Skocz do zawartości

Gra planszowa (Nie ma jeszcze tytułu)


kaszan88

Rekomendowane odpowiedzi

Raany!! Nie było mnie tu baaaardzo długo. Że też nie usunięto mojego konta :D Aby się odwdzięczyć podzielę się z Wami moją wieeelką tajemnicą. Moim projektem o którym wie bardzo niewielu a jeszcze mniej osób go widziało. Nie będę udawał, że to taki mały projekcik. Mam wieelką tremę nawet przed pokazaniem Wam kilku screenów. Wsadziłem w to wieeele miesięcy pracy i szczerze mi zależy na pewnego rodzaju powodzeniu. Tak więc zaczynamy..

 

Tytuł: Gra nie ma jeszcze tytułu. Przyjmijmy, że robocza nazwa to "Srutututu"

 

Gatunek: Planszowe RPG

 

Opis: Fabuła to raczej tu nie występuje. Gra składa się z 20 zadań, których wykonanie skutkuje odblokowaniem nowych przedmiotów/postaci/akcji/wrogów. Walka podobna do tej w grze "Desktop Dungeons", czyli skrajnie dobrowolna a przeciwnik bije tylko gdy go atakujemy. Są jednak miejsca i sytuacje, w których walka jest nieunikniona. Np pole "Challenge"( to one są najczęstszym powodem przedwczesnego końca gry).

 

Plansza składa się z 60 pól ułożonych w wielgachny kwadrat. Akcje na poszczególnych polach występują w dwóch rodzajach. Stałe i losowe. Np Eksploracja terenu jest akcją stałą i można ją wykonać prawie wszędzie i prawie zawsze. Spadająca gwiazda ma natomiast 10% na pojawienie się na polu 12 podczas 7 okrążenia. Sprawia to, że za każdym razem gra się podobnie (można doskonalić swoją taktykę) jednak zawsze rozgrywka będzie wyglądała inaczej.

 

Za każdym razem zaczynamy rozgrywkę czystą postacią na 1 poziomie. Oczywiście z postępem w wykonywaniu kolejnych zadań postać na początku będzie troszkę lepiej wyposażona i/lub będzie musiała zdobyć mniej pkt by zdobyć poziom. Można grać 6 postaciami na raz przy czym każdy gracz musi być innej profesji. Dostępne klasy to Wojownik, Złodziej, Łucznik, Łowca, Mag i Kapłan. Różnią je statystyki, dodatkowe umiejętności, ekwipunek jaki mogą używać i akcje jakie mogą wykonywać na planszy. Np Wojownik może na polach wykorzystać stracha na wróble jako worek treningowy, a złodziej w więzieniu dowiedzieć się czegoś o swoim rzemiośle.

 

Samych ikon broni jest około 165. Przy czym niektóre przedmioty mają jednakową ikonkę. Co sprawia, że w grze można zdobyć około 180 rodzajów oręża. Plus dodatkowo od czasu do czasu można dostać broń specjalną oznaczoną gwiazdką. Jest to super przedmiot rzadko spotykany w grze. (Np nóż zabijający wszystkie szczury/świnioszczury jednym uderzeniem lub miecz zwiększający dmg o 1 punkt, za każdego zabitego pirata) Te bronie nie są jeszcze kompletnie zrobione, tak więc nie znam ich dokładnej ilości. Szacuję około 20-30 superbroni. Przedmiotów w grze jest cała masa. Mają one stałe wartości i bonusy. Chociaż odpowiednie nadanie im wartości sprawiało wiele kłopotu i musiałem robić to z 3 razy, to wyszło bardzo fajnie. Gra jest w dużym stopniu losowa, więc może się czasem zdarzyć, że zdobędziemy najlepszą broń (o ile taka istnieje) na pierwszym okrążeniu. Jednak nie sprawi to, że staniemy się niepokonanym herosem. Da to tylko pewną przewagę. Nie sprawi jednak, że expienie stanie się rutyną :P

 

Zdolności zdobywamy na polu monumentu. Gdy tam stajemy możemy wybrać czy chcemy zdobyć punkty doświadczenia, czy może nauczyć się nowej zdolności. Zdolności są losowane więc nigdy nie wiadomo co zaproponuje nam gra.

 

Gra jest już praktycznie skończona w 95%. Włożyłem w nią wiele, wiele, wiele pracy ale do 10 września mam zamiar ją skończyć.

 

Jako, że robiłem ją sam grafika w grze nie jest super piękna. Nie jestem grafikiem, jednak po części udało mi się osiągnąć to czego chciałem. Na razie ramki mają jeszcze różne kolory, bo nie chciało mi się ich ujednolicić :D Takie rzeczy na samym końcu.

 

 

Autorzy:

Bez sensu wypisywać autorów bo wszystko zrobiłem sam. Jedynie dźwięki wzięte z serwisu freesound.org

 

Scr1.png

Scr2.png

Scr3.png

Scr4.png

Na screenach nie ma kursora, ale kij z tym :P

 

7 dni po 12 do 16 godzin roboty i nawet nie wiecie jak bardzo się zmieni prezentowany obraz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:o Czytając zapowiedź miałem wielką ochotę w to zagrać! Zobaczyłem screeny i nie ma bata, muszę. Serio kończysz już tę grę? Większość grafik wygląda pięknie ale niektóre elementy GUI dla mnie nie pasują. Może ktoś Ci tu pomoże? Nie chciałbym by ta gra na końcu miała jakieś niedopracowane elementy. Serio człowieku! Bierz dopieść to, zabieraj się za promowanie tego i uderzaj do GreenLight.

Brawa dla tego pana!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyć, to skończę na pewno. To już jest sam koniec prac. Najdłużej trwało stworzenie silnika tak, aby późniejsze dodawanie ekwipunku, wrogów było dziecinnie proste i stosunkowo bezbłędne. Właściwie to dodam już niewiele rzeczy. Wszystko raczej jest. Z tym, że leży to na podłodze w posegregowanych kupkach. Teraz tylko poukładać to na półeczkach i git. 10 września jest chorągiewką na polu golfowym pokazującą tu jest mniej więcej termin końca pracy(tu jest dołek). Możliwe, że zdarzy się mały poślizg (z dwa dni później bo na pewno nie wcześniej). Wynika to z tego, że staram się wszystko dokładnie testować. Jak dodaję jakąś akcję np leczniczy sen, to daję je na pierwsze pole, wymuszam rzut kośćmi na 1 i sprawdzam czy to mnie leczy, zapadam w chorobę i sprawdzam czy to mnie leczy itp(chociaż w kodzie widać dokładnie, że to raczej oczywiste). Cały ekwipunek przeleciałem dwa razy. Dodając każdy przedmiot po kolei ze spisu wszystkich obiektów a potem czytałem ich opis, zakładałem/piłem/jadłem go a potem ściągałem (wydalać nie wydalałem) :D Nawet wszystkie misje przechodzę na wszystkie możliwe sposoby wymuszając rzuty kośćmi aby stawać na odpowiednich polach. Bo wiadomo, że planszówki mają to do siebie, że nie zawsze idziemy tam gdzie chcemy.Taki ich urok. Mój siostrzeniec bardzo się wczuwał i przed rzutem mówił "Jeden, jeden, jeedeeen" :D

 

Zapowiadać to nic więcej nie zapowiadam, bo tak żeście się nakręcili, że trema zwiększyła się sześciokrotnie :P\

 

Edit:

10!! Nie ma mowy, żebym dziś jeszcze siedział i pracował. W 4 dni pracy po 12-14 godzin. Opóźnienie spowodowane tym, że naszły mnie nowe pomysły i je realizowałem. Np. nadanie bezużytecznym przedmiotom sensu poprzez umiejętność "rzemiosło" dzięki któremu można wyrzemiosłować wiosło. (No wiosła nie można, ale można pochodnię albo naostrzyć nóż.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Posta zacznę od piosenki ułożonej specjalnie na tą okazję:

"♫ Stres, stres, stres, stres, trema, trema, treeeemaaa ♫". Utwór utrzymany w tonacji cośtam mol.

 

Po milionie godzin jest beta!! :unsure: Ojojojoooj unsure, bo to koszmarna trema i duży stres. "Co ludzie powiedzą". Lata pracy, a projekt widziało z 5 osób :lol: Nie mam pojęcia jak będzie odebrany. Nie wiem także co więcej tutaj napisać.

 

Na razie gra jest jedynie na Steam:

 

http://steamcommunity.com/sharedfiles/file...amp;searchtext=

 

Ewentualnie jeśli ktoś nie będzie mógł tam zagrać a bardzo będzie chciał to coś wykombinujemy ^_^

 

Biegnę się schować pod łóżko, bo koszmarnie się boję. Zapamiętać: Przed publikacją większych projektów sprzątać. Teraz będę musiał kryć się w zakurzonym schronie :o

 

Z większą krytyką troszkę poczekać bo nie zniesę jej teraz :crying: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że steam działa troszkę inaczej :lol:

 

Tu jest link do pobrania zipa (Normalny upload)

 

Nie ma tutoriali. W moim kraju są zabronione :(

 

Jak na złość pojawiła się właśnie gra, która już w screenie ma tutorial :lol:

 

Edytowałem ten post tyle razy, że szok :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interface jest trudny ale za to stylowy i graficznie mi się podoba. Będziesz robił AI?

Niektóre rzeczy mi się nie podobają. Np to że po wylosowaniu liczby > 3 nie da się kliknąć na pola 4, 5 i 6 w przód bo kamera na to nie pozwala. A z tego co widzę gracz ma możliwość wyboru pola do którego idzie.

Podczas rzucania czarów nie widać avatara ze wskaźnikami więc trzeba po każdym takim ataku zaglądać do zakładki char by się dowiedzieć ile dostaliśmy obrażeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U wrogów niczego już nie będę zmieniał. Będą jedynie tępo odpowiadać na ataki. Stąd patrząc na statystyki już na początku wiesz czy pokonasz wroga czy też nie. Takie były założenia od początku i tego nie zmienię.

 

Jeśli rzucasz czary ofensywne, to wrogowie nie odpowiadają atakiem. Nie musisz więc sprawdzać w zakładce ile masz życia :D Np leczący czar automatycznie przenosi do zakładki char żeby zobaczyć ile zostało uleczone.

 

Ważna jest możliwość ustawienia skrótów klawiszowych. Ctrl + 1,2,3,4,5 ustawia a sama cyfra używa ich. Skróty baaardzo ułatwiają grę i pozwalają na kombinowanie z np wyposażeniem, albo ułatwia leczenie czarem. Tekst pogrubiłem, bo długo testowałem bez skrótów i było badziewnie. Ciągle zapominałem o przedmiotach i czarach :D

 

To, że po zaatakowaniu kogoś można zmienić pancerz/broń itp to też jest sprawa ostateczna. Wiem, że to niezbyt realne, ale to nic :D Fajnie można kombinować np z nożem i kamieniem. Kamień jako broń dystansowa bije jako pierwszy bez względu na szybkość przeciwnika (chyba, że on też wali z dystansu). Bijesz nożem, a ostatni cios możesz zadać kamolem bez utraty dodatkowego hp. Baaardzo przydają się skróty tutaj, bo wiem, że ekwipunek nie należy do najprostszych :P

 

Co do kamery to przesuwała się, ale plansza ma wymiary koło 3000x3000 pikseli więc długo błądziło by się po środku. Musiałaby, przesuwać się tylko po krawędzi planszy a to wyglądało nieco dziwnie :)

 

Dodam jeszcze, że przedmioty rozszerzają różne akcje. Np. gdy mamy w ekwipunku okulary, to akcja Eksplore zostaje przez nie rozszerzona gwarantuje +1 znaleziony przedmiot. Motyka zwiększa zarobek pracy w polu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o AI bota do gry, a nie mobków które nas atakują.

 

Co do kamery to przesuwała się, ale plansza ma wymiary koło 3000x3000 pikseli więc długo błądziło by się po środku. Musiałaby, przesuwać się tylko po krawędzi planszy a to wyglądało nieco dziwnie

Niech się może przesuwać tylko na pewien dystans od gracza.

 

Kolejne rzeczy które mi się nie podobają:

1. Po rzuceniu kostką, obrazki ruchu zasłaniają nam całe pole i nie widać na co się staje. Można co najwyżej skierować myszkę na tytuł pola.

2. Nie widać naszego przeciwnika jak jest nasza tura. Po za tym karty zamiast pionków to słaby pomysł.

3. Nie ma żadnej animacji przesuwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że ktoś się przyłożył do oceniania :)

 

Co do stawania na pole, to jest ich tylko 64. 30 minut i już raczej wszystko jest obcykane. Prawy górny róg dodatkowo podświetla nazwę pola na którym staniesz. Mój siostrzeniec uczy się anglika od roku a po chwili doskonale wiedział ile chce wyrzucić i cieszył się/ wkurzał z wyniku na kostce. Problem jest przed rzutem kością 8,10,12,20 ścienną. Bo lista wyświetla tylko 6 pól w przód. I nie wiesz czy chcesz wyrzucić 12 czy nie. Nie wiem jednak jak to zmienić, bo wyświetlenie 20 papierków robi zamęt.

 

Drugi gracz jest całkiem oddzielny i nie można nawiązać z im jakiejkolwiek interakcji. Nie nazwałbym go przeciwnikiem. Grałem na dwóch z siostrzeńcem i odblokowywaliśmy zadania. Jako, że gracze "nie mogą się porozumieć" nie jest ważne gdzie się znajduje kto inny podczas Twojej tury. Po prostu żyją oni oddzielnie od siebie.

 

Na początku obraz gry przesuwał się za "pionkiem" ale było to koszmarnie upierdliwe. Zbyt wolno = nudy, zbyt szybko = oczopląs. A przesuwanie po ukosie to już totalna porażka.

 

Powiedzmy sobie otwarcie. Silnik gry jest prosty, ale taki miał być. Nie skupiałem się na pierdółkach typu animacje itp. Skupiłem się na rozbudowaniu gry do granic możliwości. Jest tu mnóstwo wrogów, ponad 500 przedmiotów i wieele kombinacji. Gra się troszkę upierdliwie ze względu na toporność silnika, ale zdobycie umiejętności survival czy alchemia dość mocno wpływa na rozgrywkę. I o to mi chodziło gdy w ogóle zaczynałem. Czasem wyskakują 3 umiejętności i każdą warto by mieć. Cały potencjał poszedł w planowanie rozgrywki pod kątem strategii. A czym prostszy silnik, tym fajniej da się nim manipulować :D

 

Jednak kilka Twoich uwag wezmę pod uwagę. Zwłaszcza tą z kamerką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi gracz jest całkiem oddzielny i nie można nawiązać z im jakiejkolwiek interakcji. Nie nazwałbym go przeciwnikiem. Grałem na dwóch z siostrzeńcem i odblokowywaliśmy zadania. Jako, że gracze "nie mogą się porozumieć" nie jest ważne gdzie się znajduje kto inny podczas Twojej tury. Po prostu żyją oni oddzielnie od siebie.

 

Szczerze to właśnie odechciało mi się szukać osoby do wspólnej gry :(

Zagram sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diabeł tkwi w szczegółach jeden z nich ujrzałem już w menu ( animacja najechania myszką na przycisk za to duży + ) no ale na reszcie się zawiodłem bo dalej nie ma takich smaczków. Jak będziesz robił kolejną grę warto zwracać na to uwagę żeby później gra nie okazała się zbyt sztywna jak ta którą teraz zaprezentowałeś.

 

+ dla Uzjela, po przeczytaniu tego że nie ma żadnej interakcji z 2 graczem gra zaczęła mi się wydawać pozbawiona sensu. Aczkolwiek na singlu nie twierdzę że jest zła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój siostrzeniec powiedział raz podczas testów "kiedy w końcu umrzesz". Gra jest totalnie kierowana do singla. Gdyby miała być wieloosobowa była, by grą mmo :D Interakcja = gram drugą postacią żeby nazbierać itemków warriorowi i inne takie. Jestem starym oszustem w grach i zawsze korzystałem z błędów/niedopatrzeń autorów. Nie grałem na kodach, jednak szukałem niedoróbek. Interakcję uznałem za ułatwienie.

 

W grze jest akcja "martwe ciało". Pierw myślałem, żeby tam gdzie umrze jakiś gracz automatycznie się pojawiła. Jednak ona daje dość dobry przedmiot. Ja grałbym 6 i umarł 5 po to tylko, żeby zdobyć dobre przedmioty i dużo złota :P Rozdzielając graczy pozbawiłem ich możliwości "nieuczciwej współpracy", bądź też "współpracy". Po pierwsze wyklucza to kombinowanie (które ostatecznie psuje radochę gry). Po drugie nie jest to zbytnio potrzebne. Jasne, że zdarzy się wojownikowi przedmiot dla maga i jest smutek. Ale właśnie dzięki smutkowi jest wielka radocha gdy trafimy na mega przedmiot dla naszej klasy :P

 

Konkurowanie mogę zrobić na podstawie kto zdobędzie więcej doświadczenia, zabije więcej wrogów, czy zada więcej obrażeń.

 

Zablokowałem wiele rzeczy. Jednak nie dla tego, że ciężko to było zrobić. To coś na zasadzie wymagających rodziców. Niby nas wkurzają "mógłbym siedzieć do późniejszej godzinyy","chcę więcej słodyczyy" itp. Ale ostatecznie wychodzi to na dobre. Im gra więcej wymaga (bez przesady) tym większa satysfakcja. Po siostrzeńcu widziałem, że jest satysfakcja z odblokowywania nowych rzeczy. O zdanie graczy typu. Ja chcę bezmyślnie klikać i zabijać nie dbam totalnie. Nie mówię, że tu tacy są, jednak nowe gry stają się coraz bardziej idioto-odporne :jezor:

 

Idę na steam zagrać w swoją grę. Jestem jednym z trzech subskrybentów więc na wykrycie błędów przez innych użytkowników nie mam co liczyć :lol:

Jestem kozak. Przeszedłem pierwszego questa za pierwszym razem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Beta z numerkiem dwaa.

Dwa tryby gry (normalny i z zapisem postaci), poprawiony miliard błędów, samouczek, porady dla początkujących, poprawiona grafika, kolejny miliard błędów, dodałem efekt graficzny, cios krytyczny i śmierć gracza powodują pojawienie się na ekranie krwi, początek prostacko ułatwiony, normalny tryb gry wyposażony w opcję "początkujący", drugi tryb gry to automatyczny zapis postaci (przedmioty i umiejętności nie poziom), możliwość wskrzeszenia postaci, cuda na kiju :D

 

Dalej nie ma fajerwerków, więc dla ludzi, którzy kochają szybką akcję ni ma tu niczego ciekawego. Jest za to strategia i rozwój postaci typowy dla turowego erpega :D

 

W wersji z zapisem postaci ciężej zdobyć fajne przedmioty. Głupio byłoby na pierwszym polu zdobyć przy pierwszym rzucie kośćmi Wampirzy Pierścień i mieć go do końca gry.

 

Pobieranki dostępne tuutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Bo level jest przy 0 punktach doświadczenia. Niektóre gry stosują tą zasadę. Łatwiej ocenić kiedy dostanie się kolejny poziom niż gdy masz juz te 15131 a kolejny poziom jest na 21000. :)

 

Podoba mi się Twoja adnotacja w sygnie "<tutaj jakieś zdjęcie szynszyli>" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...