Skocz do zawartości

RPG Move Example


Rekomendowane odpowiedzi

Silnik mojego autorstwa (robię RPGi od dość dawna i żaden mnie nie zawiódł, no może poza Mediaevalem).

 

https://gmclan.org/up1096_11_RPGMoveExample.html

 

Wg. mnie trochę zbyt dostępny dla noobów, tzn. łatwo go przerobić, ale ja nie będę dociekał kto przerabia. Będzie miał to na sumieniu.

 

Przykład nie jest zbyt dobrze skomentowany, ale jak go ulepszę to skomentuję w 99% (teraz się raczej nie opłaca, skoro będę coś jeszcze zmieniał).

 

Jak obsłużyć?

 

0 - miecz

1 - łuk

Strzałki - ruch

 

Możecie sobie postrzelać z łuku do celu i powalczyć z manekinami mieczem (albo łukiem do manekinów, a miecz do celów) ;)

 

Sprawdźcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: zaklęć XD

 

https://gmclan.org/up1096_11_49325a5f14.html

 

Są już zaklęcia.

 

1 - miecz

2 - łuk

3 - zaklęcie ofensywne (Fireball)

4 - zaklęcie wspomagające (Siła*2)

 

Można mieć jednocześnie tylko jedno zaklęcie wspomagające. Wciśnijcie 4, rzućcie zaklęcie, wciśnijcie 1 i zaatakujcie manekiny (lub magiczne bańki u góry).

 

Aha, dodałem też obronę przeciwko strzałom, mieczom i magii. Sprawdźcie każdą broń na każdym z celów treningowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: zaklęć XD

 

https://gmclan.org/up1096_11_49325a5f14.html

 

Są już zaklęcia.

 

1 - miecz

2 - łuk

3 - zaklęcie ofensywne (Fireball)

4 - zaklęcie wspomagające (Siła*2)

 

Można mieć jednocześnie tylko jedno zaklęcie wspomagające. Wciśnijcie 4, rzućcie zaklęcie, wciśnijcie 1 i zaatakujcie manekiny (lub magiczne bańki u góry).

 

Aha, dodałem też obronę przeciwko strzałom, mieczom i magii. Sprawdźcie każdą broń na każdym z celów treningowych.

 

Brawo ;) Dla mnie bardzo się podoba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy, ulepszony, napakowany update!!!!1111oneoneone

 

Dodałem:

- interface

- opis broni i czarów

- stworki, ale narazie ich nie stawiałem na mapie. Sami to zróbcie.

- zaznaczanie celów

- bieg (on/off - klawisz L)

- w miarę dobry system kolizji

- atakowanie przez stwory, nie tylko ciebie ;]

 

1 - walka wręcz

2 - walka dystansowa

3 - magia

O - poprzednie zaklęcie

P - następne zaklęcie

strzałki - sterowanie

L - bieg

Spacja - wzięcie przedmiotu, ale w tej wersji jest tylko jeden zwój (przedmiot)

 

https://gmclan.org/up1096_11_RPGMoveExample_v0_5.html

 

Niestety wciąż nie ma komentarzów, a kodu jest duuużo. Postaram się w kolejnej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kubx: Podobne, ale nie zerżnięte! XD W Almorze są jeszcze ramiona, postać się porusza, nawet gdy stoi, są trzy (lub więcej) rodzaje ataków itd. A co mogę zrobić lepszego?

 

Macie pomysły na zaklęcia? Spróbuję każdy zrobić, a podnosząc poprzeczkę zyskam nowe umiejętności. Wymyślcie takie aby były fajne i jednocześnie trochę trudniejsze do wykonania. Tylko bez żartów typu "zaklęcie zniszczenia całego świata".

 

@Fallord: Muszę zrobić najpierw silnik, bo jak nie będzie mi się chciało kończyć pierwszego projektu, to potem jeszcze bardziej nie będzie mi się chciało rozpoczynać nowego.

 

Lepiej by mi szło, gdybym miał ładniejszą grafikę interface'u, tzn. ładniejszy ten panel i sloty na czary. Chociaż sloty mogą zostać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł na zaklecie:

wokol postaci kraza 3-6 kulek, jak potfur podejdzie blizej to oberwie, po trafieniu w przeciwnika kulka znika zadajac iles tam obrazen

 

czar moglby dzialac do czasu znikniecia wszystkich kulek lub okreslony okres czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Coponaco: Dobre!

 

Zapomniałem dodać, że każde zaklęcie ma 4-5 stopni, np.

1 lvl zaklęcia (amator) - krążą 3 kulki, każda zadaje 10 pkt obrażeń

2 lvl zaklęcia (wtajemniczony) - krąży 6 kulek, każda zadaje 30 pkt obrażeń

3 lvl zaklęcia (adept) - krąży 9 kulek, każda zadaje 50 pkt obrażeń, odporność na magię wzrasta o 5

4 lvl zaklęcia (ekspert) - krąży 10 kulek, każda zadaje 100 pkt obrażeń, odporność na magię wzrasta o 10

5 lvl zaklęcia (mistrz) - krąży 10 kulek, każda zadaje 200 pkt obrażeń, odporność na magię wzrasta o 20

Każda kulka "żyje" 60 sekund.

 

Oczywiście, balansujcie zaklęciami aby na poziomie 5 nie były super-mega-extra-wypas potężne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czar z Baldur's Gate:

Magiczny pocisk

 

Mag, korzystający z tego zaklęcia tworzy do pięciu pocisków z magicznej energii, które wylatują z jego palca i bezbłędnie trafiają w cel - jakąś istotę. Każdy pocisk zadaje 1k4 +1 obrażeń. Na każde dwa poziomy doświadczenia mag otrzymuje jeden dodatkowy pocisk, tzn. na trzecim ma dwa, na piątym - trzy, na siódmym cztery i na dziewiątym - pięć, czyli maksymalną liczbę.

 

ehh: http://gameexe.pl/Czary-Maga-art9.html :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kojarzy mi sie to odrobinke z neverwinter nights :P a co do czaru hmm...

 

moze pobajerujemy z pradem? :D

 

Czar tworzy cos w rodzaju piorunu lecacego do najblizszego przeciwnika dodatkowo odbijajac sie od niego lecac do innych. Po kazdym odbiciu obrazenia obnizaja sie o np. 20%

lv 1: odbija sie 2 razy zadajac obrazenia 10-15

lv 2: odbija sie 4 razy zadajac obrazenia 20-40

lv 3: odbija sie 6 razy zadajac obrazenia 50-80

lv 4: odbija sie 8 razy zadajac obrazenia 100-150

lv 5: odbija sie 10 razy zadajac obrazenia 200-250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nobody: Tego akurat nie uda mi się zrobić, bo funkcja instance_nearest() nie uwzględnia wyjątków, a gdy zrobiłem niedawno coś podobnego to niby działało, ale wybierało bardzo dziwnych przeciwników.

kojarzy mi sie to odrobinke z neverwinter nights

Przywołanie wilka i system BG jest po części z NN2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś zrobić żeby na ziemi zostawały po potworach zwłoki. I mógłbyś zrobić nekromancję. Wykorzystaj najbliższe zwłoki(jeżeli takowe są), aby stworzyć istotę, która walczy dla ciebie ma np. 30 + power(poziom_czaru,3) punkty życia i szybko je traci. Jeżeli czar jest na maksymalnym poziomie to istota po śmierci ma ileśtam szansy na zostawienie zwłok. Wrogowie biorą pierwszeństwem na cel miniona, a nie ciebie. ;)

EDIT:

Jeszcze zrób zjadanie zwłok i czar wybuchu zwłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Zrobiłem już:

- poziomy czarów oraz ich zwiększanie

- doskonalenie postaci

- można teraz mieć większą ilość efektów i bonusów za pomocą obiektów - efektorów.

- dwa tryby ataków - walka i magia

- wyrzucanie, branie broni/zaklęć

- tabliczki info (tutek)

- paski HP, MP i EXP

- czary kosztują już manę ;]

- więcej komentarzy

 

Co mogę jeszcze dodać, bo wg. mnie, za mało jak na kolejny update.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że dużo się napracowałeś, i niedługo zrobisz już cały silnik do gry RPG :P Może zamknąłbyś dalszą prace i zająłbyś własną grą na podstawie tego przykładu/silnika. No ale jak nie chcesz to możesz dodać takie rzeczy jak:

-różne zakończenie rozmowy

-ciekawe zagadki, legendy po których gracz głowi się żeby je rozwiązać :P (szuka podpowiedzi w różnych książkach, notatkach oraz po NPC)

 

Jeżeli byłby drugi pomysł z mojego postu to na pewno był się ostro wciągnął w grę :P

No cóż może później coś wymyśle ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...