trolu122 Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 jak zrobić aby co jakiś czas (np 1 sekunde) na losowym obiekcie kwadracik (losowym spośród wszystkich) tworzył sie obiekt trójkącik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 create: alarm[0]=3 zmienna=0 alarm0: zmienna=random(round(5)) switch(zmienna) { case 1: instance_create(x,y,object1); break case 2: instance_create(x,y,object2); break case 3: instance_create(x,y,object3); break case 4: instance_create(x,y,object4); break case 5: instance_create(x,y,object5); break } Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 19 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 alarm[0]=3 zmienna=0 czyli to znaczy że co 3 sekundy czy jak? bo ja nie pojmuje tych alarmów :/ a w tym 2 kodzie o co chodzi mozesz mi wytłumaczyc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Alarm to odliczanie po ktorym jakas akcja w zakladce np. alarm0 ma rozpoczac dzialanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Create alarm[0]=1*room_speed // 1 to liczba sekund n=0; with(kwadrat) { other.kwadraty[other.n]=self.id; other.n+=1; } alarm for (i=0; i<instance_number(kwadrat);i+=1) { instance_create(kwadraty[i].x,kwadraty[i].y,trojkat); } Nie wiem czy zadziała. Raczej powinno, napewno lepszy sposob niz ten od Marka xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 20 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 skopiowałem wszystkie te kody do obiektu kwadrat i po sekundzie trójkąt tworzy sie na każdym kwadracie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 for (i=0; i<instance_number(kwadrat);i+=1) { instance_create(kwadraty[i].x,kwadraty[i].y,trojkat); } Zamień na: i = floor(random(instance_number(kwadrat))); instance_create(kwadraty[i].x,kwadraty[i].y,trojkat); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 A może by tak prostszy sposób?? xP { with(instance_find(obj_ball,random(instance_number(obj_ball)-1)))instance_create(x,y,ball2) } Do takiego czegoś jest stworzony skrypt "instance_find" :lol2: A co do tworzenia obiektów: i=instance_find(obj_ball1,random(instance_number(obj_ball1)-1)) with(i)instance_create(x,y,obj_ball2) with(i)instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Create alarm[0]=1*room_speed // 1 to liczba sekund n=0; with(kwadrat) { other.kwadraty[other.n]=self.id; other.n+=1; } alarm TYM RAZEM DAJ TAK var o; o=round(random(n)); with(kwadraty[o]) { instance_create(x,y,trojkat); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 nic nie działa :/ albo ja coś robie nie tak wchodze w obiekt kwadrat i tam create: kod alarm 0:kod i jakiś błąd wyskakuje jak odpalam :/ przykład mile widziany :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 https://gmclan.org/up1717_11_test.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Bóg Ci zapłać dobry ludziu :D właśnie o to mi chodziło ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 alarm[0]=3 zmienna=0 czyli to znaczy że co 3 sekundy czy jak? bo ja nie pojmuje tych alarmów :/ W alarmach wartosc 3=1 sekunda.... Czyli np. 6=2 sekundy , 9= 3 sekundy itd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 ok dzięki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Sprzeczałbym się, Bixon. Jedna sekunda to nie '3', a aktualna prędkość roomu, czyli room_speed. Byłoby '3', gdyby ilość klatek na sekundę również wynosiła 3. A tak zapewne nie jest. W takim razie trolu powinien ustawić alarm[0]=room_speed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Domyslnie room speed zawsze wynosi 30, wiec podaliscie mu alarm odpalajacy sie co 1/10 sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Jak chcesz sekundy to dajesz alarm[0]=ilosc_sekund*room_speed Przykład // Alarm na 10 sekund alarm[0]=10*room_speed; Tak dla uzupełnienia xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się