Skocz do zawartości

Podnoszenie sie wody i pochyłość platform...


Grela

Rekomendowane odpowiedzi

1.Jak zrobić, że mam obiekt woda która "rośnie w góre"

2.Jak zrobić pochyłe platformy(takie ja w grze micansera(próbowałem to zrobić na wiele sposobów ale nie wyszło))

3.I jak zrobić żeby dopiero jak ludzik będzie cały "zanużony" w tej wodzie to dopiero wykonuje jakąś akcje(odejmowanie żyć)??

 

Prosze o podanie skryptu lub przykładu.

 

Z GÓRY DZIĘKUJE :)

 

Dodam, że tworze grę co ludzik skacze coraz wyżej aby uchronić się przed wodą. Podziękowania w credits quarantowane :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka... 3:

x i y ??? jak coś wykombinuje to dam w EDICIE :)

EDIT:

w obiekcie bohater(?):

if x=woda.x and y=woda.y
{health-10}
//jeżeli x i y są te samo ceo w obiekcie woda to health minus 10 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że instancja wody nie musi się znajdować dokładnie w pozycji gracza. Najłatwiej po prostu sprawdzić czy poziom ( y ) wody jest mniejsze od y gracza - zakładamy oczywiście, że gracz porusza się do góry i że origin sprita instancji wody jest ustawiony na 0,0. Tak więc:

if( woda.y > gracz.y )
     gracz.zycie -= 1;

Etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.A jak zrobić że bohater się rozpędza a jak puszcza sie klawisz to sie zatrzymuje tak stopniowo.??

2. jak zrobic ze jak w pochyłej platformie stanie sie na środku to sie nie rusza.

3.Jak zrobić losowe rozstawianie podłóg(żeby dobże rozstawic)

4.I jak zrobić żeby ekran w góre nie miał końca(bez używania opcji wysokości roomu)

5I jak zrobić że jak włącze gre to mi najpierw pisze okno wybierz se sprite postaci i jak wybiore ten sprite to przybiera właściwości obiektu??

 

 

Z GÓRY DZIĘKUJE.

 

Edit:

Jak zrobić, że mam obiekt woda która "rośnie w góre"??

Po prostu co ileś sekund do góry idzie.Jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.W przykładzie ASTEROIDS dołączonego do GM'a jest coś takiego

2.X i Y :)

4.Przykład "1945" dołączony do GM'a

5.

show_message_ext('Jakim bohaterem chcesz grać?','1','2','3')
if wybor=1
{sprite_index=xxx//zamiast xxx wpisuj nazew sprita}
else
if wybor=2
{sprite_index=xxx//to co wyżej

itd. :) pozdro mimek

EDIT:@edit :) alarmy...

https://gmclan.org/up2049_11_rekalma.html <<<to jest przykład alarmow związanych z pojawianiem się REKLAMY GM wykonany przeze mnie zmien^^to wg. włąsnego uznania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...