Takeshi Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Jak zrobić room że jak np. Zbierzesz 1500pkt. to idziesz do next room'u. W jakim obiekcie nowym, czy te co są?? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 SZTEP: if score>=1500 {room_goto_next()} W którymś z obiektów, który będzie "trwał" na 100% do momentu uzbierania tych punktów np: bohater... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 obojętnie, ale ja bym zrobił nowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 kod: if (score>1499) { room_goto(twójroom) } pozdro :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 a nie if (score=>1499) ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Gdy mam 1500 i idę na next room to Gra się zawiesza i nic nie można zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 To zrób to w innym objekcie ale nie dawaj go już w tym 2 roomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Artimal, lepiej: if (score=>1500) room_goto_next(); Co zrobiłeś inaczej: - zapomniałeś o średniku na końcu, poprawione ;) - on chciał do następnego rooma, a ty dałeś do dowolnego, poprawione ;) - nie trzeba dawać klamer jak w if jest tylko jedna rzecz, ale można dawać, więc to błąd nie jest ;) - po co sprawdzać czy jest większe od 1499, jak można sprawdzać czy jest większe lub równe 1500 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 W obiekcie Artimal, lepiej: CODE if (score=>1500) room_goto_next(); Co zrobiłeś inaczej: - zapomniałeś o średniku na końcu, poprawione smile2.gif - on chciał do następnego rooma, a ty dałeś do dowolnego, poprawione smile2.gif - nie trzeba dawać klamer jak w if jest tylko jedna rzecz, ale można dawać, więc to błąd nie jest smile2.gif - po co sprawdzać czy jest większe od 1499, jak można sprawdzać czy jest większe lub równe 1500 smile2.gif "Masakrujesz", Marmot! Już dawno podałem mu praktycznie to samo: if score>=1500 {room_goto_next()} xD Aha-zawiesza się, bo pewnie obiekt, który sprawdza liczbę punktów jest persistent... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Nadal, tak samo jest :/ W obiekcie "Masakrujesz", Marmot! Już dawno podałem mu praktycznie to samo: if score>=1500 {room_goto_next()} xD Aha-zawiesza się, bo pewnie obiekt, który sprawdza liczbę punktów jest persistent... Nie ma zaznaczonego "Presistent" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 W jaki sposób się zawiesza? Po prostu staje w miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Tak tylko leci muza ale taka jakby 8 naraz się puściło :P EDIT: Tylko artimal'a kod mi działa ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Bo pewnie dałeś to w Step, a tak nie należy :P Gra się zawiesza bo próbuje 30 razy na sekundę przejść d nastepnego rooma :D Daj to gdzieś indziej, w Draw najlepiej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Bo pewnie dałeś to w Step, a tak nie należy :P Gra się zawiesza bo próbuje 30 razy na sekundę przejść d nastepnego rooma :D Daj to gdzieś indziej, w Draw najlepiej ;) No i znów problem... Jak biorę w Draw nie widać bohatera :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Bo pewnie dałeś to w Step, a tak nie należy tongue2.gif Gra się zawiesza bo próbuje 30 razy na sekundę przejść do nastepnego rooma biggrin.gif Daj to gdzieś indziej, w Draw najlepiej smile2.gif Jeżeli obiekt rzeczywiście nie ma zaznaczone "persistent", to gdy w jednej klatce kod programu zmienia room, wtedy nie sprawdza już warunku, bo go po prostu tak jakby nie ma już...wiec to chyba nie to (tak mi się wydaje). Ja przynajmniej tak robiąc ze STEP nigdy nie miałem problemów... No i znów problem... Jak biorę w Draw nie widać bohatera tongue2.gif Wykorzystaj do rysowania sprita w takim wypadku draw_sprite... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Sprzeczacie się jak stare baby, a to przecież jeden c&%j :P dorzuć to w draw aby rysowało sprita: draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 To daj w kontrolerze :P (o ile massz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Sprzeczacie się jak stare baby, a to przecież jeden c&%j :P dorzuć to w draw aby rysowało sprita: draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Pozdrawiam Marek :) Gdy wklejam to i tak nic sie nie dzieje nie widać go :P EDIT: A tam później się pobawię ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Sądze że spyro żartował z tym drawem. W pierwszym roomie zrób obiekt który będzie miał w step if score =>1500 room_goto_next(); A w drugim roomie inny obiekt, w którym będzie kod if score=>3000 room_goto_next() ITD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Sądze że spyro żartował z tym drawem. W pierwszym roomie zrób obiekt który będzie miał w step CODE if score =>1500 room_goto_next(); A w drugim roomie inny obiekt, w którym będzie kod CODE if score=>3000 room_goto_next() ITD. Hmmmm.a nie powinno być >=, a nie =>...czy to jeden pies? :P W każdym razie GM dawno nie widziałem, więc mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_car: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 2: room_goto_next(room2) at position 22: Wrong number of arguments to function or script. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Nie wpisuj nic w nawiasie!!! - < <= == != > >=: porównania, zwracane jako true (1) lub false (0) Cytat z wikipedii... :P Czyli tak jak ja mówiłem->= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Takeshi Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udało się, tylko zrobiłem 2 bohatera ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Proponuję Wam korzystać z wbudowanej możliwości sprawdzania składni, zaznaczy większość błędów składniowych/związanych ze skryptem/funkcją. Poza tym; wystarczyłoby tylko przeczytać i starać się zrozumieć komunikaty błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się