Skocz do zawartości

Widzenie


artimal

Rekomendowane odpowiedzi

mógłby mi ktoś pomuc!!!!!!!mam problemy ze zrobieniem gry takiej w której widzieli byśmy to wszystko

co nasza postać.Tak samo patrzymy my w realnym świecie.Nie że odrazu widzimy całą planszę tylko

np.idziemy,idziemy i za zakrętem widzimy jakiegoś potwora.PS:Jestem początkującym i rąbię moja grę narazie na ikonkach więc proszę o niewysyłanie kodów.Chciałbym równierz dużo szczegułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma mowy o odpuszczaniu !!!!!!Chcę zrobić grę 3D i potrzebuję pomocy!!!!!!!!
Za takim podejsciem nigdu nic nie uda ci się zrobić, coś mi się wydaje żeza tydzień wogóle zapomnisz co to gm. Przecież ty nwaet nie wiesz o co chodzi z x i y w 2d. gry ni robi się z 2 klocków, mogę dać ci silnik moje starej strzelanki, ciekawe czy będziesz potrafił coś zmienić po za mapą (to pytanie jest ironią, oczywiście że nie będziesz potrafił)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za takim podejsciem nigdu nic nie uda ci się zrobić, coś mi się wydaje żeza tydzień wogóle zapomnisz co to gm. Przecież ty nwaet nie wiesz o co chodzi z x i y w 2d. gry ni robi się z 2 klocków, mogę dać ci silnik moje starej strzelanki, ciekawe czy będziesz potrafił coś zmienić po za mapą (to pytanie jest ironią, oczywiście że nie będziesz potrafił)

Micanser śmiejesz sie a ja w sylwestra tego roku nie miałem zielonego, najmniejszego i najbardziej maciupkiego pojecia o 3d, nawet nie wiedzialem o d3d_start()... a 2 stycznia na maaaasakrycznym kacu zrobiłem swojego pierwszego fpp-ka na lige 24 :) [i co z tego ze do dupy wyszedl? ;p]

Ale artimal serio to trzeba to troche kapowac, wiedziec o co chodzi w programowaniu, i być zaznajomionym (juz nie mowie obytym..) z kodem, a nie zastanowiac sie potem co do cholery znaczy ten plusik w direction+=2, albo o co chodzi z tym "z"..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<opowiadanie bajek>...PS:Jestem początkującym i rąbię moja grę narazie na ikonkach więc proszę o niewysyłanie kodów.</opowiadanie bajek>

 

Jak widać, panowie, mamy tutaj doczynienia z kimś kto nic nie umie a chce odrazu stworzyć super rozwiniętą grę w 3D. Proszę teraz o szczególne zwrócenie uwagi na stwierdzenie PS:Jestem początkującym. Zapewne naszego młodego przyjaciela twórcę zmylila nazwa programu Game Maker w wolnym tłumaczeniu robiciel gier lub jak kto woli tworzyciel... Niestety nasz kolego, zrozum, świetnej gry nie stworzysz w godzine a nawet w rok, nie mając zielonego pojęcia o programowaniu i ogólnie o podstawach. Wybacz, że to mówię, ale, żeby móc pisać ciekawe gry należy troche poczytać, a nie bawić się GMem na łapu capu...

Dziękuję za uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micanser śmiejesz sie a ja w sylwestra tego roku nie miałem zielonego, najmniejszego i najbardziej maciupkiego pojecia o 3d, nawet nie wiedzialem o d3d_start()... a 2 stycznia na maaaasakrycznym kacu zrobiłem swojego pierwszego fpp-ka na lige 24 [i co z tego ze do dupy wyszedl? ;p]

Ale artimal serio to trzeba to troche kapowac, wiedziec o co chodzi w programowaniu, i być zaznajomionym (juz nie mowie obytym..) z kodem, a nie zastanowiac sie potem co do cholery znaczy ten plusik w direction+=2, albo o co chodzi z tym "z"..

Nie smiałem się z tego że on nic w 3d nie potrafi, tylko że on nawet podstawowych podstaw w 2d nie kapuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku zapoznaj się z tym: Przeczytaj całe, albo odpuść se robienie gier 3D

 

KRÓTKIE ZAPOZNANIE SIĘ

A więc Z jest jedną z współrzędnych algorytmów, czyli powinno się myśleć JAK OBLICZAĆ ten oto dodatkowy algorytm

 

PO PRACY:

Najpierw zainicjujemy start świata:

{ //Otwieramy akcję lecz nie potrzeba tego (Jeśli używasz "if" oznacza "jeśli" to akcja zostanie spełniona)

d3d_start()//start "3D" świata

 

 

d3d_set_hidden(true) //I to jest widok

d3d_set_lighting(false) //Nie polecam w GM standardowego światła

d3d_set_culling(false) //Jest to związane z modelami i ich teksturami, pokazuje wierzch modelu ale środek zasłania

 

texture_set_interpolation(true) //I na koniec (Nie wiem co to jest :rolleyes: ale poleca się go kontynuowanie)

} //Zamykamy akcję jeśli niema wcześniej "{" TO TRZEBA ZAMKNĄĆ!!!

Jest to START świata 3D, musimy jeszcze zrobić widok

//Stwórz następujące w CREATE warunki jak :

z=20 //pozycja startowa "Z" OKREŚLA PIKSELE

zdirection=0 //Widok w górę i w duł

//A teraz w DRAW aby uruchomić widok:

d3d_set_projection(x,y,z,x+cos(degtorad(direction)),y+sin(degtorad(direction)),z

+tan(degtorad(zdirection)),0,0,1)

draw_set_color(c_white)

Już mamy w połowie nasz świat, teraz rozglądanie się po naszym świecie:

var xmpoz , ympoz; //Są to tymczasowe warunki, posłużą do określania pozycji myszy

 

xmpoz=display_mouse_get_x()-display_get_width()/2 //Określamy pozycję X myszy w warunek

ympoz=display_mouse_get_y()-display_get_height()/2 //Określamy pozycję Y myszy w warunek

 

 

direction+=xmpoz/5 //Dodajemy do direction dany warunek myszy który określa pozycję X, aby zaszybko nie ruszać postacią musimy podzielić daną liczbę na mniejszą np. /5

zdirection-=ympoz/5 //Odejmujemy do zdirection dany warunek myszy który określa pozycję Y

 

display_mouse_set(display_get_width()/2,display_get_height()/2) //Ustawiamy mysz na sirodek naszego ekranu

 

//Jeszcze zablokowanie kamery

if zdirection>87 { zdirection=87 }

if zdirection<-87 { zdirection=-87 }

 

Aby uzyskać kolizje itp. zrób to jakbyś robił grę "2D"

 

Powodzenia w tworzeniu gier 3D

Na przyszłość poczytaj se to: http://www.gamedev.pl/files/articles/megatutorial/0_2.pdf

Przeczytaj tylko o tym "JAK UZYSKAĆ POMOC"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam coś tkiego i mi nie działa PS:co mam żle??:

d3d_start()

d3d_set_projection(xfrom,yfrom,zfrom,xto,yto,zto,xup,yup,zup)

d3d_set_hidden(enable)

d3d_set_perspective(enable)

d3d_primitive_begin(kind)

d3d_draw_block(x1,y1,z1,x2,y2,z2,texid,hrepeat,vrepeat)

d3d_end()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ci całość, i mam ci pisać jeszcze??

Powinno wyglądać to tak:

{

d3d_start()

d3d_set_hidden(true)

d3d_set_lighting(false)

d3d_set_culling(false)

 

texture_set_interpolation(true)

}

false - znaczy że nie jest włączone (Błędny z J.Ang.)

true - znaczy że jest włączone (Prawdziwy z J.Ang.)

 

enable - trzeba zamienić właśnie na "true" , "false"

 

Jeśli nie znasz angielskiego to odpuść i zrób łatwiejszą grę...

 

EDIT:

Podaj GG na priv, jakby co to pomogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje gg:

10681752

 

 

wyskakuje error :

ERROR in

action number 1

of Create Event

for object object0:

 

Error in code at line 2:

d3d_start()

 

at position 2: This function is only available in the Pro Edition.

 

czy niezajerestrowane gm ma coś z tym wspólnego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

at position 2: This function is only available in the Pro Edition.

 

czy niezajerestrowane gm ma coś z tym wspólnego??

Przecież jest napisane że to wina iż masz złą wersję. A dokładniejczytaj tą linijkę
at position 2: This function is only available in the Pro Edition.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...