Skocz do zawartości

inne gamemakery


pager

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co tu mówić... TGF, MMF i MMF2 to najprostsze i prawie najlepsze edytory gdyby nie ograniczenia. GM ma jedno ograniczenie GML dość trudny nawet jak dla kogoś kto zna wspaniale Delphi, C++ itp.

Jak ktoś chce uwieżyć, że klikach powstają hity niech zajrzy na np. The Daily Click i zobaczy co można zrobić w kilka dni, a nie tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jej, lansujesz się właśnie brakiem wiedzy >=OOO

 

ktoś kto "wspaniale" zna CPP napewno nie tknie się GM w celu robienia gier, to po pierwsze, a po drugie, skąd możesz wiedzieć, skoro nie znasz żadnego z tych języków na tyle dobrze, żeby napisać grę? (to widać :D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

No właśnie, dwa poważne bullshity. GML nie jest ograniczeniem lecz zaletą. GML jest trywialnie łatwy w porównaniu do Delphi czy C++. Gdyby było na odwrót, to już dawno bym trzaskał wszystko w tym ostatnim języku. Mało tego, Ci co znają porządne j.p., to się naśmiewają z GML jaki on dziecinny. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstaw C++ to ja się nauczyłem w 2 godziny, a w GMLu znam tylko bardzo podstawowe akcje. Co do prostoty GML to przeszkadza to, że nie mamy jednolitego tekstu tylko objekty i podzielone skrypty co zniechęci każdego początkującego w np. C++. Gdyby kliki były częściowo darmowe tak jak GM to spadło by się o kilka miejsc w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do prostoty GML to przeszkadza to, że nie mamy jednolitego tekstu tylko objekty i podzielone skrypty co zniechęci każdego początkującego w np. C++.

 

O ile dobrze sie orientuje to odpowiednikiem gmowych obiektow sa struktury w c++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Heh, a ja się przyznam, że zaczynałem od TGF, ale po trzech miesiącach duzo starszy kolega przyniósł mi game makera 5 i całą stronę gamemaker.nl oraz gmclan.iglu.cz zgrane na płytę - tak więc pomimo braku internetu (który podłączyłem po kolejnych czterech miesiącach) mogłem sobie popatrzeć jak gry w GM są zrobione no i tak się powolutku tego programu uczyłem. Szczerze - TGF do dziś pozostaje dla mnie nie zrozumiały :P Ale zrobiłem w nim grę, a jakże, dzięki czemu na koniec gimnazjum miałem szóstkę (i to był w sumie koniec przygody z tym programem, na całe szczęście). W sumie na GML zacząłem przechodzić po kilku dniach, bo zauważyłem, że jest tam więcej funkcji (a kilka przykładów które miałem z neta pobrane, wykorzystywało GML co dodatkowo mnie zmuszało do zrozumienia kodu, bowiem nie lubię czegoś skopiować i po prostu uznać, że to działa bo tak ktoś wymyślił, ale nie wiem dlaczego działa).

 

@dcrash-313: podstaw jazdy samochodem też się nauczysz w dwie godziny (nawet szybciej), ale to nie znaczy, że będziesz umiał już jeździć :D Ja przerobiłem dzisiaj w szkole np. wszystkie funkcje assemblera dla mikroprocesora(mikrokontrolera) 8051 i je doskonale rozumiem, ale nie napisał bym ani jednego programu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...