Matthew Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Silnik mojego autorstwa (robię RPGi od dość dawna i żaden mnie nie zawiódł, no może poza Mediaevalem). https://gmclan.org/up1096_11_RPGMoveExample.html Wg. mnie trochę zbyt dostępny dla noobów, tzn. łatwo go przerobić, ale ja nie będę dociekał kto przerabia. Będzie miał to na sumieniu. Przykład nie jest zbyt dobrze skomentowany, ale jak go ulepszę to skomentuję w 99% (teraz się raczej nie opłaca, skoro będę coś jeszcze zmieniał). Jak obsłużyć? 0 - miecz 1 - łuk Strzałki - ruch Możecie sobie postrzelać z łuku do celu i powalczyć z manekinami mieczem (albo łukiem do manekinów, a miecz do celów) ;) Sprawdźcie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Bardzo zacne :) wyjechałeś poza skale oceniania :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Nom, 5/5. Bardzo fajne ;) Te chodzenie :P I strzelanie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 4/5 - całkiem, całkiem ;p :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Yhhh czym wy się zachwycacie xd Słabe - mało jest a jedyna fajna rzecz to 'animacja' poruszania :) +3/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D!4bl0 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 4/5 Mi sie podoba ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 3 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 @Yoda: Ten przykład to Move Example. Nie myślisz chyba, że zrobię jeszcze ekwipunek, dialogi itp. Za chwilę dam z zaklęciami, ale muszę to jeszcze podrasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 @up: mimo wszystko ;p - czegoś mi brakuje ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 3 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 @up: zaklęć XD https://gmclan.org/up1096_11_49325a5f14.html Są już zaklęcia. 1 - miecz 2 - łuk 3 - zaklęcie ofensywne (Fireball) 4 - zaklęcie wspomagające (Siła*2) Można mieć jednocześnie tylko jedno zaklęcie wspomagające. Wciśnijcie 4, rzućcie zaklęcie, wciśnijcie 1 i zaatakujcie manekiny (lub magiczne bańki u góry). Aha, dodałem też obronę przeciwko strzałom, mieczom i magii. Sprawdźcie każdą broń na każdym z celów treningowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 @up: zaklęć XD https://gmclan.org/up1096_11_49325a5f14.html Są już zaklęcia. 1 - miecz 2 - łuk 3 - zaklęcie ofensywne (Fireball) 4 - zaklęcie wspomagające (Siła*2) Można mieć jednocześnie tylko jedno zaklęcie wspomagające. Wciśnijcie 4, rzućcie zaklęcie, wciśnijcie 1 i zaatakujcie manekiny (lub magiczne bańki u góry). Aha, dodałem też obronę przeciwko strzałom, mieczom i magii. Sprawdźcie każdą broń na każdym z celów treningowych. Brawo ;) Dla mnie bardzo się podoba :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Nowy, ulepszony, napakowany update!!!!1111oneoneone Dodałem: - interface - opis broni i czarów - stworki, ale narazie ich nie stawiałem na mapie. Sami to zróbcie. - zaznaczanie celów - bieg (on/off - klawisz L) - w miarę dobry system kolizji - atakowanie przez stwory, nie tylko ciebie ;] 1 - walka wręcz 2 - walka dystansowa 3 - magia O - poprzednie zaklęcie P - następne zaklęcie strzałki - sterowanie L - bieg Spacja - wzięcie przedmiotu, ale w tej wersji jest tylko jeden zwój (przedmiot) https://gmclan.org/up1096_11_RPGMoveExample_v0_5.html Niestety wciąż nie ma komentarzów, a kodu jest duuużo. Postaram się w kolejnej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Już dawno wyjechałeś za skalę oceniania, ale teraz to nawet o 15 ocen w górę :P no ale wyżej niż 5/5 nie mogę dać ;( EDIT: a w sumie to 20/5 xD Brawo dla ciebie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fallord Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Czym się atakuje ? =.= EDIT:Mam ! Zrób z tego RPGA ! Marnujesz się chłopie XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Fajne... ale czemu zerżnięte z Almory? Czemu nie wymyślisz czegoś bardziej oryginalnego? Oczywiście przykład dobry - atak, poruszanie się i całokształt. Stać cię na coś lepszego :) 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Fajne... ale czemu zerżnięte z Almory? Czemu nie wymyślisz czegoś bardziej oryginalnego? A co tu jest zerżnięte z Almory ? Good example 4/5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Snake -> No chociażby to "kiwanie się" bohatera podczas chodzenia. Mi tylko z Almorą się to kojarzy. Również atak jest podobny. To te najbardziej rzucające się dla mnie rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistyk Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Speakne 1 WYRĄbiste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 @Kubx: Podobne, ale nie zerżnięte! XD W Almorze są jeszcze ramiona, postać się porusza, nawet gdy stoi, są trzy (lub więcej) rodzaje ataków itd. A co mogę zrobić lepszego? Macie pomysły na zaklęcia? Spróbuję każdy zrobić, a podnosząc poprzeczkę zyskam nowe umiejętności. Wymyślcie takie aby były fajne i jednocześnie trochę trudniejsze do wykonania. Tylko bez żartów typu "zaklęcie zniszczenia całego świata". @Fallord: Muszę zrobić najpierw silnik, bo jak nie będzie mi się chciało kończyć pierwszego projektu, to potem jeszcze bardziej nie będzie mi się chciało rozpoczynać nowego. Lepiej by mi szło, gdybym miał ładniejszą grafikę interface'u, tzn. ładniejszy ten panel i sloty na czary. Chociaż sloty mogą zostać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 pomysł na zaklecie: wokol postaci kraza 3-6 kulek, jak potfur podejdzie blizej to oberwie, po trafieniu w przeciwnika kulka znika zadajac iles tam obrazen czar moglby dzialac do czasu znikniecia wszystkich kulek lub okreslony okres czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 @Coponaco: Dobre! Zapomniałem dodać, że każde zaklęcie ma 4-5 stopni, np. 1 lvl zaklęcia (amator) - krążą 3 kulki, każda zadaje 10 pkt obrażeń 2 lvl zaklęcia (wtajemniczony) - krąży 6 kulek, każda zadaje 30 pkt obrażeń 3 lvl zaklęcia (adept) - krąży 9 kulek, każda zadaje 50 pkt obrażeń, odporność na magię wzrasta o 5 4 lvl zaklęcia (ekspert) - krąży 10 kulek, każda zadaje 100 pkt obrażeń, odporność na magię wzrasta o 10 5 lvl zaklęcia (mistrz) - krąży 10 kulek, każda zadaje 200 pkt obrażeń, odporność na magię wzrasta o 20 Każda kulka "żyje" 60 sekund. Oczywiście, balansujcie zaklęciami aby na poziomie 5 nie były super-mega-extra-wypas potężne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Czar z Baldur's Gate: Magiczny pocisk Mag, korzystający z tego zaklęcia tworzy do pięciu pocisków z magicznej energii, które wylatują z jego palca i bezbłędnie trafiają w cel - jakąś istotę. Każdy pocisk zadaje 1k4 +1 obrażeń. Na każde dwa poziomy doświadczenia mag otrzymuje jeden dodatkowy pocisk, tzn. na trzecim ma dwa, na piątym - trzy, na siódmym cztery i na dziewiątym - pięć, czyli maksymalną liczbę. ehh: http://gameexe.pl/Czary-Maga-art9.html :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 możesz zrobic przywołanie jakiegoś moba, przykładowo na 1 poziomie jakiś zły pająk, na drugim np. wilka, a na 5 kamiennego golema czy coś.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 kojarzy mi sie to odrobinke z neverwinter nights :P a co do czaru hmm... moze pobajerujemy z pradem? :D Czar tworzy cos w rodzaju piorunu lecacego do najblizszego przeciwnika dodatkowo odbijajac sie od niego lecac do innych. Po kazdym odbiciu obrazenia obnizaja sie o np. 20% lv 1: odbija sie 2 razy zadajac obrazenia 10-15 lv 2: odbija sie 4 razy zadajac obrazenia 20-40 lv 3: odbija sie 6 razy zadajac obrazenia 50-80 lv 4: odbija sie 8 razy zadajac obrazenia 100-150 lv 5: odbija sie 10 razy zadajac obrazenia 200-250 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 9 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 @Nobody: Tego akurat nie uda mi się zrobić, bo funkcja instance_nearest() nie uwzględnia wyjątków, a gdy zrobiłem niedawno coś podobnego to niby działało, ale wybierało bardzo dziwnych przeciwników. kojarzy mi sie to odrobinke z neverwinter nights Przywołanie wilka i system BG jest po części z NN2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Mógłbyś zrobić żeby na ziemi zostawały po potworach zwłoki. I mógłbyś zrobić nekromancję. Wykorzystaj najbliższe zwłoki(jeżeli takowe są), aby stworzyć istotę, która walczy dla ciebie ma np. 30 + power(poziom_czaru,3) punkty życia i szybko je traci. Jeżeli czar jest na maksymalnym poziomie to istota po śmierci ma ileśtam szansy na zostawienie zwłok. Wrogowie biorą pierwszeństwem na cel miniona, a nie ciebie. ;) EDIT: Jeszcze zrób zjadanie zwłok i czar wybuchu zwłok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Te przykłady są super !!! 500/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikoden Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Jakim game maker'em to otwieracie? Bo jak otwieram 7.0 to potrzebuje zarejestrować wersję, w 5.0 nie można otworzyć w ogóle, a 6.0 mi nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Jakim game maker'em to otwieracie? Bo jak otwieram 7.0 to potrzebuje zarejestrować wersję, w 5.0 nie można otworzyć w ogóle, a 6.0 mi nie działa. Bez pro nie da rady. Rozszerzenie jest gm6 więc pod jakąś szóstkę. Mi na gm7 pro działa jakby co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 17 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Mam pytanko. Zrobiłem już: - poziomy czarów oraz ich zwiększanie - doskonalenie postaci - można teraz mieć większą ilość efektów i bonusów za pomocą obiektów - efektorów. - dwa tryby ataków - walka i magia - wyrzucanie, branie broni/zaklęć - tabliczki info (tutek) - paski HP, MP i EXP - czary kosztują już manę ;] - więcej komentarzy Co mogę jeszcze dodać, bo wg. mnie, za mało jak na kolejny update. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrac Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Widać że dużo się napracowałeś, i niedługo zrobisz już cały silnik do gry RPG :P Może zamknąłbyś dalszą prace i zająłbyś własną grą na podstawie tego przykładu/silnika. No ale jak nie chcesz to możesz dodać takie rzeczy jak: -różne zakończenie rozmowy -ciekawe zagadki, legendy po których gracz głowi się żeby je rozwiązać :P (szuka podpowiedzi w różnych książkach, notatkach oraz po NPC) Jeżeli byłby drugi pomysł z mojego postu to na pewno był się ostro wciągnął w grę :P No cóż może później coś wymyśle ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się