Skocz do zawartości

Następny room za punkty


Takeshi

Rekomendowane odpowiedzi

SZTEP:

if score>=1500
{room_goto_next()}

 

W którymś z obiektów, który będzie "trwał" na 100% do momentu uzbierania tych punktów np: bohater...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artimal, lepiej:

if (score=>1500) room_goto_next();

Co zrobiłeś inaczej:

- zapomniałeś o średniku na końcu, poprawione ;)

- on chciał do następnego rooma, a ty dałeś do dowolnego, poprawione ;)

- nie trzeba dawać klamer jak w if jest tylko jedna rzecz, ale można dawać, więc to błąd nie jest ;)

- po co sprawdzać czy jest większe od 1499, jak można sprawdzać czy jest większe lub równe 1500 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obiekcie

 

Artimal, lepiej:

CODE

if (score=>1500) room_goto_next();

 

Co zrobiłeś inaczej:

- zapomniałeś o średniku na końcu, poprawione smile2.gif

- on chciał do następnego rooma, a ty dałeś do dowolnego, poprawione smile2.gif

- nie trzeba dawać klamer jak w if jest tylko jedna rzecz, ale można dawać, więc to błąd nie jest smile2.gif

- po co sprawdzać czy jest większe od 1499, jak można sprawdzać czy jest większe lub równe 1500 smile2.gif

 

"Masakrujesz", Marmot! Już dawno podałem mu praktycznie to samo:

 

 

if score>=1500
{room_goto_next()}

 

xD

 

Aha-zawiesza się, bo pewnie obiekt, który sprawdza liczbę punktów jest persistent...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal, tak samo jest :/

 

W obiekcie

"Masakrujesz", Marmot! Już dawno podałem mu praktycznie to samo:

if score>=1500
{room_goto_next()}

 

xD

 

Aha-zawiesza się, bo pewnie obiekt, który sprawdza liczbę punktów jest persistent...

Nie ma zaznaczonego "Presistent"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pewnie dałeś to w Step, a tak nie należy tongue2.gif Gra się zawiesza bo próbuje 30 razy na sekundę przejść do nastepnego rooma biggrin.gif Daj to gdzieś indziej, w Draw najlepiej smile2.gif

 

Jeżeli obiekt rzeczywiście nie ma zaznaczone "persistent", to gdy w jednej klatce kod programu zmienia room, wtedy nie sprawdza już warunku, bo go po prostu tak jakby nie ma już...wiec to chyba nie to (tak mi się wydaje). Ja przynajmniej tak robiąc ze STEP nigdy nie miałem problemów...

 

No i znów problem... Jak biorę w Draw nie widać bohatera tongue2.gif

Wykorzystaj do rysowania sprita w takim wypadku draw_sprite...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeczacie się jak stare baby, a to przecież jeden c&%j :P

dorzuć to w draw aby rysowało sprita:

draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)

 

Pozdrawiam Marek :)

Gdy wklejam to i tak nic sie nie dzieje nie widać go :P

 

EDIT:

A tam później się pobawię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądze że spyro żartował z tym drawem. W pierwszym roomie zrób obiekt który będzie miał w step

CODE

if score =>1500

room_goto_next();

A w drugim roomie inny obiekt, w którym będzie kod

CODE

if score=>3000

room_goto_next()

ITD.

 

Hmmmm.a nie powinno być >=, a nie =>...czy to jeden pies? :P W każdym razie GM dawno nie widziałem, więc mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object obj_car:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 2:

room_goto_next(room2)

 

at position 22: Wrong number of arguments to function or script.

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpisuj nic w nawiasie!!!

 

- < <= == != > >=: porównania, zwracane jako true (1) lub false (0)

Cytat z wikipedii... :P Czyli tak jak ja mówiłem->=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...