Skocz do zawartości

Obsługa gamepada


Grela

Rekomendowane odpowiedzi

Game Maker obsługuje do 32 przycisków w skrypcie, a o gałkach wiem tyle, że na 100% można obsługiwać jedną, o drugiej nic nie wiem.

 

Edit: Druga gałka jest chyba zmapowana do buttonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poda ktoś funkcje w scrypcie i jak ich używać bo troche sobie przetłumaczyłem ale i tak nie wiem jak używać ich bo jest jakiś tekst [...](ini) to rozumiem bo tam gdzie jest ini mam wpisać 1 lub 2 czyli numer pada ale reszty nie rozumiem poszukam na wiki czy coś jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poda ktoś funkcje w scrypcie i jak ich używać bo troche sobie przetłumaczyłem ale i tak nie wiem jak używać ich bo jest jakiś tekst [...](ini) to rozumiem bo tam gdzie jest ini mam wpisać 1 lub 2 czyli numer pada ale reszty nie rozumiem poszukam na wiki czy coś jest.

Używaj znaków interpunkcyjnych, bo nie rozumiem twojego posta!

A przy funkcjach z padem zawsze ostatni argument w nawiasie jest odpowiedzialny za numer pada. (jeśli dobrze pojąłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na wiki

Jest kilka zdarzeń związanych z joystickiem. But to have full control over the joysticks there is a whole set of functions to deal with joysticks. Game Maker może korzystać z maksymalnie dwuch joysticków. Wszystkie te funkcje korzystają z argumentu ID joysticka.

 

joystick_exists(id) Zwraca czy joystick (1 lub 2) istnieje.

joystick_name(id) Zwraca nazwę joysticka.

joystick_axes(id) Returns the number of axes of the joystick.

joystick_buttons(id) Zwraca numer przycisków na joysticków.

joystick_has_pov(id) Returns whether the joystick has point-of-view capabilities.

joystick_direction(id) Returns the keycode (vk_numpad1 to vk_numpad9) corresponding to the direction of joystick id (1 or 2).

joystick_check_button(id,numb) Returns whether the joystick button is pressed (numb in the range 1-32).

joystick_xpos(id) Returns the position (-1 to 1) of the x-axis of joystick id.

joystick_ypos(id) Returns the joysticks y-position.

joystick_zpos(id) Returns the joysticks z-position (if it has a z-axis).

joystick_rpos(id) Returns the joysticks rudder position (or fourth axis).

joystick_upos(id) Returns the joysticks u-position (or fifth axis).

joystick_vpos(id) Returns the joysticks v-position (or sixth axis).

joystick_pov(id) Returns the joysticks point-of view position. This is an angle between 0 and 360 degrees. 0 is forwards, 90 to the right, 180 backwards and 270 to the left. When no point-of-view direction is pressed by the user -1 is returned.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie poszukajcie w helpie..... to to nawet ja to wiem :P

 

W helpie masz troche po angielsku, ale gdzieś na forum kiedyś znalazłem czyjś poradnik do gm'a - i tam te funkcje były po polsku :P

 

Ale to naprawde przesada - chwila szukania....... i ktoś niby pisał "Baczność! A raczej dyscyplina w serwisie GMCLAN"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...