Skocz do zawartości

Dobry kod??


Grela

Rekomendowane odpowiedzi

alarm[0]=120
if alarm[0]
{
draw_text(x,y,"Naciśnij spacje aby wypuścić bomby")
}
alarm[1]=120
if alarm[1]
{
draw_text(x,y,"Skacz na głowy wrogów i pobijaj kombosy aby otrzymywać punkty")
}
alarm[2]=120
if alarm[2]
{
draw_text(x,y,"Zbieraj tarcze, aby być nietykalnym")
}

w step to jest chodzi o to że mi pomoc pokazuje że ma czas na to żeby sobie popróbować i przechodzi do nastepnego ale wiem że coś jest źle ale co no pierwsze jaki kod jest na usuniecie tekstu ktory narysujemy??I jakie są jeszcze w tym błędy??

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

zauważ, że alarm jest ustawiany na 120 zanim zostanie sprawdzony, więc w każdym stepie będzie warunek spełniony.

proponuję coś takiego:

 

if alarm[0]>=0
{
draw_text(x,y,"Naciśnij spacje aby wypuścić bomby")
}
else alarm[0]=120

if alarm[1]>=0
{
draw_text(x,y,"Skacz na głowy wrogów i pobijaj kombosy aby otrzymywać punkty")
}
else
{
alarm[1]=120
}

if alarm[2]>=0
{
draw_text(x,y,"Zbieraj tarcze, aby być nietykalnym")
}
else alarm[2]=120

 

poza tym w draw a nie step, step nie realizuje nic z draw...

 

btw. cały kod wydaje mi się bez sensu, bo wygląda to na jakiś tutorial. Ja bym to rozpisał tak

 

create

step=0;

 

draw

var txt;

switch step
{
case 2: txt="Zbieraj tarcze, aby być nietykalnym"; break;
case 1: txt="Skacz na głowy wrogów i pobijaj kombosy aby otrzymywać punkty"; break;
default: txt="Naciśnij spacje aby wypuścić bomby"; break;
}

draw_text(x,y,txt);

 

i potem wraz z postępami zwiększamy zmienną step. voila !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to zrobił trochę inaczej xD

 

Create Event:

aktulany_napis = 0

alarm[0]=room_speed*3

 

Alarm Event for alarm 0:

if aktulany_napis == 3 
{
instance_destroy();
}

if aktulany_napis == 2
{
aktulany_napis = 3;
}

if aktulany_napis == 1
{
aktulany_napis = 2;
}

if aktulany_napis == 0
{
aktulany_napis = 1;
}


alarm[0]=room_speed*3

 

Draw Event:

if aktulany_napis == 1
{
draw_text(1,1,"Nacisnij spacje aby wypuscic bomby")
}

if aktulany_napis == 2
{
draw_text(1,1,"Skacz na głowy wrogow i pobijaj kombosy aby otrzymywac punkty")
}

if aktulany_napis == 3
{
draw_text(1,1,"Zbieraj tarcze, aby być nietykalnym")
}

 

@Up

ehh.. zapomniałem odświeżyć strony ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...