pankracy Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 Cześć wszystkim. Mam tło główne nr1 (background) o rozmiarze 1024x1024 i obiekt który służy mi za tło nr2 o tym samym rozmiarze 1024x1024 (ewentualnie mogę to podzielić na 4 mniejsze kawałki) I teraz tak... chciałbym żeby obiekt nr2 który zastępuje na całej planszy tło nr2 mógł poruszać się lewo prawo góra dół w chwili kiedy będę poruszał się graczem. Tak jak to działa tło nr1 (background) Dwa pytania 1 Jak to mam ustawić na obiekcie? żeby zachowywał się tak samo jak tło ? i co w przypadku jeśli ten obiekt podzielę na 4 równe części czy mimo to będzie zachowana płynność i ten obiekt który będzie tłem nie będą te elementy przypadkiem na siebie się nakładać? 2 Od dłuższego czasu próbuje ustawić też obiekt który jest tłem.. Nie jest to duży obiekt i jest on umieszczony na dole planszy...Ma dawać wrażenie trawy na polanie przed graczem. Mam problem z ustawieniem na nim ruchu góra dół. Lewo prawo działa bardzo dobrze,ale góra dół niestety przy wielu próbach albo mi ucieka wtedy obiekt i znajduje się na innej części scenerii,albo całkiem znika bo znajduje się po za view. Tu jest kod tego obiektu.. Draw draw_sprite(spr_trawaprzedekran,0,x+view_xview[0]* 0.8 ,y+view_yview[0]* 0.1)//tu zmienialem wartosc y ale nic to nie daje Bardzo dziękuję o wszelkie porady sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Lipca 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 W ogóle nie rozumiem co mówisz. Strzelam, że chcesz uzyskać paralaksę, tzn. każde tło przesuwa się w innym tempie względem gracza. Mam nadzieję ze nie poruszasz wartością y tego tła, tylko samo view_yview[0] się zmienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 23 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2020 Gnysek dokładnie o to mi chodzi. Chcę uzyskać na obiektach parallaxe. Wartością y nie poruszam,a view_yview[0] nie zmienia się... Kompletnie nie mam na to pomysłu jak to ustawić w taki sposób aby te dwa obiekty poruszały się w innym tępie względem gracza zarówno na wartości x jak i y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Lipca 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 Jeśli chcesz względem gracza, to trzeba dodać jakąś liczbę dotyczącą gracza, a tego tutaj nie widzę. Np.: draw_sprite(...., view_yview[0] + obj_player.y / 2); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 24 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 To nic nie daje.. obiekt który ma być tłem znika z planszy..i to bez względu jaką wartość y ustawię. DRAW draw_sprite(spr_trawaprzedekran,0,x+view_xview[0]+ obj_player.x / 0.5 ,y+view_yview[0] + obj_player.y / 0.5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Lipca 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 Tak, bo rysujesz go na jego Y, potem dodajesz pozycję y_view, wiec jak masz ekran o wysokości 800px i zjedziesz 800px w dół widokiem no to oczywiste, że poza ekran całość wyjechała, a potem jeszcze dodajesz y playera. Nie widzę prostszego sposobu, niż kartka papieru, długopis i napisanie sobie tych wszystkich 3 wartości, żeby wiedzieć co wyszło na koniec i dlaczego jest poza ekranem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 27 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 Rozwiązałem problem;-) okazało się,że źle dobierałem wartości.. Zamiast +2 powinno być -2 czyli tak Draw draw_sprite(spr_trawaprzedekran,0,x+view_xview[0]* 0.8 ,y+view_yview[0] + obj_player.y /-2) Dziękuję jeszcze raz za pomoc;-) Gnysek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 29 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 Mam pytanie... chcę uzyskać efekt parallaxy w taki sposób,że jak idę graczem w lewo to trawa przesuwa się w prawo i tak samo jak idę graczem w prawo to trawa przesuwa się w lewo. Powiedzmy,że prawie udało się... Ale problem polega na tym,że Mi ten obiekt trawa ucieka..lub zaczyna się gdzieś indziej.. view mam obecnie ustawiony na 1280x720 Proszę o pomoc...fajny jest ten efekt,ale nie wiem kurcze jak ten obiekt ustawić żeby nie kończył się z żadnej strony... różne wartości wpisywałem i nic to nie daje.. draw draw_sprite(spr_trawaprzedekran,0,x+view_xview[0]*-0.2 ,y+view_yview[0] + obj_player.y /-1.5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Lipca 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 draw_sprite_tiled ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 30 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 A draw_sprite_tiled nie stworzy mi na scenerii wielu spritów? Myślałem o użyciu funkcji (x-sprite_width,y) i (x+sprite_width,y) ale nie mam na to pomysłu... Brak też na sieci dobrego przykładu.Są odnośnie Backgroundów,ale obiektów które udają parallaxe ciężko znaleźć. Kurcze żeby ten obiekt nie musiał być tłem pierwszoplanowym(foreground) to nie byłoby takiej z tym zabawy, Nie mogę go użyć jako tła(background) bo zasłania mi jeden obiekt który ma być odkryty..no i taka zabawa z tym jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pankracy Opublikowano 30 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2020 Zrobione;-) temat do zamknięcia;-) Użyłem funkcji draw_sprite oraz sprite_get_width. Dziękuję wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się