Grela Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 alarm[0]=120 if alarm[0] { draw_text(x,y,"Naciśnij spacje aby wypuścić bomby") } alarm[1]=120 if alarm[1] { draw_text(x,y,"Skacz na głowy wrogów i pobijaj kombosy aby otrzymywać punkty") } alarm[2]=120 if alarm[2] { draw_text(x,y,"Zbieraj tarcze, aby być nietykalnym") } w step to jest chodzi o to że mi pomoc pokazuje że ma czas na to żeby sobie popróbować i przechodzi do nastepnego ale wiem że coś jest źle ale co no pierwsze jaki kod jest na usuniecie tekstu ktory narysujemy??I jakie są jeszcze w tym błędy?? Z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 http://wiki.gamedev.pl/Jak_nie_lami%C4%87 Punkt drugi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 To jak mam nazwać ten temat??Teraz chyba się nieda zmienić :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Ale to nie było do nazwy tematu, tylko do treści ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 No...po prostu jest błąd ale niewiem jaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Turdno żeby to działało, skoro warunki napisałeś przed if'em, nie powstawiałeś średników a na dodatek nie umiesz nazwać tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Chodzi żeby to tak działało że pisze mi w pomocy naciśnij strzalki zeby sie poruszac i jak wykona te nacisniecia to mu pisze co innego no nacisnij costam itd. Tylko niewiem jak to w tym kodzie opisać próbowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 odpuść sobie kod narazie, rob w klockach.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Co stepa alarma ustawia na 120 :/ powinno być: if(!alarm[0]) { alarm[0]=120; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Grudnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 zauważ, że alarm jest ustawiany na 120 zanim zostanie sprawdzony, więc w każdym stepie będzie warunek spełniony. proponuję coś takiego: if alarm[0]>=0 { draw_text(x,y,"Naciśnij spacje aby wypuścić bomby") } else alarm[0]=120 if alarm[1]>=0 { draw_text(x,y,"Skacz na głowy wrogów i pobijaj kombosy aby otrzymywać punkty") } else { alarm[1]=120 } if alarm[2]>=0 { draw_text(x,y,"Zbieraj tarcze, aby być nietykalnym") } else alarm[2]=120 poza tym w draw a nie step, step nie realizuje nic z draw... btw. cały kod wydaje mi się bez sensu, bo wygląda to na jakiś tutorial. Ja bym to rozpisał tak create step=0; draw var txt; switch step { case 2: txt="Zbieraj tarcze, aby być nietykalnym"; break; case 1: txt="Skacz na głowy wrogów i pobijaj kombosy aby otrzymywać punkty"; break; default: txt="Naciśnij spacje aby wypuścić bomby"; break; } draw_text(x,y,txt); i potem wraz z postępami zwiększamy zmienną step. voila ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Ja bym to zrobił trochę inaczej xD Create Event: aktulany_napis = 0 alarm[0]=room_speed*3 Alarm Event for alarm 0: if aktulany_napis == 3 { instance_destroy(); } if aktulany_napis == 2 { aktulany_napis = 3; } if aktulany_napis == 1 { aktulany_napis = 2; } if aktulany_napis == 0 { aktulany_napis = 1; } alarm[0]=room_speed*3 Draw Event: if aktulany_napis == 1 { draw_text(1,1,"Nacisnij spacje aby wypuscic bomby") } if aktulany_napis == 2 { draw_text(1,1,"Skacz na głowy wrogow i pobijaj kombosy aby otrzymywac punkty") } if aktulany_napis == 3 { draw_text(1,1,"Zbieraj tarcze, aby być nietykalnym") } @Up ehh.. zapomniałem odświeżyć strony ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Gnysek, przecież można w step rysować. Trzeba tylko dać jakąś procedurę, ale nie pamiętam jaką... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Albo surfaces :P, albo przed keyboard_wait() tak jak w przykładzie "Asteroids". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się