie duże +, a na Pro nie wydam teraz 5 tysięcy.

 

Madness - Masz rację - Gothic'a da się zrobić, ale zależy mi na jakimś unikalnym wyglądzie, nie takim jak sprzed dekady. Coś wykombinuję, ale akurat takie rzeczy jak Motion Blur, rozmazanie dali jest niemożliwe - dlatego udostępnili to dla Unity Pro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pems specjalnie dla Ciebie odpaliłem w wersji darmowej:

 

capture_06102014_194255.png

 

Jest to standardowy assets Toon Shading i jak widać nie potrzebuje wersji pro.

 

Edit:

 

A drzewa, może coć podobnego zrób:

capture_06102014_195118.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zobaczyłem też wysoki kunszt graficzny wspomnianego użytkownika - http://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30823 czy http://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30797

 

Jak ktoś pracuje tylko 2D, to proszę, by nie wypowiadać się o 3D, bo tutaj sprawy mają się nieco inaczej

ChJPicV.gif

 

1. tak jak szpaq wspomniał - http://warsztat.gd/projects/glorious/media chociaż i tak można to było dużo lepiej zrobić, ale to były początki z Unity

2. w pracy siedziałem przy 3d projektach w Unity ;)

3. brak "kunsztu graficznego" nie wyklucza mnie z możliwości oceny twojej grafiki, tym bardziej, że sam o to pytałeś

edit: 4. jeszcze to też w 3d robiuem http://warsztat.gd/projects/maelscrew

 

 

PS: Widzę, że nie wiesz jaka jest różnica między Pro i Free, bo właśnie Pro kupuje się głównie do rozwiązań graficznych. Skoro Ban ANtY wykorzystał wszystkie "argumenty", to tyle.

Jeśli uważnie przeczytasz to chodziło mi o to, że nie ważne czy masz Pro, czy Free i tak możesz zrobić dobrze wyglądającą grę. To, że Pro ma kilka featuresów i bajerów graficznych nic nie zmienia.

 

 

@baca: ładne drzewka, chociaż usunąłbym zblurowane przejścia między kolejnymi oddcieniami

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chyba byłem ślepy, ale go nie umiałem i nadal nie umiem znaleźć ;p Odnośnie samej grafiki i gry - Gameplay póki co mi wychodzi dobrze, a grafikę przerobię albo na coś co zaproponował baca (o coś podobnego mi chodziło) albo jeszcze na inny styl. Dziękuję za opinie i odpowiedzi oraz proszę o zamknięcie tematu, jeśli to możliwe, bo odpowiedź uzyskałem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem shader, grafikę, teraz gra wygląda o wiele lepiej. Dziękuję za porady i opinie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Teraz tworzę generator map, modele, większej jakości tekstury, ale i sporo rzeczy z gameplayu - jak to wszystko skończę to pokażę, ale już nie tutaj :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pokaże gdzieś gdzie powiedzą że ładnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×