Jakub-Mario Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Cze, novy jestem. Mam mały problemik, otóż nie mogę wydusić z bohatera animacji skoku (chodzi o sprit). Moim największym osiągnięciem w tym kierunku było podskoczenie z dobrą animką, ale jak już wcisnąć strzałkę ruchu to ziutek maszeruje w powietrzu. Co z tym zrobić nie używając scriptów (wolę klocki, ale jak już będzie script to nie pogardzę)? PS. Nie mogę też wstawić odpowiedniego dźwięku przy skoku. Z górki THX. EDIT: Użyłem opcji szukaj, ale nie znalazłem nic rozwiązującego mój problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Sprawdzaj czy gracz dotyka podłogi, jeśli akcja jest na "True" to animację chodzenia/stania a jeśli "False" to skoku ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Może: if place_free(x,y-(odległoscodorgina+1)) { zmiennablokujacazmianesprita=true } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub-Mario Opublikowano 29 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Konrada zrozumiałem po dłuższym czasie przemyśleń (tylko nie wiem jak to zrobić), a Yody ni w ząb nie kumam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Zarzucę skryptem ;p STEP: if(place_free(x,y+1)) { sprite_index=sprMove; } else { sprite_index=sprJump; } I to powinno wystarczyć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Września 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 musisz nauczyć obiekt odróżniać kiedy stoi na podłodze, a kiedy jest w powietrzu i oddzielić wybieranie spritów w tych konkretnych warunkach od siebie na zasadzie if na_ziemii==true { //prawo lewo etc. } else { //prawa i lewa ale skoku } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luz Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Jakub_Mario radze ci się szybko przeżucić na scripty bo ja do nie dawna też ciągle bawiłem się tymi klockami i uwierz mi, że więcej czasu tracisz na układanie odpowiednich klocków nisz wpisanie prostego kodu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub-Mario Opublikowano 30 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 Co do kodu Konrada, to wszystko idzie dobrze, tylko musiałem podzielić bohaterka na 2 objecty. I przez to view nie śledzi mi jak gość idzie w prawo, a śledzi jak idzie w lewo. I tu pojawia się kolejny dylemat. (Oczywiście sam też próbowałem naprawić ten błąd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Września 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 ale po co jako dwa obiekty? Wystarczy zmieniać sprity zależnie od kierunku. if(place_free(x,y+1)) { if <warunek jak idzie w lewo> { sprite_index=sprMoveLeft; } else { sprite_index=sprMoveRight; } } ... można też dać w przyciśnieciu klawisza w daną stronę zmianę sprita zleznie od tego czy skacze czy nie albo zawsze można dać w ich create aby zmienić kogo trza śledzić view_object[0]=nazwa_obiektu; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 30 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 Jednak zarzucę przykładem ;p https://gmclan.org/up1717_11_Przykladzik_ZELDA.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub-Mario Opublikowano 30 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 A przy okazji (zmiana tematu :( ) może mi kto powiedzieć jak zrobić kombinację klawiszy typu Ctrl+Z? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 30 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 if(keyboard_check(vk_control)&&keyboard_check(ord("Z"))) { //Akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Jak zrobić aby obiekt zmieniał sprita skoku w zależności w którą stronę stał?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Jak zrobić aby obiekt zmieniał sprita skoku w zależności w którą stronę stał?? w evencie w którym ma skakać: GML if sprite_index=w_lewo { sprite_index=skacze_w_lewo } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 dziękuję działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się