M@ti002 Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 witam. mam niestety kolejny problem. tym razem jest to wciskanie esc podczas gry. chodzi o to, ze jak wcisne esc to sie wyswietla takie male menu z przyciskami np. wroc zapisz wyjdz i chce aby gra sie "pauzowala" i tak: mam objekt tlo_menu, te przyciski, mam je ustawione co maja robic przy przycisnieciu mysza ale nie wiem co zrobic aby: 1. wyswietlilo sie to na srodku ekranu 2. pauzowalo gre 3. gdy przycisnie "wroc" to wylacza to menu i "odpauzowuje" gre. z gory dziekuje UWAGA! cos takiego jest w "panu fikusnym"! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mag_Ognia Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 W stepach obiektów pauza=ture a gdzie indziej pauza=false. Pokombinuj z tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 @Mag_Ognia: no dzieki co ty myslisz ze ja taki glupi jak ty madry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Global game setting, game save, game load i event naciśnięcia ESC, zobacz. Pozdrawiam, mroow. :cat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mag_Ognia Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Najpierw zrób zmienne menu=trune i menu=false No dobra w obj_kontroler daj mu w create menu=false w wciśnięciu esc code menu=flase a potem if menu=ture and keyboard_(costam czek na esc) { (skrypt na tworzenie objectow przycskow menu) menu=ture } a niżej if menu=ture { skrypt na niszczenie objectow "buttonow menu) menu=false } Za to dodajesz mnie do credits :P Żartowałem Jak będe mógł t jutro zorbie przyklad Pozdrawiam MO :death: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 a na pauze i pojawianie sie na srodku? a i jest jakis kod na "wstrzasy" np. gdy rakieta z bazooki wybucha to by byl fajny efekt takie trzesienie sie ekranu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mag_Ognia Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 @topic Hmm to zrób wszystkim obiektom że mogą sie ruszać tylko wtedy kiedy jest pauza=false Do obj_controler daj jeszcze pauza=false A jak wciśniesz esc to będzie pauza=ture @offtop O nowy avatar Pozdrawiam MO :death: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 O Boże, o Boże! Nie wytrzymam. Co ty mu za "pierdułki" wciskasz :P ? Masz tu przykład. Menu+submenu: http://www.gmclan.org/up2227_12_321e2b6199.html . Pauza też jest. Myślę, że ci wystarczy. A i umieść mnie w Credits :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 nie mam gm7 ;( a nie bede sciagal bo gm6 mam zarejestrowanego...<_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Pobierz GM 7.0 . Otwórz ten plik. Podpatrz kod, skopiuj, wklej do swojej gry i będzie ok. @Edit: No masz leniu xP: Create: //tablice m[0]="Start gry"; m[1]="Kontynuuj"; m[2]="Opcje"; m[3]="Credits"; m[4]="Koniec gry"; //submenu s[0]="Zapisz"; s[1]="Menu"; s[2]="Anuluj"; //pozmieniaj te zmienne i bedzie ok :) kursor_submenu=0; pauza=0; ilosc_submenu=3; ilosc_menu=5; kolor_uzyty=c_red; kolor_normalny=c_blue; odleglosc_od_menu=50; kursor=0; W Step: if keyboard_check_pressed(vk_up) { if kursor = 0 {kursor = ilosc_menu-1;} else {kursor-=1} } if keyboard_check_pressed(vk_down) { if kursor = ilosc_menu-1 {kursor = 0;} else {kursor+=1;} } if keyboard_check_pressed(vk_up) { if kursor_submenu = 0 {kursor_submenu = ilosc_submenu-1;} else {kursor_submenu-=1;} } if keyboard_check_pressed(vk_down) { if kursor_submenu = ilosc_submenu-1 {kursor_submenu = 0;} else {kursor_submenu+=1;} } if keyboard_check_pressed(vk_space) || keyboard_check_pressed(vk_enter) { if room=menu { switch(kursor) { case 0: room_goto(gra); break; //akcje po nacisnieciu na START GRY case 1: break; //akcje po nacisnieciu na KONTYNUUJ case 2: break; //akcje po nacisnieciu na OPCJE case 3: break; //akcje po nacisnieciu na CREDITS case 4: game_end(); break; //akcje po nacisnieciu na KONIEC GRY } } else { switch(kursor_submenu) { case 0: break; //akcje takie jak ZAPIS GRY case 1: room_goto(menu); break; //akcje takie jak MENU case 2: pauza=0; break; //akcje takie jak ANULUJ } } } if keyboard_check_pressed(vk_escape) && room!=menu {if pauza=1 then pauza=0; else pauza=1;} W Draw: draw_set_font(font); //ustawia font if room=menu { for(i=0; i < ilosc_menu; i+=1;) //rysuje wszystkie menu { if i=kursor then draw_set_color(kolor_uzyty); else draw_set_color(kolor_normalny); draw_text(32,30+odleglosc_od_menu * i,m[i]); //pisze tekst menu } } if pauza=1 { draw_set_color(c_black); draw_rectangle(180,130,320,310,1); instance_deactivate_all(1); for(j=0; j < ilosc_submenu; j+=1;) //rysuje wszystkie menu { if j=kursor_submenu then draw_set_color(kolor_uzyty); else draw_set_color(kolor_normalny); draw_text(200,150+odleglosc_od_menu * j,s[j]); //pisze tekst menu } } else { instance_activate_all(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 sorry ale calkiem sie pogubilem ;) podaj kod TYLKO na pojawianie sie obiektu na srodku ekranu i na pauze potrzebuje TYLKO TO. ;) i obiecuje ze bedziesz w creditsach :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Zakładamy, że masz 2 roomy. Pierwszy nazywa się gra, drugi menu (tak musi być !). Stwórz obiekt kontroler. Wklej mu kod, który ci podałem. Stwórz ten obiekt w tych dwóch roomach. Stwórz font o nazwie font . Wybierz w nim czcionkę menu i submenu i jest ok. Aha i room menu ma być pusty, a w grze cała gra. Proste i tylko jeden obiekt :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 AAAARRRGGGGHHHH!!!!! :twisted: mowie ci wyraznie: mam objekt np. menu i co mam napisac w tym objekcie zeby po kliknieciu esc wyskakiwal na srodku i gra na tle sie pauzowala :twisted: nie dawaj mi kodow typu set_font bo nie o takie menu chodzi! :twisted: jak jeszcze raz cos takiego napiszesz to bede wygladal jak ten gostek z mojego avataru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 On już to zrobił. Pozdrawiam, mroow. :cat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 uff! juz troche ochlonalem! a wiec: jakies pomysly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 if global.pauza=true { instance_deactivate_all(1) } else { instance_activate_all() } Pokombinuj z tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Plik kiedyś robiłem, nie czepiaj się braku estetyki i wykończenia w menu :P podobne znajduje się w Panu Fikuśnym :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 7 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 @Marek.S: co sie stalo ze nie napisales notatki "Jesli uzyjesz tego przykladu to umiesc mnie wcredits :)" :P @Konrad-GM: dzieki poprobuje :thumbsup: a to "trzesienie"? zna ktos na to kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Zrób niewidzialny obiket który podąza za bohaterem, a za tym obiektem podąża view, kiedy nastąpi trzęsienie to przez kilka stepów dodawaj i odejmuj wartości od odległosci tego obiektu do postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Jej Mati, czy ty nienormalny jesteś? Ja się tu męczę i robię ci submenu (bo menu już kieyś zrobiłem i w Koszu znalazłem :P ) , a ty mi piszesz: AAAARRRGGGGHHHH!!!!! mowie ci wyraznie: mam objekt np. menu i co mam napisac w tym objekcie zeby po kliknieciu esc wyskakiwal na srodku i gra na tle sie pauzowala nie dawaj mi kodow typu set_font bo nie o takie menu chodzi! jak jeszcze raz cos takiego napiszesz to bede wygladal jak ten gostek z mojego avataru Ja ci wszystko wytłumaczyłem, każdy by to zrozumiał, a ci nawet pomyśleć się nie chciało :( . Doceń to, co robią dla ciebie inni. Nawet 20 minut nie poświęciłem, na ten twój przykład, ale ty myślisz, że ja swojego życia nie mam :huh: ?! Pomagałem już wielu osobom i nigdy nie poświęcałem, na to wiele czasu i nie robiłem przykładów. Czego w moim można nie rozumieć? Wszystko w zmiennych i kilku funkcjach oraz pętlach <_< . Dlaczego nie na fontach? Po co marne obiekty, jak sam GM oferuje funkcje i zmienne, takie jak image_alpha, draw_set_alpha() ? Pewnie grafika tych obiektów będzie brzydka, a jak na fontach to zrobisz wyjdzie estetyczniej :) . Wierz mi, sam się przekonałem o tym i zawsze z nich korzystam. I lepiej już w draw_sprite() zrobić takie (sub)menu, a nie w obiektach (w tym celu możesz pokombinować z funkcją string() lub zmienić trochę mój przykład). Pozdrawiam, Misztrzunio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Misztrzunio ja zawsze robie na spritach. kto ci każę robić na wielu obiektach możesz zrobić za pomocą draw_sprite i tylko zmieniać im image_single :P poza tym jest podobny przykład w kursach :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 7 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 @Mistrzunio: chodzilo mi o to ze nie takie menu potrzebuje <_< ! zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi