Ice Cube Opublikowano 14 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 Hej Chciabym odtwarzać dźwieki z katalogu "muza" dołączonego do gry ( będzie tam bardzo dużo dźwięków/głosów i nie mieszczą mi sie one jak pakuje je do gry w sound). Ponizej przykładowy kod, który myślałem, że zadziała: i=show_message_ext (" Graj ","kruk","muzyka2","muzyka3") if i =1 {if file_exists(muza/kruk.wav) sound_play(muza/kruk.wav)} if i=2 {if file_exists(muza/muzyka2.wav) sound_play(muza/muzyka2.wav)} if i=3 {if file_exists(muza/muzyka3.wav) sound_play(muza/muzyka3.wav)} show_message("koniec") game_end() macie jakieś pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 14 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 sound_play działa tylko na referencje zasobu a nie na plik Więc albo dodasz sobie pliki przez sound_add i potem je odtworzysz albo zrobisz odtwarzanie z dysku jakąś dllką Ice Cube 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 21 minut temu, adam014 napisał: sound_play działa tylko na referencje zasobu a nie na plik Więc albo dodasz sobie pliki przez sound_add i potem je odtworzysz albo zrobisz odtwarzanie z dysku jakąś dllką i=show_message_ext (" Graj ","kruk","muzyka2","muzyka3") if i =1 {m=sound_add(muzyka/kruk.wav,0,0) sound_play(m)} unknown variable ! nie wiem jak to rozgryźć ------------------------------- Masz dostęp do jakichś extensions odtwarzaczy plików muzycznych ? ale na gm.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 14 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 Ja używałem Castera od TeeGee. http://moacube.com/resources/caster-multi-platform-ogg-extension-for-gamemaker/ Jak ładujesz pliki z folderu z grą to używaj working_directory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 Godzinę temu, adam014 napisał: Ja używałem Castera od TeeGee. http://moacube.com/resources/caster-multi-platform-ogg-extension-for-gamemaker/ Jak ładujesz pliki z folderu z grą to używaj working_directory if i =1 {m=sound_add(working_directory+"\kruk.wav",0,0) sound_play(m)} działa ! -------- sprawdze jeszcze później tego castera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 14 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 Nie wiem jaka jest idea ładowania plików, ale ja bym je dodał przed załadowaniem gry w pierwszym roomie i potem się odwoływał do jakiejś zmiennej globalnej, bo w takim ifie to będzie za każdym razem wczytywany pliczek. Jak chcesz w locie to lepiej dllką, GM ładuje cały plik do pamięci i będziesz miał freeza zanim wczyta, a tak odtwarzanie będzie asynchroniczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 14 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 10 minut temu, adam014 napisał: Nie wiem jaka jest idea ładowania plików, ale ja bym je dodał przed załadowaniem gry w pierwszym roomie i potem się odwoływał do jakiejś zmiennej globalnej, bo w takim ifie to będzie za każdym razem wczytywany pliczek. Jak chcesz w locie to lepiej dllką, GM ładuje cały plik do pamięci i będziesz miał freeza zanim wczyta, a tak odtwarzanie będzie asynchroniczne Stworzyłem małego rpg-a ,ala Gothic są w nim postacie , mają sporo do powiedzenia więc będą przemawiać XD, dlatego potrzeba ładowania plików. Pozostanie chyba if ze względu na ilość plików , a będą to w miare krótkie zdania SimianVirus7 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Marca 2021 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Nie piszesz nic o usuwaniu po pobraniu dźwięków, więc zakładam, że tego nie robisz, więc załadowanie wszystkich plików w projekcie gry na start dałoby ten sam efekt. Co więcej, tak mi coś wygląda, że w ten sposób który tutaj pokazałeś, niektóre dźwięki załadujesz ponownie pod nowym ID i będą zamulać niepotrzebnie RAM pamiętaj o zwalnianiu zasobów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 15 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 5 godzin temu, gnysek napisał: Nie piszesz nic o usuwaniu po pobraniu dźwięków, więc zakładam, że tego nie robisz, więc załadowanie wszystkich plików w projekcie gry na start dałoby ten sam efekt. Co więcej, tak mi coś wygląda, że w ten sposób który tutaj pokazałeś, niektóre dźwięki załadujesz ponownie pod nowym ID i będą zamulać niepotrzebnie RAM pamiętaj o zwalnianiu zasobów. jak to zwalniać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Marca 2021 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 sound_delete po odtworzeniu Ice Cube 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 27 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2021 Dnia 15.03.2021 o 16:49, gnysek napisał: sound_delete po odtworzeniu Pojawił sie pewien problem z sound_delete ,poniewaz nie odtwarza niektórych dżwieków. przykladowy kod: wiadomosc=choose(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9) if wiadomosc=0 { m=sound_add(working_directory+"\gra\1.wav",0,0) sound_play(m) show_message("1") sound_stop(m) sound_delete(m)} if wiadomosc=1 { m=sound_add(working_directory+"\gra\2.wav",0,0) sound_play(m)show_message("2") sound_stop(m) sound_delete(m)} itd.. czasem nie odtwarza w ogóle dzwięku 7 i 5, w podobnych kodach tez niektóre dzwieki nie są odtwarzane a niektóre dłuższe pod koniec odtwarzania lekko sie przytną.. Gdy sound_delete zamieniłem na sound_discard problem jakby wstępnie zniknął z czego bierze się ten błąd ? czy sound_delete() potrzebuje jakiegos czasu by opróżnić pamięć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Marca 2021 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 A co ma kasowanie do odtwarzania? Jak się nie odtwarzają, to może nie są prawdziwymi wav. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ice Cube Opublikowano 28 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 24 minuty temu, gnysek napisał: A co ma kasowanie do odtwarzania? Jak się nie odtwarzają, to może nie są prawdziwymi wav. Właśnie w tym problem, ze dzwięki to prawdziwe wavy. Odkąd zacząłem stosować odtwarzanie dzwięków z zastosowaniem sound_add(),które po odtworzeniu są gumowane sound_delete() niektóre nie grają.. i to jest jakby losowo, gdy podopisuje coś w kodzie... Zastanawiałem się, czy komputer nie potrzebuje więcej czasu na wyczyszczenie dzwieku z ramu jakąs komendą typu (nic nie rób przez jeden takt) ewentualnie czy moja karta muzyczna nie wyrabia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Marca 2021 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 Jest jakaś taka funkcja sound_is_playing albo podobna i sprawdź z jej pomocą czy się załączył. Popatrz też na audio_create_stream to chyba obecnie lepsza funkcja. Jak siądę do PC spróbuję popatrzeć na problem, z telefonu ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się