Cannon Fodder Opublikowano 3 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2021 Witajcie, jak zrobić aby po zakończeniu odtwarzania dźwięku uruchomił się inny dźwięk. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 4 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 Zależnie od sytuacji, rozwiązań jest kilka. Ja np. do odtwarzania muzyki w tle wykorzystywałem kolejki. // ------------ CREATE ------------ // sounds = ds_queue_create(); //Stwórz kolejke z utworami mediaplayer = noone; //Stwórz odtwarzacz tej kolejki ds_queue_enqueue(sounds, Sound1, Sound2); //Przypisz dźwięki do kolejki // ------------ STEP ------------ // //jeśli mediaplayer nie odtwarza muzyki oraz kolejka posiada elementów więcej niż zero if(!audio_is_playing(mediaplayer) and ds_queue_size(sounds)>0) { //przypisz mediaplayer dźwięk i jednocześnie usuń go z kolejki mediaplayer = ds_queue_dequeue(sounds); //odtwórz przypisany dźwięk audio_play_sound(mediaplayer, true, false); } // (Opcjonalnie) // jeśli kolejka odegra wszystkie przypisane dźwięki, przypisz jej nowe if(ds_queue_size(sounds) == 0) { ds_queue_enqueue(sounds, Sound3, Sound4); //Przypisz dźwięki do kolejki } // ------------ DESTROY ------------ // //Zwolnij pamięć gdy obiekt zostanie zniszczony ds_queue_destroy(sounds); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cannon Fodder Opublikowano 4 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 Dziękuję za odpowiedź, ale wydaje mi się że mam niezgodną wersję GM. Posiadam starszą wersję 8.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie art22pl Opublikowano 4 Września 2021 Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 Jeśli chodzi o 8.1 to kodem : dla create sound_start = 0 dla wydarzenia z odtworzeniem 1 dźwięku np. kolizja sound_play(nazwa_odtwarzanego) sound_start = 1 dla np. step if sound_start = 1 and sound_isplaying(nazwa_odtwarzanego) = false { sound_play(nazwa_kolejnego) sound_start=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cannon Fodder Opublikowano 4 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 art22pl, no coś nie wyszło, sprawdzisz proszę? sound.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cannon Fodder Opublikowano 5 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2021 OK, stworzyłem coś takiego, ale nie działa to tak do końca jakbym chciał bo dźwięk drugi jest odtwarzany po pierwszym ze słyszalnym opóźnieniem Ktoś wie jak to poprawić? CREATE sound_start = 0 start = 0 x=1 STEP if( keyboard_check_pressed( vk_space )) {sound_play(sound0) sound_start = 1} if sound_start = 1 and sound_isplaying(sound0) = 1 x=2 if x=2 and !sound_isplaying(sound0) {sound_play(sound1) x=0} sound1.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 5 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2021 Kod na pierwszy rzut oka wygląda dobrze. Dwie sprawy: 1) Prawdopodobnie twój pierwszy dźwięk po prostu ma cisze na końcu i pomimo, że nic nie słychać to on wciąż jest odtwarzany - dlatego słyszysz to opóźnienie. Albo w drugą stronę, twój drugi dźwięk ma cisze na samym początku. Możesz swój plik dźwiękowy wrzucić w darmowy program Audacity i zobaczyć długość utworu i jaka jest jego "budowa". 2) Z tego co pamiętam game maker nie potrafi odtwarzać dwóch dźwięków mp3 na raz. Jedynie w formacie ogg i wav jest taka możliwość. Aczkolwiek to nie powinno być problemem akurat w tej konkretnej sytuacji, napisałem to tak żebyś wiedział na przyszłość. Ps: = przypisuje wartość do zmiennej== porównuje wartości (stosowane w if'ach) Wiem, że tak czy siak będzie działać ale fajnie wyuczyć się dobrego nawyku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Września 2021 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 17 godzin temu, SimianVirus7 napisał: Jedynie w formacie ogg i wav jest taka możliwość Mówimy 8.1, on chyba .ogg nie potrafi odtworzyć i tutaj może być faktycznie problem. Obawiam się, że poza .wav przerwa będzie słyszalna. Plus jest taki, że .wav w zipie zajmuje niewiele więcej niż .mp3, minus taki, że jednak wciąż więcej i do pełnych piosenek się zupełnie nie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się