Skocz do zawartości

Lepsze inventory


Michmis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stworzyłem obiekt-tablicę. Obiekt ten pojawia się po kliknięciu PPM. Tworzy on ramkę (sprite). Problem polega n tym że główkuje jak można zrobić żeby zbierać obiekty z planszy (i one z planszy znikają, za to w tej tabeli (na niej) pojawia się inny sprite z opisem przedmiotu), i aby można je było w ten sam sposób odkładać- czyli ppm, i odkładać obiekt którego opis jest w tabeli. Do tabeli obiekty dodaje się przyciskami F1-F8. Problem w tym że nie wiem jak to zrobić. niby coś zaczęłem. ale to kompletnie nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie szukałem i niestety znów wracam na forum. Chodzi o to, że inventory się pojawia w okienku które już mam, i w którym rysowane są sprity różnych przedniotów. Nie są to takie same sprity jak do zebrania. A więc w grę nie wchodzi przeniesienie obiektu do "inventory". Jeśli ktoś może pomóc dam więcej szczegółów konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając od początku.

Chcę zebrać obiekt więc:

-kiedy zbliży się na odl. mniejszą na 50 px można go zebrać.

-klikam na nim PPM aby go wziąć

 

Ilustracja 1

 

wtedy pokazuje się inventory, czyli sprite (Ilustracja 2).

Zebrany obiekt można do tego inventory dodać wciskająć przyciski funkcyjne (F1...itd.). Zależnie od przycisku wybrane miejsce. Jednocześnie tak aby ten obiekt który ew. na tym miejscu się już znajduje został zastąpiony.

 

Chcę żeby po zebraniu obiektu (tutaj popularnego narzędzia):

1.zniknął on z mapy

2.pojawił się sprite w 'tabeli' (przez odp. współrzędne które już mam)

3.zostały ustalone zmienne dla obiektu bohatera

4.żeby sumować wagę wszystkich przedmiotów w inventory.

 

Tak samo przy usuwaniu z inventory, czyli np obiekt można wstawić tylko max 50 px od postaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając od początku.

Chcę zebrać obiekt więc:

-kiedy zbliży się na odl. mniejszą na 50 px można go zebrać.

-klikam na nim PPM aby go wziąć

 

Ilustracja 1

 

wtedy pokazuje się inventory, czyli sprite (Ilustracja 2).

Zebrany obiekt można do tego inventory dodać wciskająć przyciski funkcyjne (F1...itd.). Zależnie od przycisku wybrane miejsce. Jednocześnie tak aby ten obiekt który ew. na tym miejscu się już znajduje został zastąpiony.

 

Chcę żeby po zebraniu obiektu (tutaj popularnego narzędzia):

1.zniknął on z mapy

2.pojawił się sprite w 'tabeli' (przez odp. współrzędne które już mam)

3.zostały ustalone zmienne dla obiektu bohatera

4.żeby sumować wagę wszystkich przedmiotów w inventory.

 

Tak samo przy usuwaniu z inventory, czyli np obiekt można wstawić tylko max 50 px od postaci.

1.Uzywasz (którym tam podnosisz np.kolizja;sory ale nie chciało mi sie czytać czym podnosisz itp.)wpiszujesz if colision (w player) z bronią;create in table....;destroy (do obiektu broni)...zmiene nie wiem o jakie ci zmiene chodzi sprite; stats. Sprite ciągle w playerze change the sprite....Stats w hero dajesz np global.atk = 1; global.atk + 1;

Sumować wage też do każdego przedmiotu musisz dać global.waga = 100;

a sumować wszystkie ......Nie wiem bo nigdy nie robiłem.

Oto ci chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...