Shylios Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Jak pobrać ID objektu z którym się koliguje? Sprawa jest taka, mam pare (5) samochodow, wszystkie to ten sam objekt, sami sterujemy jednym z nich (bo wsiadamy do dowolnego auta), i jak zrobić zapytanie do eventu kolizji, ze jesli my się zderzamy z jakimś autem to sami spowalniamy(to umiem(speed=speed/2) a auto w które uderzyliśmy dostaje nasz speed/2 Jak to zrobic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 GML ID = instance_position(x,y,obj) // =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 GML for ( i=0; i<instance_number(auto); i+=1 ) { _i = instance_find(auto,i); if ( place_meeting( x,y,_i ) && ( _i != id ) ) _i.speed = speed/2; } może tak :P Nie czekaj- musze edytnąć =P OK jest :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 GML for ( i=0; i<instance_number(auto); i+=1 ) { _i = instance_find(auto,i); if ( place_meeting( x,y,_i ) && ( _i != id ) ) _i.speed = speed/2; } może tak :P Nie czekaj- musze edytnąć =P OK jest :P Tnx :D Działa xd wcześniej wszystko jeździło ale teraz już jest ok :D TENKS :D :* xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 a nie może być po prostu other.speed=speed/2? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Nie, bo: wszystkie to ten sam objekt :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Poza tym, jak coś to other.speed /= 2, lub other.speed = other.speed / 2 ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 @up: a auto w które uderzyliśmy dostaje nasz speed/2 ;) Nasz speed :f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Jak pobrać ID obiektu z którym się koliduje? id_tego_z_ktorym_kolidujemy=other.id prościej się nie da. I tak jak mówi propa: other.speed=speed/2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Błeh, przecież temat został rozwiązany ;f. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Błeh, przecież temat został rozwiązany ;f. Tak, ale zaczynają chore teorie snuć, więc sprostowałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się