Youki Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Cóż, jestem tu nowy więc mam nadzieję że mnie nie zjedziecie (za bardzo) za moje pytania. Z tego co doczytałem sie w regulamninie widze że są one toche nie na miejscu, ale nie wiedziałem gdzie je zadać :unsure: . Oto one: 1. GMa mam króciutko (tydzień) i zastanawiam się jak się uczyć żeby w miarę szybko dojść do wprawy i tworzyć jakieś gry. Swego czasu liznąłem nico C++ i Pascala, ale niewiele już z tego pamiętam i nie wiem czy w GMie najpierw perfect opanować używanie klocków czy uczyć się jednocześnie klocków i GML... 2. Czy stworzenie gry tylko z klocków a potem reklamowanie jej na gmclan.pl nie jest... emm... obciachem ? Z góry dzięki za jakie kolwiek odpowiedzi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Nie ważne czy zrobisz na klockach czy w kodzie wazne aby dobże działało. Moim zdaniem na poczatek musisz zrozumieć co to zmienna i na czym polegają zmienne X i Y w każdym obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Moja rada taka, zalej pan robaka xD. Ucz się odrazu kodu, bo kolce sux xD. Jak się uczyć hmm... przedewszystkim warto wiedzieć, że jak dodajesz eventy w obiekcie, to są one potem "czytane" w takiej kolejności w jakieś się w obiekcie wyświetlają, często przez zapominanie o tym człowiek łyka bugi jakich nie rozumie xD. A najelepiej się uczyć, pisząc różne gry :P. Na początku jakieś pacmany, potem platformówkę prostą, potem coś lepszego itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Ja już X i Y brałem w szkole (szósta klasa), więc jeżeli jeszcze tego nie brałeś, to masz zrypany program nauczania :P Tak czy siak - Jak ja zobaczyłem pierwszą grę zrobioną w "Gry i programy" nie mogłem uwierzyć, że GM takie coś potrafi. Na początku robiłem tylko w klockach, teraz już pojąłem zmienne i to co trzeba robię w kodzie, ale go nie lubię, więc to co idzie wsadzam w klocki. Ja proponuję - Tak jak micanser. Zacznij od klocków, kod sam po Ciebie przyjdzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 zgadzam się z Micanser'em (ja sam mam trochę problemu z tym: x ,y ) a co do pytania drugiego to mam i ja pytanie do ciebie Youki mianowicie dlaczego miało by to być obciachem? jest to łatwy sposób na robienie gry i nikt nie może się ciebie tego czepiać :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 W szkole uczą jak się uczyć :P Jak już inni GMClanowicze pisali trzeba zacząć od Zmiennych i pozycji :P . Ciekawostka: Współrzędne X,Y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 @Youki: ja najpierw zaczynałem od klocków ale to bylo dla mnie troszke takie dziwne więc powoli przechodziłem na kod i teraz nic nie robie w klockach :P ale klocki nie są takie zue przecież przykłady z folderu gm'a są zrobione w klockach :P jak juz bedziesz wiedzial co to zmienna to reszta pójdzie gładko ;) p.s. Fan syberi? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Klocki są na tydzień, dwa. Potem zacznij coś w kodzie. Najpierw z 10 podstawowych funkcji, 5 zmienych, trochę warunków, operacji. Potem z 15 zmiennych, 40 funkcji, wiedza o wszystkich operatorach, takich jak operator wyłuskania itp. Później to wszystko zacznie nabierać sensu, iż zamiast przeciągania i wielkiego ograniczenia zobaczysz, że o wiele łatwiej jest pisać wszystko samemu, niż przeciągać klocki i męczyć się klikając w inne pole dla podania parametru ;P . @Konrad GM: +X i +Y :D ? O czymś takim nie słyszałem xP , ale początkujący powinien załapać ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Youki Opublikowano 22 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Dzięki chłopaki za rady, przydadzą się :) Troche odetchnąłem bo zmienne, pętle i instrukcje warunkową to jeszcze pamiętam... Dobra a teraz lece coś podziałać w GMie :P @ Zychu: Ja co prawda w Syberie nie grałem, ale wystarczyło że mój najlepszy kumpel jest jej wielkim fanem. Zostałe przez niego ochrzczony Youkim i tak już zostało :D P.S. - Co jest lepsze: GM 5 full czy GM 6 w okrojonej wersji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Klocki to ja kładę tylko w ubikacji :P dobrze jest widzieć nowego który potrafi się zachować i czyta regulaminy. Miło mi jest cię przywitać :) Na początek radze ci się poduczyć GML'a bo i tak jak będziesz chciał pisać dobre gry to będziesz musiał z niego korzystać, język ogólnie nie jest trudny można używać składni pascala co może ci pomóc w opanowaniu go :P Zapraszam do artykułów na stronie głównej gamemaker.pl / gmclan.org :) Co do wersji gma no to gm5 to już przeżytek najczęściej używany jest gm6.1 bądź nowa wersja 7.0 polecam zainstalować obydwa ponieważ wersja 7.0 mimo wielu udoskonaleń robi też 2x większe pliki wykonywalne ale za to jest kompatybilna wstecz i jej gry działają również na Windows Vista :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się